Nog scheren in december?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog scheren in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:16

mijne moet deze maand er ook aan geloven (ze komt zelf niet door haar vacht heen en heeft nu wéér zo'n last van jeuk en wondjes door de vacht) dat ik haar laat scheren.
Ben heel benieuwd hoe ze eruit komt (benen en hoofd blijft het haar zitten).
Ze krijgt een extra deken om (heeft nu 200gram om)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:36

Pops schreef:
Ilse schreef:
Fijn dat je me op dit topic hebt gewezen Karin! _/-\o_
Ik ga dan ook maar vandaag of morgen aan de slag, twijfel alleen wel wat voor dekens ik er op moet gaan gooien.

Wat hebben jullie op je geschoren paarden liggen?

Hier hetzelfde, mijne wordt dinsdag geschoren, ik heb sinds eind oktober een fleece gevoerd regendeken opliggen en toen het zo heel hard ging vriezen een fleece'je eronder gelegd.
Mijn paard is in september geopereerd en tijdens de revalidatie vond ik een hele boel dekens enzo niet nodig, ook op aanraden van de kliniek eigenlijk..

Maar nu moet hij toch echt geschoren worden..
Wat heb je nu opgelegd als ik vragen mag? En wat had je paard voor het scheren opliggen?

En oja, mijne is vorig jaar ook pas eind januari geschoren en zag er toch nog steeds enorm knap uit in zijn zomervacht ;-) :P

Ik moet bekennen dat ik hem nog steeds niet voor de 2x geschoren heb, ik ben een beetje lui in dat soort dingen :o
Hij staat nu onder een 550 grams deken, dus als ik hem nog een keertje zou scheren (denk niet dat het er nog van komt, hij is al aan het ruien :') ) komt er een onderdekentje van 220 bij.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:44

Mijne staat onder zijn 400 gram met halve nek en daaronder een teddyfleece. Gisteren had hij overal mooi warm, onder de deken, snoet en oren voelden goed aan...
Dus ik hou hem even zo :)
Hij komt ook niet op de wei met zijn wonde en de buitendeuren vlak naast zijn stal blijven in dit weer ook dicht.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:25

Zo even een kick omhoog :D
Inmiddels is het januari en heb ik toch besloten nog een keer te scheren.
De laatste week is verschrikkelijk, pony al na 30 minuten kleddernat en niet meer te drogen, en dan heeft 'ie niet eens een enorme wintervacht want hij is in november al een keer geschoren.
Ik ga zo even naar stal om goed te peilen of hij niet al in de rui is, en zo nee dan ga ik de scheermachine halen :Y)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:26

Nou hij is helemaal kaal, zat gelukkig geen zomervacht onder dus zijn vachtje is weer lekker kort en glad :D

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:27

mijn paard heb ik een week geleden geschoren. zolang ze het niet koud krijgt is het goed.

Floortje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:00

Ik scheer gewoon wanneer het nodig is, wel even opletten dat ze het niet koud krijgen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:11

Mn paard is ook geschoren, mn pony nog niet, gaat deze week gebeuren hopelijk :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:10

Ik heb m afgelopen maandag voor de 3e keer geschoren.
En in april, mei gaat ie nog een keer. En indien nodig eerder.

Chrizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:08

ik heb de mijne in oktober geschoren en begin januari. ze kan niet tegen haar dikke vacht gaat erg jeuken.
gewoon 100 gram extra erop en desnoods met hals.