Naar les "netjes"of in het wit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:59

ik zou gewoon lekker in bijpassende kleuren gan rijden het is maar gewoon training hoor!!!

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:51

jongens kom op je weet niet waar je over praat je kunt toch wel netjes voor de dag komen! en niet zeggen van ow het maakt niet uit het is maar training als je bij zulke mensen komt dan moet je gewoon goed voor de dag komen! vind ik persoonlijk zelf wel , en ze verwachten het niet maar kom op he dat je het meschien thuis doet oke maar je gaat niet zomaar ff lekker daar rijden ! kijk ze mag je niks verplichten maar ze rekend er wel op dat je er goed uit ziet . Ik geef zelf ook les en ik vindt het ook prettig om naar een goed verzorgde combinatie aan te kijken. het is zelfs zo als ik bij Johan ga trainen en stel ik heb me spullen niet in orde dat kan ik dus opzouten . dus ik vind dat je het gewoon moet als je bij zon iemand gaat trainen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:02

En nu wordt het voor mij weer onduidelijk Schijnheilig
Kun je mij vertellen wat je bedoelt met 'zulke mensen'?
Dat je er voor zorgt dat je schoon en netjes op een les komt kijkt me altijd logisch, maar wat bedoel je precies met 'goed voor de dag komen'?
En wat bedoel je met 'je spullen niet op orde hebben' ?

starletta schreef:
jongens kom op je weet niet waar je over praat je kunt toch wel netjes voor de dag komen! en niet zeggen van ow het maakt niet uit het is maar training als je bij zulke mensen komt dan moet je gewoon goed voor de dag komen! vind ik persoonlijk zelf wel , en ze verwachten het niet maar kom op he dat je het meschien thuis doet oke maar je gaat niet zomaar ff lekker daar rijden ! kijk ze mag je niks verplichten maar ze rekend er wel op dat je er goed uit ziet . Ik geef zelf ook les en ik vindt het ook prettig om naar een goed verzorgde combinatie aan te kijken. het is zelfs zo als ik bij Johan ga trainen en stel ik heb me spullen niet in orde dat kan ik dus opzouten . dus ik vind dat je het gewoon moet als je bij zon iemand gaat trainen..

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:04

Is dat zo super moeilijk om te begrijpen?!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:12

Ja. Als ik het begreep zou ik het echt niet vragen.

starletta schreef:

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:48

Ik vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien. Maar het lijkt me dat de meeste mensen dat wel vinden. Ik zorgde er altijd voor dat alles netjes in orde was, maar om nou helemaal in het wit te gaan. Nou nee, ikke niet hoor.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 18:38

ThePast03"]
Ja. Als ik het begreep zou ik het echt niet vragen.

[quote="starletta schreef:
[/quote]
Met "zulke mensen" bedoelt hij: mensen die zelf in de top meerijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:19

Nou van "zo'n mens" heb ik dus priveles gehad en die heeft zich er dus nooit druk gemaakt over hoe mijn paard eruit zag of hoe ik eruit zag.
Wel over mijn "rijkunst", ik was niet bepaald zijn meest getalenteerde leerling Haha!

paardje"]
[quote="[*olduser*]"]Ja. Als ik het begreep zou ik het echt niet vragen.

[quote="starletta schreef:
[/quote]
Met "zulke mensen" bedoelt hij: mensen die zelf in de top meerijden.
[/quote]

starletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 00:17

``zo`n mens` wat is dat voor woord !? die persoon is dat ! en wat over getalenteerdigheid heeft zij niks over te zeggen want je traint juist om beter te worden! en of je een talent bent/hebt dat zit in je dus daar mag ze je niet kwalijk over nemen! en trouwens punck daar hoef je niet zo moeilijk over te doen want de welzijn van het paard komt op 1 ! dus het boeit wel of je er goed uitziet , in dit geval het paard !

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 12:23

"Zo'n mens" was gewoon als grap bedoeld omdat hierboven gesproken werd over 'zulke mensen' en ik niet begreep wat voor een soort mensen er nu werd gesproken.
Hij heeft me ook nooit kwalijk genomen dat ik niet zo getalenteerd ben maar er alles aan gedaan om me verder te helpen.
Ik kan me alleen voorstellen dat ik niet zijn meest getalenteerde amazone was. De meeste van zijn priveklanten zijn toch aardig hoog gekomen. Ik had niet de mogelijkheden om veel wedstrijden te rijden (was afhankelijk van een ander) maar daar heeft hij nooit moeilijk over gedaan en hij heeft mij altijd net zo behandeld als zijn andere leerlingen.
Dus over hem van mij niets dan goeds hoor!!

starletta schreef:
``zo`n mens` wat is dat voor woord !? die persoon is dat ! en wat over getalenteerdigheid heeft zij niks over te zeggen want je traint juist om beter te worden! en of je een talent bent/hebt dat zit in je dus daar mag ze je niet kwalijk over nemen! en trouwens punck daar hoef je niet zo moeilijk over te doen want de welzijn van het paard komt op 1 ! dus het boeit wel of je er goed uitziet , in dit geval het paard !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:49

Dat van die witte bandages om de beenzetting goed te kunnen volgen heb ik wel vaker gehoord , en het ziet er natuurlijk idd netjes uit als je in een setje keurig verzorgd aan komt. Dat als je voor wedstrijden traint , je ook als in een ''Generale Repetitie'' jezelf daar presenteerd en dingen gaat bijschaven enzo. Ik kan me er wel iets bij voorstellen Lachen

Nodig is het natuurlijk niet , en onzin is het natuurlijk wel een beetje Haha!

