Paarden gratis aanbieden wel of geen goed idee?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:45

JoyCiej007 schreef:
Leylaatje schreef:
ach het blijft moeilijk...want ik moet nu ook wel zeggen dat als iemand zn paard gratis aan mij aanbiedt...dat ik natuurlijk wel even de nodige gezondheidschecks doe maar gratis is altijd goed! Toch vind ik dat mensen er beter mee moeten opletten, maar zoals ik eerder zei: je weet nooit wat er gebeurt na de verkoop.

Trouwens, een duur paard kan ook genoeg problemen hebben

Ik zou persoonlijk niet blij worden van een gratis paard wat bijv. elke dag verschrikkelijk dure medicijnen nodig heeft... maargoed dat is mijn mening, ben ook maar een studentje.

haha nou eigenlijk bedoelde ik ook....aangezien het paard gratis aangeboden wordt, ga ik eerst op zoek naar addertjes onder het gras...vandaar een uitgebreide gezondheidscheck, want vaak zijn ze ziek (zie ik gewoon te vaak). En als het paard dan ziek is, neem ik hem dus niet! Dus ik ben het gewoon helemaal met je eens ;)
nou je het zegt, heb inderdaad een beetje raar geschreven :p

Lonan

Re: Paarden gratis aanbieden wel of geen goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:02

Moeilijke situaties.
Vind wel als je een paard verkoopt, moet je het een en ander van te voren gecontroleerd hebben..
Ik heb in 2007 een paard verkocht en een paar maanden later een paard terug gekocht. In het begin heb je nog wel email contact maar dat word op een gegeven moment steeds minder. Dat is geen onwil van beide kanten maar iedereen heeft zijn eigen dingen..drukte en gezin. Dat moet je ook los kunnen laten op een gegeven moment. En moet je elkaar ook niet op aan kijken, thats live !
Het maakt naar mijn mening niet uit of je je paard gratis weg doet of verkoopt voor een bepaald bedrag,je hebt de keuze gemaakt, en dan moet je daar achteraf niet meer over piepen of een contract opstellen met iemand, dat mocht het desbetreffende pony/paard ooit weg gaan dat hem of haar terug neemt.

Tuurlijk zijn er genoeg ratten op deze aardbol die het voor een ander verkloten maar goed, gelukkig zijn niet alle mensen zo en ik denk dat als je goed zoekt en niet meteen de eerste de beste je pony mee doet, je best iemand met goede bedoelingen zal vinden.

horses36

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:07

ik zou het heel leuk vinden als eer paarden gratis aangeboden zijn ;)
maar ik vind da dan altijd zo erg vooor die ^paarden , dan lijkt het presies alsof ze niks waard zijn

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:16

Ik ken een paard, dat gratis is aangeboden.
Meisje ging studeren, paard naar keuring.
Maar hij deed de buigproef niet goed, voor de rest super braaf.
Is gratis gegeven aan een manege, paard heeft het nu super!!

Er rijden nu allemaal gehandicapten op, dat doet hij echt super!!

xyvonnex

Re: Paarden gratis aanbieden wel of geen goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 15:41

dat ligt er gewoon aan,ik zocht een vriendin voor mijn paardje en via internet ben ik aan corrie gekomen.corrie is super lieff en groot(trekpaardje).waar corrie gaat is nina en waar nina is ,is corrie ook.dus geslaagde actie hierso.ik had in het begin twijfels omdat ik moeite had mijn aandacht te verdelen en omdat corrie de baas is over nina.ik kreeg toen wel aanbiedingen van mensen die corrie wel hebben wouden.ben er niet opingegaan.achteraf bleek dus bij twee ervan dat ze haar wouden vet mesten en dan naar de slacht hadden gebracht.stel je toch voor!!!!!nou heb ik geen twijfels meer,nina en corrie horen bij elkaar.en de dames onderling,er kan er maar 1 de baas zijn natuurlijk!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:58

Ik heb mijn paard en pony aan Melanie81 (hier op bokt) gegeven. Ik kende haar inderdaad niet, maar zag aankomen dat ik niet goed meer voor ze zou kunnen zorgen (ivm lichamelijke problemen). Ik was dus op zoek naar een goed huis voor beide dieren samen, omdat ik ze al ruim 10 jaar samen had en liever enkele voorwaarden wilde kunnen stellen, dan geld voor ze krijgen. De zwarte Groninger was 12 en het Welsh-schimmelmerrietje was 17. Beide zien er veel jonger uit. Volgens de DA kan de pony makkelijk 36 worden en leek het paard eerder 7. Op het moment van schenking, leken beide kerngezond. Helaas is nu dus verbeend hoefkraakbeen bij de Groninger vastgesteld. Heel jammer, voor zowel paard als nieuwe eigenaar (ik hoop dat de zooltjes en het aangepaste beslag helpen!).

Heel bewust heb ik zelf niet geadverteerd. Ik heb maandenlang advertenties op BOKT en heel soms op marktplaats bekeken. Ik wilde liever via een forum werken. Ik heb een aantal malen op geschikt lijkende advertenties gereageerd en eenmaal ben ik bij een mevrouw in Brabant geweest, die met een stel vriendinnen een grote inloopstal had. Het was bijna rond, toen een van haar vriendinnen dwars ging liggen; zij wilde de plek voor nog een ander eigen paard. Het ging dus niet door. Verder gezocht. Uiteindelijk weer via een 'gevraagd' advertentie bij Melanie terechtgekomen :)

Natuurlijk mis ik onze paarden nog elke dag, soms verwacht ik onbewust hun gehinnik te horen als ik bij de stal naar buiten stap, of kijk ik in de wei om ze te zien, want ze kwamen altijd aanrennen als we thuis- of buitenkwamen (stal is bij huis). Ik denk dat het gemis wel nooit zal verdwijnen. Toen ik ze kocht, dacht ik dat het voor altijd zou zijn... soms gaan dingen anders dan je wilt.

Ik ben erg blij dat ze bij Melanie en haar man terecht zijn gekomen, ze hebben het daar heel goed, houden mij op de hoogte en af en toe ga ik erheen.

Kort samengevat zou ik aanraden: niet adverteren - contact leggen en goed gaan kijken waar je paard komt te staan - kijken of het klikt met de nieuwe eigenaren - en dan het beste er maar van hopen...

Ik heb geluk gehad :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:59

horses36 schreef:
ik zou het heel leuk vinden als eer paarden gratis aangeboden zijn ;)
maar ik vind da dan altijd zo erg vooor die ^paarden , dan lijkt het presies alsof ze niks waard zijn

wat is dat nou voor een reactie.... 'leuk'? Waarom dan? Omdat je het aankoopbedrag niet op kan brengen?

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 02:13

als je gratis paarden weggeeft
heeft iedereen straks paarden in hun tuin
of woonkamer ofzo of ze komen idd bij een handelaar terecht
die hem bijv.het paard dan verkoopt , dat vind ik dan niet fair
en als je het doet doe het dan goed en kijk bij mensen thuis
enzo