waarom kregen jullie je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:36

Lang gezeurt, toen gezegt dat ik het allemaal zelf zou betalen. Na een tijdje kwam daar niet veel meer van en betaalde mijn ouders de helft mee. Toen ik vorig jaar bij sonja (mika) ging meeten, en daar 5 weken bleef logeren heeft mijn moeder mijn folderwijkje opgezegt, en gezegt dat zij dribbel zouden gaan betalen Lovers ..
Veerle heb ik voor de helft mee betaald, haar kreeg ik omdat dribbel was overleden..

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:49

pepper --> ik kreeg hem omdat mijn oom een pony wou voor het gras, toen hebben mijn ouders hem gekocht omdat ik er dan op kon rijden!

Railly ---> ik werd te groot voor pepper dus moest een grotere

Ik kan dat echt niet zelf betalen!!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:42

Ik heb mijn 1e paard wel gekregen (oh wacht mijn 5 erna ook Tong uitsteken )omdat ik op de manege al vaker ging lessen en vrijrijden,volgens mij heb er niet overdreven om gezeurd Verward
dus eerst paard half jaar gehuurd en toen gekocht,na 1,5 jaar weer verkocht voor paard met meer potentie.
heb erg veel geluk met mijn ouders Lovers

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:52

Ik heb niks gekregen maar zelf gekocht, altijd als kind zijnde gezeurd, maarja mijn moeder zei altijd+ meisjes die vragen..............

dus eenmaal eigen inkomen kwam er zodra mogelijk een fjord!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:01

euhm, ik reed 10 maanden
Mijn vader zei laat eerst maar eens zien of je dit echt wel zo leuk vind en een pony kan verzorgen (verzorgponietje een jaar lang elke dag trouw verzorgt)
En na 7 maanden vond ik een stalling, en toen 3 maanden fanatiek op zoek gegaan... en ja toen vond ik mijn droompaardje

Maar ik had dan ook het voordeel met een paps die ook graag een paard wou, en hij ment er dan ook af en toe mee, maar het is mijn paard en ik heb er het zeggen over Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:21

ik heb nu ook (eindelijk) een merrietje
eerst reed ik op een manege ong 4jaar
mijn ouders wilden eerst geen paard voor me kopen
maar toen zei m'n vader dat ik er een zou krijgen als ikdoor mn tweede middelbaar ging zonder enig probleem
nou dat is dus mooi gelukt!
sinds vorige week zondag is ze van mij
ik heb haar zelf voor iets meer dan de helft betaalt
de stal betaalt me vader en men halfpensionertje
papa kocht haar alleen als ik een pensionner vond
anders is 240 Geld, geld! wat veel alles gaat in twee da en hs ook

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:33

Ik was 10 en reed net een jaar, ik wilde heel graag een eigen pony. Mijn moeder had zelf ook paarden gehad dus wist wel wat het inhield. De pony die we kochten was te moeilijk voor me en ik werd bang. Toen ik 12 was kreeg ik mijn tweede pony, via een handelaar en waarschijnlijk een manegepony geweest. Deze pony was eigenlijk nog moeilijker. Haha!
Maar die pony heb ik 14 jaar lang gehad (tot haar dood) en heb er veel van geleerd. Toen ik 18 was kreeg ik mijn eerste paard, Jur, die ik nu alweer bijna 10 jaar heb. Razin heb ik zelf gefokt en die is nu alweer 6 jaar.

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:39

Ik kreeg Carin met mijn 14e verjaardag. Ik reed toen zo'n 3 jaar. Ik had eerst een verzorgpony en die werd heel plotseling verkocht (oh wat heb ik gehuild!!!!) en een paar maand later met mijn verjaardag kreeg ik Carin! Ik ben nog steeds heel erg blij met haar, echt het mooiste cadeau ooit.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:48

Ik heb lang gezeurd maar uiteindelijk nooit een paard gehad van mijn ouders Knipoog Een aantal jaar later is het paard er dan toch gekomen toen ik op mezelf woonde en een eigen inkomen had.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:48

Omdat ik er een wilde Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:54

ik heb van mijn ouders nooit een paard gekregen, wel altijd (en nog steeds) op mijn moeder's paarden mogen krijgen. In Ghana heb ik een paard gekregen van de vorige eigenaar die terug ging naar de UK, en sinds anderhalf jaar ben ik de gelukkige eigenaar van een halve jaarling. Ik heb de hengst betaald en mijn moeder had de merrie *LOL*

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:17

Ik heb m'n paard niet gekregen. Ik heb er keihard voor moeten werken en uiteindelijk heb ik hem zelf kunnen kopen. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:21

Nooit een paard gehad.
Ik hoorde achteraf dat mijn ouders het in de planning hadden om een weiland bij te kopen, etc maar toen werd mijn vader ziek, en is overleden.

