Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Sky_As schreef:als daar een klein oc'dtje zit, voor 1500 euro weghalen....heb je voor 3500 euro een kerngezond paard, die abnormaal springt....dus ja..lijkt mij best redelijk.....
Ja lekker. Voor hetzelfde geld koop je ook nú meteen een goed paard
Sky_As schreef:ik heb dan even een vraag....ik heb nu een merrie te koop staan voor 1500 euro.... (weet niet hoe ik de link kan toevoegen) zit wel een klein verhaaltje bij, maar zeker een superpaard voor iemand die het aandurft....
Wat vinden jullie dan een redelijke prijs?
3/4 jarige zeer brave goedspringende merrie.
Wij hebben een 3 of 4 jarige merrie staan (weet niet precies hoe oud ze is)
vader is de hengst Tripple.
stokmaat ongeveer 1.66 schat ik. Bruin, witte kol....
Kan echt abnormaal springen. Kent verder nog niks, wel superbraaf! gaat waarschijnlijk echt een paard worden van opstappen en wegrijden. is veel te dik op dit moment...lange haren, manen etc. je kent het wel. Maar een schat van een paard.
Moet echt verkocht worden....alleen er is 1 MAAR, hier is dan ook de prijs op aangepast. Anders was ze waarschijnlijk voor vele onbetaalbaar geweest.
Ze heeft linksachter een ietswat dikker sprong gewricht en ze staat voor iets frans. Aangezien wij eigenlijk niet van plan zijn om foto's te maken.....en er geld aan uit te geven...want er staan op dit moment meerdere paarden binnen waar wij liever onze tijd en geld aan besteden. Moet zij dus weg.
We hoeven er absoluut niet de hoofdprijs voor....
ze mag uiteraard gekeurd worden, maar kosten koper.
ik heb foto's van het losspringen.
Het perfecte paard voor iemand die voor weinig een paardje op wil knappen. en er een superpaard aan gaat hebben. Paard loopt recht, 3 nette gangen, en maakt echt een supersprong.
Vraagprijs is 1500 euro. Dit omdat wij dus geen tijd/geld eraan willen besteden en toch iemand de kans willen geven met deze lieve merrie aan de gang te gaan. Ze springt echt ontzettend goed, dus zeker geschikt voor iemand met wedstrijdambities.
graag mailen voor springfoto's c.vanhaver@gmail.com
Sjolvir schreef:2000 euro.. Dat vind ik wel veel geld, maar voor wat je zoekt weer weinig.
Heb niet lang geleden zelf nieuw paard gezocht en gevonden, nou de koopjes waren er niet.
Maar soms kom je ook bij paard van 6000 euro, waar je bij kan gaan staan janken.
Die heb ik niet eens laten lopen, stilstaand bekeken en gezegd laat maar....
Denk dus dat je of echt geluk moet hebben (het kan wel), of iets dieper in de buidel moet tasten.
En abnormaal springen vrij, is niet hetzelfde als onder de man.
Het ook wel eens een paard subliem zien draven vrij, is er door niemand ooit onder het zadel
uitgereden en dat is echt wel geprobeert!
Dus een "verwachting" hoeft niet altijd uit te komen.
Tevens vind ik de bemerking die genoemd wordt wel ernstig.
Zou minder zitten met een dressuur paard met maar 1 oog, omdat die ooit een ongelukje heeft gehad.
Of deuk in hoofd, wat optisch misschien niet mooi is, maar daar kan ie prima mee lopen.
Of je nou een KWPN, draver of fjord fokt, kosten heb je zowiezo..
En de vergelijking rijtjes huis/vrijstaande woning/hoekwoning... vind ik wat mank gaan.
Niet iedereen zoekt hetzelfde in een paard en niet iedereen valt op hetzelfde type/ras.
Wat is er overigens mis met een haflinger voor 1000 euro?
Ook die heeft dekgeld, opfok en beleren gekost, waarom zou die minder op moeten brengen
dan een KWPNer?(even de knuppel in het hoenderhok) Misschien heeft hij ook wel
prachtige stamboom en is voor zijn ras een super exemplaar? En als de nieuwe eigenaar
juist naar dat op zoek is, is hij eigenlijk ook een paard van 6 miljoen
Sky_As schreef:oke, dan hetvolgende...
ik kan ook niks zeggen..sprong valt nauwelijks opzeker met de lange haren niet....franse stand, als mensen met weinig verstand komen kijken zullen ze het ook niet zien.....
het enige wat ze dan dus zien...is een iets te dikke langharige superspringend paard van 1500 euro, waar ze als ze 1250 euro op bieden ook meekrijgen....dan zou het ineens niet meer veel geld zijn...dan zou je zelfs meer moeten vragen omdat je anders de vraag krijgt wat het paard mankeert.....
snap je mijn punt...dat het tegenwoordig dus bijna beter is om bepaalde dingen voor je te houden (is iets anders als verkopen met verborgen gebrek, want dit is duidelijk zichbaar voor de kenner).....
ik bedoel hier verder niks mee....maar mensen maken ook zelf de handel een beetje kapot.
Tegenwoordig moet een recreatiepaard van 1000 euro al vierkant op de foto's en kerngezond zijn....
Vroeger en 1 van de grootste handelaren uit deze tijd....laten niets fotograferen.. Die laten het paard o het harde lopen...en zien aan de bouw van een paard of ze het aandurven....
Het wordt allemaal zo overtrokken.
