Paard doet halster uit in stal, hoe op te lossen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Re: Paard doet halster uit in stal, hoe op te lossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:28

Gisteren ofzo nog een topic van een bokker over haar paardenvriendje die zich had verstikt door het ophebben van een halster in de stal....zo zielig!
Dus doe aub dat halster af in de stal.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:29

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:30

Teuntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:30

Prutsmuts schreef:
Gisteren ofzo nog een topic van een bokker over haar paardenvriendje die zich had verstikt door het ophebben van een halster in de stal....zo zielig!
Dus doe aub dat halster af in de stal.

Ben ik het mee eens, heb het ook al eens meegemaakt (gelukkig niet bij mijn eigen paarden!), en het is echt verschikkelijk!

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:37

halster in stal en land af! Je kan niet vaak genoeg gewaarschuwd worden! Er zijn al zoveel paarden door overleden!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:35

Als er brand uit breekt heeft de staleigenaar niet eens de tijd om alle paarden een voor een te halen. Dan is het de deuren opgooien en naar buiten jagen! Het is verstandiger om te zorgen dat zijn terrein goed omheind is, dat ze dan in elk geval niet de weg op kunnen gaan.

Zou niet rustig slapen in de wetenschap dat mijn paarden met halster aan op stal stonden.

Ooit toen mijn vorige paard een veulen was, ik stond te poetsen en ze kreeg het voor elkaar om met het halster ergens achter te blijven hangen, zo in paniek dat ik haar bijna niet kon helpen..En ik stond ernaast he...Gelukkig brak het halster.

Dat zou je kunnen doen, zo n halster wat breekt bij hangen, is met klittenband. Maar dat krijgt jouw paard dan gegarandeerd wel uit :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 18:50

Wij hebben op stal een jonge pony gehad die ook iedere keer zijn halster afschuurde. Bij hem was het probleem dat je niet in de buurt van zijn oren kon komen en het halster haast niet aan kon doen, en bij pogingen heeft hij er een aantal met zijn voorbenen tegen het hoofd geraakt.
Wij hebben toen een leren riem om zijn nek gedaan, net achter het halster, en met touwtjes het halster daar aan vast gemaakt. Omdat die riem strakker om de nek zit kan die niet over de oren.

Dier in ons geval staat nu overigens halsterloos, met veel geduld hebben we hem laten wennen om bij de oren in de buurt te komen en het halster kan nu wel redelijk normaal om en af gedaan worden.

char_kiladoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:50

misschien zou je dan moeten proberen om een ander type halster aan te doen, bijvoorbeeld een touwhalster ofzo, dat kan misschien wel helpen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 23:51

-_-

Geen touwhalster! Het is levensgevaarlijk om je paard aan een touwhalster alleen te laten. Touw breekt inderdaad niet.. Maar het snijdt wel verschrikkelijk!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:51

xTamay schreef:
Maar als ze dan het halster afkrijgt, dan heeft het ook geen nut om hem aan te houden of ben ik nu gek? :+

Kijk, dat vindt ik nu een slimme opmerking. :D
Mijn paaard heeft nooit een halster om, ook in wei en paddock doe ik hem af.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 10:50

aflaten indd!

Bjarnny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 03:55

schandalig van de stalhouder dat hij deze regel heeft!
afdoen is vele malen veiliger, en daar is jouw paard het duidelijk mee eens