Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:12

ik heb een rooie jas en een blauw/roze, maar mooi wel dat ik rustig met een oranje of lime groen dekje op pad ga hoor. Ik ga niet mijn jassen afstemmen op mijn dekjes :D

Twilight

Re: Zijn al die toeters en bellen nou echt nodig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:15

ik heb al zo vaak gehoord als ik lekker alleen kom om te knuffelen en voeren, joh ga je alweer niet rijden..,
maar dat is het nadeel van veel wedstrijd ruiters op stal die ook ambitieus zijn he.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:21

Geen last van andere pottenkijkers hier :D Ik heb dus ook geen setjes om mee te 'showen' want niemand die het ziet of jaloers op me kan zijn :+ Ik vind ze zelf gewoon heel leuk :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:28

t kan mij aan me reet vastroesten hoor hoe ik en zij erbij loopt :P ik doe gerust een blauw dekje met me rood onderlegde hoofdstel :j en als ik dan in het groen en blauw bijloopt is t toch helemaal een mooie regenboog hahahaha.

nee als mijn paard maar gelukkig is met haar vriendjes in de paddock, wat te knabbelen enz ben ik tevreden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 00:30

to each his own toch? Mij boeit het ook niet hoe anderen erbij rijden, dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Maar wat het wel of niet hebben/waarderen van setjes te maken heeft met het feit of je paard wel gelukkig is... die link krijg ik maar niet gelegd :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 07:16

Varekaj schreef:
Let op, ik kan me ook ergeren aan het feit dat ik met dit rotweer iks kan doen. ik plan al een hele tijd om training weer op te nemen, maar dat wordt dus noodgedwongen uitgesteld. het zij zo. Wat nog meer ergerlijk is, zijn paardenbaasjes die zeuren "nou valt heel z'n conditie in elkaar, kan ik geen wedstrijden rijden" en dat soort dingen. Iedereen zit in de oliebol hoor, je paard is er echt niet rouwig om dat z'n conditie wat mindert, het enige dat hem boeit is inderdaad Voeding, Vriendjes en Vrijheid. Het zal hem worst wezen of ie het indoorseizoen nog ee keertje kampioen loopt of 10 winstpunten extra bijeen krijgt...

Bij hun staat hun eigen plezier vooraan, hun eigen status, en dat van het paard pas daarna. Ze willen eerst zelf aan de eisen van luxe/status/wedstrijd voldoen. De rest, die zet eerst zijn paard, en al de rest is bijkomstig :)

Wat een gelul, als je op een stal met een binnenbak staat ga je niet voor het welzijn van je paard?
Dus als je voor het oog van Varekaj goed wilt doen kun je het Z en hoger wel op je buik schrijven? Conditie en genoeg oefentijd voor het B en het L kun je nog wel snel opbouwen als er in het voorjaar weer gereden kan worden, kan je mooi nog 4 maanden wedstrijden meepakken voor het slechte weer opnieuw begint. Hogerop lukt dat niet meer, je zal eerst je basis voor elkaar moeten rijden voor je er een appuyement uit kan rijden en als ze niet sterk genoeg zijn hoef je geen pirouetten te proberen want je rijdt je paard hartstikke kapot. Als je belastender werk gaat vragen van je paard zul je ook moeten zorgen dat de omstandigheden zo zijn dat je dat verantwoord kunt doen.

Sorry ik heb eerder medelijden met de paarden van mensen die met het huidige weer eens in de zoveel weken als het dooit ineens weer moeten gaan werken, en vervolgens met hun spierscheurtjes verder mogen gaan verstijven in de wei tot het weer weer een dagje bijtrekt om het nog eens te herhalen.