IK weet nu dat als ik een paard als recreatiepaard wil verkopen....ze onderhand rontgelogisch goed moeten zijn....
en ja, die prijs van die keuring wordt naturlijk doorberekend in de vraagprijs...en dan iedereen maar klagen dat een recreatiepaard zo duur is...
misschien moeten mensen minder eisen stellen?? dan kan de prijs ook weer omlaag.
Sky_As schreef:ik bedoel hier verder niks mee....maar mensen maken ook zelf de handel een beetje kapot.
Tegenwoordig moet een recreatiepaard van 1000 euro al vierkant op de foto's en kerngezond zijn....
Vroeger en 1 van de grootste handelaren uit deze tijd....laten niets fotograferen.. Die laten het paard o het harde lopen...en zien aan de bouw van een paard of ze het aandurven....
Urielle schreef:Sky_As schreef:ik bedoel hier verder niks mee....maar mensen maken ook zelf de handel een beetje kapot.
ik laat ook niks op de foto zetten, maar een paard met een dikke sprong blijft dus ook zeker staan. Als ze gaaf op de benen zijn, ze kunnen leuk lopen en de prijs is naar het risico gaat hij mee, maar als er een van de drie niet voldoet blijft ie mooi staan
Zonnetje81 schreef:Malenka schreef:Raszuiver... tja. De kosten zijn toch hetzelfde? Datzelfde geld voor dravers. Je fokt een volle draver, hebt dezelfde kosten als een kwpn fokker maar toch mag je die kosten dan opeens niet rekenen? Ik vind het hele argumente van de kosten die er voor dat paard zijn geweest dus onzin. Dat probeer ik duidelijk te maken. Ik zie namelijk niet in wat die te maken hebben met het paard. Ik kan hem op een weilandje gooien van 50 euro in de maand of hem in pension zetten voor 250 euro in de maand... heeft dit paard dan uiteindelijk een andere waarde?
Een goede draver voor de drafbaan zal vast wel meer geld opleveren dan een rijpaard draver... dat beodel ik.
En in het laatste geval koop je een paard niet geschikt voor jou doeleind en budgetJe kan wel een totilas willen maar niet kunnen betalen...dan moet je je eisen bijstellen
Ibbel schreef:Precies, moet jij eens kijken wat die draver opbrengt als-ie een winssom van een paar ton heeft
MontyRulezz schreef:Heel simpel, omdat mensen veel meer willen betalen voor een KWPN-er dan voor een draver. Je vraagt voor een rijtjeshuis toch ook niet hetzelfde als voor een vila?? De kosten blijven hetzelfde, de opbrengst (als je het dan zo wilt noemen) zal heel verschillend zijn.
En niemand zegt dat je die kosten niet mag rekenen, je mag vragen wat je wilt, of je je paard dan verkocht krijgt, dat is een tweede.
Sjolvir schreef:Of je nou een KWPN, draver of fjord fokt, kosten heb je zowiezo..
En de vergelijking rijtjes huis/vrijstaande woning/hoekwoning... vind ik wat mank gaan.
Niet iedereen zoekt hetzelfde in een paard en niet iedereen valt op hetzelfde type/ras.
Wat is er overigens mis met een haflinger voor 1000 euro?
Ook die heeft dekgeld, opfok en beleren gekost, waarom zou die minder op moeten brengen
dan een KWPNer?(even de knuppel in het hoenderhok) Misschien heeft hij ook wel
prachtige stamboom en is voor zijn ras een super exemplaar? En als de nieuwe eigenaar
juist naar dat op zoek is, is hij eigenlijk ook een paard van 6 miljoen
lrm schreef:nouja als ik dan ook even een sommetje ga maken met onze fokproducten.
dekgeld 1250 euro.
merriebegeleiding en extra voer: 500/600 euro.
3 jaar opfok: 3000 euro.
tja en dan heb ik ze nog niet beleerd of geklasseerd.
vaak zeggen mensen dat vraagprijzen hoog liggen. maarja het onderhoud van 3 jaar kost al veel.
lrm schreef:nouja als ik dan ook even een sommetje ga maken met onze fokproducten.
dekgeld 1250 euro.
merriebegeleiding en extra voer: 500/600 euro.
3 jaar opfok: 3000 euro.
tja en dan heb ik ze nog niet beleerd of geklasseerd.
vaak zeggen mensen dat vraagprijzen hoog liggen. maarja het onderhoud van 3 jaar kost al veel.
eenitraM schreef:_Esther_87_ schreef:MontyRulezz dat is inderdaad ook waar, er staan ook veel paarden voor te hoge prijzen. Gewoon htk-paarden die echt niet bijzonder zijn voor +4000 euro.
Maar voor een normaal, braaf, gezond paard zonder bemerkingen en zadelmak, zie ik nog steeds niet waarom 4000 dan veel geld is...laat staan de helft.
Dat is je goed recht. Vinden dat 4000 niet veel geld is. Ik vind 4000 behoorlijk wat.
Maar dat was mijn vraag niet. Waar worden die prijzen op gebasseerd? Niveau? Afstamming? Kleur misschien?
sporter schreef:Blijkbaar zijn er mensen die die prijzen wel betalen. En zolang die er zijn kun je nog zoveel klagen als je wil. Maar als jij het niet betaald doet een ander het wel
MontyRulezz schreef:Ik vind als je een veulen fokt en dan 3 jaar lang houdt om hem als zadelmak te verkopen je niet alle kosten kunt gaan tellen die je tot die tijd gemaakt hebt.