Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nadita schreef:Samen in de paddock (10 x 10) wil al niet.
wicked schreef:Ik heb ook een heel vervelend paard op stal en die staat ook gekluisterd. Ziet er een beetje zielig uit, maar het dier kan gewoon ermee lopen, maar er niet mee slaan en schrapen. Het is voor haar eigen bestwil, als ze zo door blijft gaan houdt ze geen hoeven over! En als ze wennen heel snel aan kluisters.
Freya schreef:Heb zelf een haflinger van bijna 18 mnd, die heerlijk in de opfok staat, daar zou die van jouw ook moeten staan, tussen leeftijdsgenootjes.
Probeer haar anders toch ergens in een kudde te zetten, is beter voor haar zelf en ze leert er veel in een kudde van haar eigen leeftijd.
Miepie1980 schreef:Vind trouwens graven in de paddock minder erg dan op stal.
Wijnanda schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties die hier in het topic worden geplaatst echt ongepast. Neem een gemiddelde pensionstal, daar staan de paarden nu 24/7 binnen, mogen ze een uurtje knallen onder het zadel, misschien een kwartiertje in de paddock, als die niet te hard is. TS heeft al vanalles geprobeerd met de betreffende pony, dan is het toch logisch dat je aan zulke dingen gaat denken?
Ze doet er alles aan om de pony er vanaf te helpen, pony heeft genoeg speelattributen in de stal waar ze niks mee doet, krijgt 5x per dag eten, komt een aantal uur per dag buiten. Hoeveel paarden hebben dat momenteel? Ik denk nog niet de helft!!!
Wijnanda schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties die hier in het topic worden geplaatst echt ongepast. Neem een gemiddelde pensionstal, daar staan de paarden nu 24/7 binnen, mogen ze een uurtje knallen onder het zadel, misschien een kwartiertje in de paddock, als die niet te hard is. TS heeft al vanalles geprobeerd met de betreffende pony, dan is het toch logisch dat je aan zulke dingen gaat denken?
Ze doet er alles aan om de pony er vanaf te helpen, pony heeft genoeg speelattributen in de stal waar ze niks mee doet, krijgt 5x per dag eten, komt een aantal uur per dag buiten. Hoeveel paarden hebben dat momenteel? Ik denk nog niet de helft!!!
nadita schreef:Maar daar staat niets meer te vreten, en als het hooi op is, gaat ze daar ook graven. Dat doet ze trouwens ook in de bak en in de paddock. Als er niets te vreten is, gaat ze graven. Dat deed ze al toen we haar kochten, 8 maand oud.
minkie schreef:Wijnanda schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties die hier in het topic worden geplaatst echt ongepast. Neem een gemiddelde pensionstal, daar staan de paarden nu 24/7 binnen, mogen ze een uurtje knallen onder het zadel, misschien een kwartiertje in de paddock, als die niet te hard is. TS heeft al vanalles geprobeerd met de betreffende pony, dan is het toch logisch dat je aan zulke dingen gaat denken?
Sorry hoor maar dat is toch geen vergelijking met een dier van 1,5 jaar?
Zammie schreef:[Mensen die hun paarden op zo'n stal hebben, zouden er eens goed over na moeten denken of ze uberhaubt paarden moeten houden..Als je niet kunt zorgen voor de basis dingen en dat zijn: andere paarden (waar wel een klik mee is), voldoende beweging (buiten) en voer, dan moet je er niet aan beginnen...
Lusitana schreef:Freya schreef:Heb zelf een haflinger van bijna 18 mnd, die heerlijk in de opfok staat, daar zou die van jouw ook moeten staan, tussen leeftijdsgenootjes.
Probeer haar anders toch ergens in een kudde te zetten, is beter voor haar zelf en ze leert er veel in een kudde van haar eigen leeftijd.
Het is juist heel verkeerd voor jonge dieren om alleen leeftijdgenootjes te zien want dara leren ze geen ontzag en manieren van, die willen alleen spelen, klieren en pesten. Ze moeten leren dat ze een volwassen paard niet hetzelfde kunnen benadelen. Ik ben tegen opfok met alleen jonge dieren.