De paarden bij de buren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:16

hestejente schreef:
Ik weet niet waar die ouders wonen.

Vorig jaar stonden er op hetzelfde terrein nog andere mensen, die ook daar 3 paarden hadden staan en volop voerden. De meiden van de paarden die er nu nog staan voerden toen ook meer. Alleen dit jaar dus niet.

Nee, die hebben waarschijnlijk onvoldoende verstand van paarden om goed in te schatten hoeveel ze nodig hebben, maar hebben wel de puberleeftijd om zo eigenwijs te zijn om te denken dat ze het wel goed weten...

De staleigenaar zal de adressen wel hebben. En de staleigenaar zal in eerste instantie de dierenbescherming op de stoep krijgen. Die kan ze dus doorverwijzen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:45

Oh x_laura, wat vreselijk moet dat zijn! Sommige mensen snap je echt niet, hoe moet dat paard zich dan warm houden, ook nog eens zonder deken.

Vanavond ga ik eens kijken/horen of er al iets veranderd is.

Hananas

Re: De paarden bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 11:19

en hoe gaat het inmiddels met de paarden?

Prutsmuts

Re: De paarden bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:08

Ben ik ook erg benieuwd naar! Heb je de mensen of de staleigenaar al gesproken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 00:16

Ik kijk echt wel uit om die meiden aan te spreken :=

Updateje over de paarden: er zat vandaag wat beweging in. De warmbloed stond bij het hekje aan onze kant, hij probeerde bij een ton water te komen (drinkwater voor onze paarden) De pony zoals altijd in de container. Ik heb ze ook zien grazen. In ieder geval heb ik ze wat actiever gezien, ik hoop voor ze dat het niet heel erg gaat sneeuwen/vriezen volgende week.

Ik weet ook niet goed in hoeverre ik me ermee moet bemoeien verder :\ We geven ze af en toe een klein plukje hooi en stro uit de schuilstal leg ik zo ver mogelijk aan de kant van het hekje wanneer ik de kruiwagen leeg...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:23

Wat een rotsituatie. Ik zou toch maar gewoon de DB bellen. Wat hierboven al door iemand gezegd werd, misschien is een keer een controlebezoek daarvan wel genoeg om ze even te laten schrikken zodat ze meer gaan voeren. Maakt denk ik sowieso meer indruk dan dat de buren het zeggen en wellicht dat de DB ook wel contact opneemt met de ouders van die meisjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 00:34

Als ik al de DB bel wacht ik tot er weer sneeuw ligt.