Mijn ouders wilden niet dat ik werkte naast school, maar ik moest vooral wel paardrijden Haha! Alleen is het helaas dus altijd bij paarden en ponies van anderen gebleven (waarvan er een aantal een hoop aan me verdiend hebben, maar goed)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:21

Hobbelknol schreef:
Ik heb m'n paard niet gekregen. Ik heb er keihard voor moeten werken en uiteindelijk heb ik hem zelf kunnen kopen. Haha!

Goed zo. Werken kreng Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:28

Haha! examen cadeau Haha!
het mooiste cadau ooit,
voor de tijd was ze van mn moeder hoor, dus eigenlijks ook van mij...
maar dat ik geslaagt was kreeg ik haar "ofisieel" Lachen

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:33

Ik had hem gekregen door mijn opa. Anders was het er nooit van gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:35

Ik kreeg hem omdat ik genoeg centjes gespaard had en hem toen kocht Tong uitsteken
Idem met nummer 2 Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:38

Ik kreeg hem omdat ik een goed paard nodig had voor deurne

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:44

ik omdat ik er al heel lang van droomde, leek me heerlijk , heerlijk om mee te recreeren en een beetje te springen en dressuren.

En ik heb hem gekregen van mijn man!!voor mijn verjaardag, maar dus eigenlijk ook van mezelf. Ik vind het nu nog steeds heerlijk, ik heb haar ook pas sinds februari

groetjes Marjolein

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:47

Neem eens een voorbeeld aan mijn harde werk VValar... Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:07

Ik heb Tayga zelf gekocht Haha! Ik betaal ook zelf de helft van de kosten.
Toen ik Tayga kocht was ze 10 maanden. Toen we haar met 4 jaar probeerden in te rijden, kwamen we erachter dat ze een afwijking aan haar been heeft en dat je er niet op kan rijden Scheve mond

Dat vonden mijn ouders zo l*llig voor mij, dat ik Moos van hun heb gekregen Lovers . Moos betaal ik ook voor de helft aan de kosten, maar als ik het echt niet kan betalen, wegen hoge dierenartskosten ofzo dan springen ze wel bij Lovers

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:16

Hobbelknol schreef:
Neem eens een voorbeeld aan mijn harde werk VValar... Haha!

Nee daar wordt ik moe van

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:17

Toen ik te groot werd voor mijn verzorgpony en de pony was al op leeftijd en had atrose waren mijn ouders het met me eens dat ik niet terug wilde naar 1 keer in de week op een manege rijden. Ik reed ook wedstrijden met die pony, dus reed elke dag. Toen zijn we rond gaan kijken naar een paard. Die is later verkocht en van dat geld met een beetje erbij hebben we mijn huidige paard gekocht.
Mijn veulen heb ik samen met mijn vader gekocht.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:24

Heel simpel gebeurt, zondag ochtend 11 jaar geleden reed ik op Greg in de manege. Hij was net nieuw en stond daar om te verkopen. Mijn vader werd verliefd op Greg (was zo geen doorsnee manege pony maar een hete Welsh met een behoorlijke kop op en héél véél show) Marian (eigenaresse van de stal) maakte meteen gebruik van zijn liefde-op-het-eerste-gezicht en heeft mijn pa toen nog gekker gemaakt dan ie al was van Greggie. Haha!
We reden in de auto naar huis en toen vroeg hij of ik het zou zien zitten om Greg als eigen pony te hebben (wat een vraag Tong uitsteken ) tuurlijk moest het thuis wel even besproken worden want zo breed hadden we het nou ook weer niet ...
Mams was eigenlijk zo overhaalt en toen had ik dus mijn eerste eigen pony (heb hem nog steeds)

Ik heb hem toen onder het mom van "sinterklaas" gekregen (al was het nog lang geen Klaas *LOL* )

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:58

Ik kreeg m'n paard een half jaar geleden. Vorig jaar in december had een goede kennis van ons het erover dat hij een paard kreeg. Maar het was allemaal nog niet zeker enzo en echt geld daarvoor had ik niet. Dus ik begon een beetje terug te krabbelen dat ik het toch maar niet wilde doen, omdat ik er geen geld voor had. Ik moet namelijk komend jaar stage lopen enzo en dat zijn toch tijden van geen inkomsten... Nou dat was geen probleem, want dan zou hij alles betalen totdat ik het zelf kan. Een soort van opstapje. Hij vond het al genoeg dat ik mijn tijd aan het paard besteedde en omdat ik helemaal gek van paarden was en hij 0,0 wist van paarden vond hij het ook leuk om kennis te maken met deze edele dieren. In mei kreeg ik hem dan eindelijk, een twenter Lachen Nu is hij 2,5 en over een half jaartje kan ik misschien wel op z'n rug zitten. Ik voel me wel heel erg verwend, omdat ik dit nooit had verwacht! Een stadsmeisje die een eigen paard kreeg. Vroeger als klein meisje droomde ik er alleen maar van! Dan las ik de penny en was ik strontjaloers, want ik wilde dát ook! Echt een pennyverhaal dit! Maar dan echt waar Haha!