Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kun je op marktplaats.nl wel een goed paard kopen?

Ja, waarom niet? het is gewoon 1 van de middelen die gebruikt worden voor verkoop
154 (86%)
Nee! je wordt belazerd waar je bijstaat
1 (0%)
Het ZOU kunnen, maar dan moet je heeeeeel erg goed zoeken
24 (13%)

Totaal aantal stemmen: 179

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:35

Tuurlijk kan je daar een goed paard kopen, mits je je eigen ogen goed open houd! Als je een leuk paard ziet (en ik moet zeggen, die zie ik daar veel, maar niet binnen mijn budget), ga je natuurlijk altijd eerst kijken en keuren voor je tot kopen overgaat. Koop je zonder te kijken en keuren dan is het je eigen schuld dat je met een miskoop zit en niet die van marktplaats! Kleinere handelsstallen zie ik er trouwens ook heel vaak paarden aanbieden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:48

klaasfeuth schreef:
een goedpaard hoef je niet eens op internet te zetten voor de verkoop, alleen als je er meer uit wil halen dan dat ie kost.
zou goed kunnen dat sommige handelaren wel dit medium gebruiken en wel meer mensen, maar een goed paard is al verkocht voor het te koop staat Lachen

maar wat is dan een goed paard?
een paard met grand prix potentie die nu lichte tour loopt is zo verkocht maar dat is geen goed paard voor mij
een pony waar je heerlijk mee kan boscrossen is voor een dressuurruiter geen goed paard maar voor mij wel
een paard wat superlastig is is geen goed paard maar wel als ie z zwaar loopt
een paard met een extra gang is voor veel mensen geen goed paard , maar voor mij wel
het begrip een goed paard is heel breed, en dieren die als goed paard als gezien worden hoehoeven voor een groot deel mensen helemaal niet aantrekkelijk te zijn

en er zijn zoveel paarden die te koop zijn met relatief weinig kopers
dan wil je als verkopende partij zoveel mensen laten weten dat je iets te koop hebt staan, punt 1 om jhe dier aan de man te brengen en een zo mooi mogelijke prijs er voor te vangen

en een goed paard is aantrekkelijk voor kopers maar dan moeten er wel mensen in de buurt zijn die op zoek zijn naar een dergelijk paard

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:27

mmm ik heb een gewoon paard, en zelfs daar komen vaak zat mensen om vragen of -ie te koop is, als hij te koop zou zijn weet gelijk iedereen in de buurt het. Ik zal m misschien alleen op markplaats zette om te kijken of ik er ook meer voor kan krijgen Lachen
maar ik zeg niet dat je op marktplaats geen goedde paarden kan kopen, ik dacht dat t om echt goedde paarden ging die zou ik nooit via internet kopen;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:05

Maar dan kom jij met je paard op wedstrijden of verenigings lessen
Want anders ziet niemand hem toch?
Dus een paard wat niet op wedstrijden en zo komt, moet je laten zien.
En dat kan d.m.v i-net.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:11

ja waarom niet?
je bent er zelf bij als je belazerd word....

Msisi2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:35

ik vin het beetje onzin, waarom zouden paarden van marktplaats nou meteen slecht of iets mis mee zijn? ik heb mn eigen pony via daar verkocht en er is echt nix mis met die pony. Het is gewoon handig dat je via marktplaats (of andere sites natuurlijk), gratis advertenties kan zetten en meteen fotootje etc erbij kan doen! En als er slechte pony's of paarden via marktplaats worden verkocht dan merk je dat vanzelf wel, wat ik neem aan dat je natuurlijk eerst gaat kijen voordat je m meteen mee naar huis neemt! Je ziet genoeg paarden erbij staan die al ned kamp. etc zijn geweest.

oh trouwens marktplaats is wel gratis (daarnet zei iemand van niet)! Alleen niet gratis wanneer hoger dan 200 E (ofzo) maar als je dus je prijs er niet bij zet heb je een gratis advertentie!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:41

Msisi2000 schreef:
oh trouwens marktplaats is wel gratis (daarnet zei iemand van niet)! Alleen niet gratis wanneer hoger dan 200 E (ofzo) maar als je dus je prijs er niet bij zet heb je een gratis advertentie!

dat klopt niet helemaal! ze controleren de waarde van de advertentie en voor de meeste paarden/ ponys is dat wel wat hoger hoor! en dan wordt ie alsnog verwijderd dus het niet gratis als de waarde boven de 200 euro is!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 22:50

Mijn eerste fjordje kwam van Divoza, mijn fries van Marktplaats )en andere sites' mijn 2e fjordje van een slechte handelsstal, werd dus ook snel afgekeurd en mijn huidige fjord weer van marktplaats, het is niet zo zeer de site waar je je twijfels aan moet hebben, maar des te meer aan de verkopende partij, neem alle info met een korreltje zout, want als je t moet geloeven verkoopt niemand n paard dat geen gebreken heeft, etc etc.
succes

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 03:02

klaasfeuth schreef:
een goedpaard hoef je niet eens op internet te zetten voor de verkoop, alleen als je er meer uit wil halen dan dat ie kost.
zou goed kunnen dat sommige handelaren wel dit medium gebruiken en wel meer mensen, maar een goed paard is al verkocht voor het te koop staat Lachen

Warom zetten grote handelsstallen met internationale naam dan hun paarden op internet? Misschien niet op marktplaats, maar zeker wel op hun eigen site... Je moet mensen toch naar je toe lokken en zomaar even een stal bezoeken aan de andere kant van Nederland of zelfs de wereld (Amerikanen vliegen geregeld naar Nederland om hier paarden te kijken en te kopen) zonder dat je weet waarvoor je komt?... dan is een foto of een filmpje en veel informatie toch wel fijn om je een beetj een beeld te geven!

Msisi2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:38

Waterkippie"]
[quote="Msisi2000 schreef:

dat klopt niet helemaal! ze controleren de waarde van de advertentie en voor de meeste paarden/ ponys is dat wel wat hoger hoor! en dan wordt ie alsnog verwijderd dus het niet gratis als de waarde boven de 200 euro is!
[/quote]

ik heb zelf mijn pony (zéker meer dan 200 euro) via marktplaats verkocht en nog een aantal spullen (die meer dan 200 euro waren). en weet dus uit ervaring dat zolang niemand op je advertentie biedt, en je zelf nergens in de tekst erbij zet wat de vraagprijs is je gewoon gratis kan adverteren!