Overigens over die 4 witte bandages voor het volgen van de beenzetting :
is het dan niet NOG duidelijker om elk been een ander kleur bandage te geven , bvb wit , babyblauw , roze en zwart ? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 13:51

ik had gisteren voor het eerst les van Rob Jansen (SGW) en ik kwam dus in knalrood (rijbroek + dekje) met bruine beenbeschermers. Oh ja, ook een rode frontriem trouwens *LOL*

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:18

Ik denk dat je iedereen maar in z'n waarde moet laten mbt wel of niet met een wit schabrak naar les. Mijn instructrice vindt het wel leuk als ik netjes kom, maar als ik in het wit kom vraagt ze volgens mij of ik te lui ben geweest ivm nog niet gewassen dekjes Haha! .

Vroeger(ja oma in de bocht) reed ik idd ook met slobber truien, maar sinds ik zelf les geef doe ik dat eigenlijk niet meer ivm houding e.d.

maar ik weet nog wel dat toen een meisje al helemaal in kleur was en dat ik dat eigenlijk niet begreep dat ik dus idd om alle 4 de benen een andere kleur bandage deed. Ach, weet je mijn ouders hadden ook niet alle geld van de wereld om bij iedere rijbroek bijpassende bandages, schabrakjes, e.d te kopen en ik vond het ook niet erg want ik had zo ook wel lol *LOL*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:34

Nou, ik hou me hart vast, hier kom ik: Ik rij eigenlijk altijd in het wit (wit shabrak en bandages, witte pijpekousen).
Ik vind het gewoon heel mooi, en aangezien het mijn hobby is en ik daar graag plezier aan beleef, en ik de was daar voor over heb, snap ik echt niet dat andere daar meteen een oordeel over klaar hebben.
Dat geërger aan elkaar onder de paarden mensen wordt ik af en toe zó moe.
Als men vind dat ik er een mode show van maak, is dat hun probleem... niet de mijne
Als mensen denken dat ik, daarom mischien wel naast mijn schoenen loop, is dat hún probleem
Als mensen denken dat ik dat doe, omdat ik eigenlijk helemaal niet kan rijden, maar een soort wannebe ben... is dat ook helemaal hun probleem...
Laat iedereen toch, en probeer anderen in hun waarde te laten.

Dus Paardje, als jij in het wit wíl rijden, moet je dat lekker doen, als je je daar niet toe geroepen voelt, doe je het lekker niet.

Veel plezier!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:53

Dat is toch precies hetzelfde als wat ik al de hele tijd zeg?
Ik heb helemaal niets tegen mensen die in het wit rijden alleen zou ik er zelf niet toe gedwongen willen worden omdat het volgens sommigen 'zo hoort'.

Sall schreef:
Laat iedereen toch, en probeer anderen in hun waarde te laten.

Dus Paardje, als jij in het wit wíl rijden, moet je dat lekker doen, als je je daar niet toe geroepen voelt, doe je het lekker niet.

Veel plezier!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 14:54

Nou, dan zijn wij het iig met elkaar eens! Knipoog

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:31

Ja en ik ben het er ook wel mee eens, dus dan zijn we met 3 *LOL* .

Ik kan me soms wel een beetje ergeren aan al dat snobistisch gedoe, maar soms erger ik mij nog meer aan de verwijten over alles wat 'anders' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:05

starletta schreef:
jongens kom op je weet niet waar je over praat je kunt toch wel netjes voor de dag komen! en niet zeggen van ow het maakt niet uit het is maar training als je bij zulke mensen komt dan moet je gewoon goed voor de dag komen!

Voor mij is het rijden iedere dag een feestje. Op mijn werk zit ik vaak al achter de PC te mijmeren over het rijden met Lois.
Als ik naar mijn werk ga zie ik er ook graag verzorgd uit, doe mijn haar en make-up en zorg dat mijn kleren netjes zijn en bij elkaar passen. Als ik ga rijden geldt hetzelfde, ik geniet er van wanneer mijn paard en ikzelf er netjes uit zien. Als ik in de kast grijp naar een broek denk ik altijd eventjes na over mijn shirt en het dekje/bandages die ik die dag ga gebruiken, kleine moeite.
De les is gewoon een groot feest, een uitje. Als mijn paard er dan strak uitziet en ik zie hem in de spiegel dan geniet ik daar echt van. Dus ow het is maar een training of ow ik ga gewoon rijden, dat is bij mij meer iets van hiep hoi, feestje :j . En op een feestje kom je graag op je Paasbest voor de dag Pling

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:18

Dat heb je goed verwoord Jippie!
Vooral dat Hiep Hoi Feestje! sluit ik me helemaal bij aan!