Hooiruif "in" de stal die geen plaats inneemt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 11:45

Brainless schreef:
Mijn vorige paardje is een keer met zijn onderkaak/tanden blijven hangen in betongaas van 10x10.

:wow: :wow:
Hier komen ongelukjes voorbij waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:56

Dat is het l*llige met ongelukjes ;(
Als je er op voorhand aan denkt c.q. van weet kun je er meer aan doen om ze voorkomen.

zep_bink

Re: Hooiruif "in" de stal die geen plaats inneemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:25

ziet er goed uit.. zou idd wel uikijken met die punten. :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:14

Dusssss????
Die reactie hierboven, heeft toch heeeeelemaal niets met dit onderwerp te maken? *zucht*

Ontopic:
Erg goed idee, de punten zijn inderdaad wel een beetje griezelig. Maar daar kun je misschien wat op maken, iets van schuimrubber oid?

DubbelFun

Re: Hooiruif "in" de stal die geen plaats inneemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:55

@nant: momenteel wordt Bokt een beetje doodgespamt... wordt er helemaal kriegel van.
Wat dit soort mensen bij MIJ bereikt is dat ik dáár dus zéker niets ga kopen !!!

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:07

Super goed idee hoor ! ( Heb je je al opgegeven voor het beste idee van Nederland.??? :D )

Ik vind alleen met name die uitstekende punten wel eng, er kan misschien geen hand tussen, maar wat denk je als je paard er met zijn hoofd en/of ogen langsgaat..??? Geen lekker idee hoor.
Als je die aanpast en misschien voor alle zekerheid de mazen kleiner is ie perfect !!

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:15

Dat is erg handig bedacht! Een paard hier heeft ook een ruif die geen stalruimte inneemt. Ik zal kijken of ik morgen een foto kan maken en die plaats ik dan hier.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 10:09

Jaydy schreef:
Super goed idee hoor ! ( Heb je je al opgegeven voor het beste idee van Nederland.??? :D )

Ik vind alleen met name die uitstekende punten wel eng, er kan misschien geen hand tussen, maar wat denk je als je paard er met zijn hoofd en/of ogen langsgaat..??? Geen lekker idee hoor.
Als je die aanpast en misschien voor alle zekerheid de mazen kleiner is ie perfect !!

Inmiddels is de ruif aangepast met kleinere gaten en geen uitstekende punten meer.
Maar al zou dat niet het geval zijn geweest, dan nog was het echt nooit mogelijk geweest voor een paard om er met zijn hoofd of ogen langs te gaan! De punten zitten nl. aan de buitenzijde van de stalwand/aan de kant van de hooikamer. Een paard zou hooguit zijn lip kapot kunnen halen als hij zijn neus heel hoog in de hooiruif zou proberen te steken om er hooi uit te trekken. Maar ook dat deden ze niet, aangezien het hooi nooit tot bovenaan toe lag en alles (uiteraard) naar beneden zakte naarmate de ruif leger werd. Dus ook het risico van openhalen van een lip was minimaal. Ik heb het laten veranderen vanwege het feit dat idd met een hoef er misschien toch door die grote gaten geschopt zou kunnen worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:34

@Isabonny : heel wijs +:)+