fruit

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:21

nynke55 schreef:
Tuurlijk mag een paard af en toe wel wat lekkers hebben, ik doe wat dat betreft ook niet moeilijk.
Waar ik me aan stoor is het feit dat TS een fruitsalade wil maken, aangezien de snoepjes op zijn en moeders morgen geen boodschappen gaat doen.
In dit geval is iets lekkers dus geeen traktatie meer, maar een levensbehoefte. Dat vindt ik te ver gaan.

Paardensnoepjes zijn toch ook geen levensbehoefte?!
Tijdens vhd beloon ik met kleine stukjes appel/wortel, zou me nogal duur uitkomen als ik elke keer een snoepje zou geven ;)

Verder heb ik ook al eens maïs, banaan en mandarijn geprobeerd (gewoon 1 stukje)

het gaat hier ook niet over 5 stukken fruit per dag, als iemand nu een stukJE fruit wil geven aan zijn paard, ofdat nu als traktatie, tussendoortje of beloning is, dat maakt toch niet uit?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:25

die van mij lust geen fruit zelfs geen peen |( :D :D

nynke55

Re: fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:09

Lottex, dat zeg ik dus ook in de Quote: iets lekkers, dus fruit of snoepjes, is geen levensbehoefte.
In datzelfde stukje zeg ik dat een paard best af en toe wat lekkers mag hebben.
Elders op het forum staat, wat suiker doet voor een paard, ik zal het even opzoeken, dan weten de andere lezers ook waarom ik aan het zeuren ben.

nynke55

Re: fruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 19:13

Het staat bij voeding en supplementen, topic: waarom zo anti-suiker?
Het hele verhaal iss een beetje ingewikkeld, maar de reactie van E-horse omschrijft het duidelijk.

suze2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:03

banaan vinden ze erg lekker :Y)