mobidik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:13

Ik heb ook zoiets dat mijn paard geen modepop is :o . De spullen die ik heb zijn praktisch en goed bruikbaar. En niet van de nieuwste mode.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:51

ach iedereen zn eigen mening. ik vind setjes ook leuk maar wil niet zeggen dat ik er 50 heb. neehoor 2 meer even niet derest was te klein voor mijn nieuwe paard. En ja ze heeft dure dekens maar ze passen ook goed en so what. Ja ze staat op een pensionstal waar alles gedaan word maar wil niet zeggen dat ik alleen kom voor het rijden want help daar ook gewoon mee. En ook krijgen ze daar savonds als extra wortels en/of slobber. Maar wil niet zeggen dat mn paard er minder door is want ze ziet er super uit en heeft er echt geen last van. Ieder zn eigen manier :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 08:51

Urielle, daarom hoeft mijn paard nu als hij al aan het werk moet, niet hard te werken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:26

rockwitch schreef:
Urielle, daarom hoeft mijn paard nu als hij al aan het werk moet, niet hard te werken.

Hartstikke goed.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:22

Tja, mijn zus kan niet genoeg kleurtjes in haar kast hebben hangen, ik wil alles het liefst zo saai mogelijk. Zegt niets over of we wel goed voor onze paarden zijn, het zal hen een worst zijn of ze een bruin of een roze halster hebben.

Dat mensen bij onze pony's op stal een tijd geleden een zadel bij hun pas gekochte paard mochten kiezen en hem kozen op de kleur van het dekje dat er onder zat, dat gaat mij wat te ver.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:25

Ik als ex setjes verslaafde kan vermelden dan mijn paard net zo gelukkig is met de 2 setjes te ik nog heb dan toen ik er 20 had. :D .

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:28

ik vind een extra hoofdstel en een extra zadel wel super handig. Want mocht er een keer iets kapot gaan hoef je je paard niet stil te zetten of meteen naar de winkel te scheuren om ala minute iets nieuws te kopen. En van het lenen ben ik niet zo, verder heb ik van alles wat extra maar niks extreems :). Vind het leuk om er goed en verzorgd uit te zien en dat moet mijn paard ook :(:) . Maar ga er geen 100den euro's aan uitgeven, ik scharrel meestal koopjes bij elkaar ( vaak op bokt :Y) )

Oh en ik heb zelf wel 4 paar rijlaarzen omdat ik dat mooi vind( 5 paar met winterlaarzen)
Ook heb ik een speciaal wedstrijdset zowel voor mij paard als voor mijzelf. Ieder zijn ding toch?
Laatst bijgewerkt door vencedor op 09-12-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:29

Iedereen moet toch lekker zelf weten wat hij voor zijn of haar paard koopt?

Net als iedereen moet weten in wat voor huis ze wonen, wat voor auto ze rijden etc.

Ik heb bij zo topic als dit eerder het idee dat jij het een probleem vind, volgens mij spreekt niemand hier je op bokt je aan als je paard geen setje draagt? Ja wel als je zadels elcht past of je een te klein hoofdstel hebt, dat zijn basis dingen die je paard gewoon goed moeten passen en daar geef ik indd wel goed geld aan uit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:31

Ik heb ook maar 1 set peesbeschermers en een paar dekjes en 1 zadel en 1 trens hoofdstel en 1 stang en trens. Verder gebruik ik geen bandages en verzamel ik geen setjes.

Dus nee je bent niet de enige. Ik kies toch altijd dezelfde spullen die ik het fijnst vind dus de rest zou ongebruikt in de kast liggen... daarom koop ik het niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:34

en als je zadel of hoofdstel stuk gaat?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:38

heb jij ook een tweede auto voor het geval de andere stuk gaat?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:42

_O-

*sorry*

Als mijn zadel kapot gaat heb ik pech maar dat is vaak wel binnen een paar dagen gemaakt....ik weet niet wat jij met je zadel doet maar bij mij is alleen ooit een singelstoot los gegaan....nou dat zie je ook aankomen en laat je als het uitkomt even maken...

En als mijn hoofdstel kapot gaat laat ik het ook maken.

Heb jij ook reserve rijlaarzen en een reserve cap, zweep enzzz??

