Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laura_power schreef:oke, gelukkig.
ik las op verschijdene sites:
ze kunnen niet meer of minder koliek dan normale paarden krijgen
de lucht gaat gewoon via de luchtpijp er weer uit
zoveel mogelijk ruwvoer geven
zorgen voor afleiding
mocht dit alles niet helpen, 1 pot van de groene os kopen en dat dan op maken
en daarna is het mogelijk minder of over?
is dit zo?
DinkieToy schreef:Ik heb een klein meningsverschil op mijn stal..
Ik heb nl aangegeven dat ik de band niet meer om wilde hebben...
Maar op stal willen zij dit absoluut niet! (op het land mag deze wel af!) omdat ze bang zijn dat hun paard het overneemt..
Ik snap hun oogpunt absoluut, erge stalondeugd en waardevermindering ed.. Maar wat zijn andere oplossingen voor mijn paard ipv de luchtzuigband?
Een graasmasker/muilkorf is al in me op gekomen, maar dan kan ze niet drinken..
Voor vragen en info staat mijn Pb-box open
Ik ben blij met alle hulp en ideeën!
DinkieToy schreef:Ik heb een klein meningsverschil op mijn stal..
Ik heb nl aangegeven dat ik de band niet meer om wilde hebben...
Maar op stal willen zij dit absoluut niet! (op het land mag deze wel af!) omdat ze bang zijn dat hun paard het overneemt..
DinkieToy schreef:Is het trouwens dan ook beter om eerst ruwvoer te geven en vervolgens pas krachtvoer?
Ivm speeksel aanmaak wat ik hier en daar lees..
Dan ga ik dat ff navragen bij de stalhoudster hoe ze dat nu doet nml!
liedje89 schreef:DinkieToy schreef:Is het trouwens dan ook beter om eerst ruwvoer te geven en vervolgens pas krachtvoer?
Ivm speeksel aanmaak wat ik hier en daar lees..
Dan ga ik dat ff navragen bij de stalhoudster hoe ze dat nu doet nml!
Ik heb altijd begrepen dat het sowieso wel slim is om eerst ruwvoer te geven en daarna krachtvoer. Maar dan meer met betrekking tot de darmflora (vooral als je vrij veel krachtvoer geeft). Het helpt trouwens ook om je krachtvoer in veel maar kleine porties te verdelen. Ik heb daar laatst voor mijn opleiding nog een atrikel over zitten lezen. Dat heeft dan waarschijnlijk ook te maken met het feit dat het krachtvoer wat zwaarder op de maag ligt en wannerr je veel in een keer geeft het dus meer klachten geeft als een paar keer kleine beetjes.