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:43

Ik heb een aantal dekjes, maar gebruik er maar 1. Die vind ik het fijnste liggen.
1 trens hoofdstel, 1 stang en trens, 1 set 3 in 1 beschermers, 1 zadel, en minimale borstels in een plastic tas :+

Nou ja, heb wel meer spullen natuurlijk, maar heb 't basis spul gewoon liggen.

Waar we wél extreem veel van hebben liggen zijn EHBO-spullen (voor mens en paard). IMO 100x belangrijker dan de hoeveelheid aan harnachement!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:44

ik spaar dekens :D

heb er echt wel al 10 ofzo :o

maar peesbeschermes heb ik dan weer niet :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:44

Och ja ik heb ook nog 1 set 3 in 1 beschermers, wit voor de 'mooi' maar die gebruik ik haast nooit meer omdat ze niet zo goed meer plakken..

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:45

Zonnetje81 schreef:
_O-

*sorry*

Als mijn zadel kapot gaat heb ik pech maar dat is vaak wel binnen een paar dagen gemaakt....ik weet niet wat jij met je zadel doet maar bij mij is alleen ooit een singelstoot los gegaan....nou dat zie je ook aankomen en laat je als het uitkomt even maken...

En als mijn hoofdstel kapot gaat laat ik het ook maken.

Heb jij ook reserve rijlaarzen en een reserve cap, zweep enzzz??

:+ En een reserve paard voor als je huidige het niet meer doet? :')

Djiez mariek, ik kom jou ook overal tegen :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:45

Jij checkt mij :P *ik hou ook van jou ;) *

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:53

Ik ben nieuw op bokt, het paardenvirus begint weer te kriebelen na jaren van afwezigheid in de paardenwereld.

Ik wist in het begin niet wat ik zag hier op bokt, wat is het veranderd! Zien en gezien worden is erg belangrijk geworden in het paardenwereldje, zag ik.

Ik kom uit het tijdperk dat je geen oude kleren weggooide totdat ze echt versleten waren, want die waren nog goed voor in de stal en op het paard. Nu koopt men nieuwe en dure kleding hiervoor. En ja, ik had ook maar 1 set beenbescherming (gewoon praktisch zwart) en 2 doordeweekse zadeldekjes (voor verschoning) en een concoursdekje. Twee halsters, een nette en doordeweekse enz. Ik koos wel een leuk kleurtje, dat dan weer wel. Maar ik zou tegenwoordig helemaal uit de toon vallen :D

Zolang de zaken die werkelijk belangrijk zijn voor het paard niet wordt vergeten, heb ik niets tegen al die pracht en praal. Maar ikzelf ben er iets te nuchter voor om zo ver te gaan en zit soms vol verbazing te kijken :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:57

Ik vind het voor mij persoonlijk geldverspilling.
Als ik het geld zou hebben, had ik best wel laarzen met strass, een cap met ook strass, idem dekjes, superdure rijbroeken, gaf ik veel geld uit om daar dan ook perfect in te passen, en had ik daarnaast iedere dag les. Oh en dan wilde ik ongeveer mijn zadel en alles wat daarbij hoort ook in het bruin, om af te wisselen :D

Helaas moet ik het ook maar met een modaal salarisje doen, dus koop ik maar heel af en toe iets nieuws in de uitverkoop en laat ik mijn spullen maken ipv ook dan iets nieuws te kopen.
Het enige waar ik inderdaad veel geld in heb gestoken is mijn zadel, die was 1600 euro en ik ben er nog steeds blij mee.

Ik vind inderdaad dat als je je paard gewoon goed verzorgd, je al goed bezig bent :D
maar ik moet toegeven, dat ik het wel erg mooi kan vinden, een prachtig verzorgd paard met een tot in de puntjes verzorgde ruiter/amazone erop met mooie spullen zeg maar. Als die tenminste het paard fatsoenlijk rijdt, anders ben ik ook dan snel uitgekeken.