Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:23

Nou moet ook eerlijk zijn dat de prijzen in mijn ogen ook vrij hoog liggen zeker voor pony's!
Maar goed er zit imo een groot verschil tussen of je echt de wedstrijdsport inwil of dat nu op redelijk nivo is of hoog nivo dat zit ook nog verschil in maar voor 2000 euro zou je in mijn ogen zeker wel een recreatiepaardje moeten kunnen vinden die ook een degelijke basis heeft. Ik vind dat opzich niet onrealistisch maar het blijft lastig zie zovaak paarden waarvan ik denk welke gek zou dat er nou voor geven blijkbaar zijn ze er en anders blijft het dier staan.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:23

Sky_As, maar je koopt wel een risico. € 1.500,- voor een risico is veel. Een dikkere sprong zegt dat er iets is. En ook een evt. operatie kan niet garanderen dat het goedkomt.
Als je haar snel weg wilt hebben is € 1.500,- veel geld.
Ook al je haar wegbrengt heb je het risico dat het mis gaat (franse stand/dikkere sprong), en voor 500,- een paard wegbrengen en beleerd terug krijgen. Dat is goedkoop geregeld. Weinig stallen waar je voor dat geld een paard kunt beleren denk ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:24

Sky_as ik denk niet dat je er veel voor gaat krijgen. Ze is nog groen, ze heeft een bemerking waarvan niet bekend is of ze de sport aan gaat kunnen dus een sportruiter zal haar ondanks haar springaanleg laten staan.
1500 Euro + 500 foto's + 800 zadelmak maken + evt. operatie en dan weet je niet of ze de sport in gaat kunnen. Ik denk dat je haar gezien haar karakter en spronggewricht als recreatiepaard moet zien en in een dusdanige prijsklasse moet verkopen. Als ze zo braaf is, zou ik zeggen, weekje werk insteken dat ze zadelmak is en dan idd voor die 1500 vraagprijs proberen te verkopen als recreatiepaard.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:25

Ibbel schreef:
Sky_As schreef:
als daar een klein oc'dtje zit, voor 1500 euro weghalen....heb je voor 3500 euro een kerngezond paard, die abnormaal springt....dus ja..lijkt mij best redelijk.....

Ja lekker. Voor hetzelfde geld koop je ook nú meteen een goed paard :D

Dat bedoel ik maar. En elke euro voor een risico vind ik teveel. Je hebt al genoeg risico met een 'gezond paard'. Wat heb ik aan een totilas met bijv artrose. Ja het hoeft niet op te spelen maar KAN wel.. Om niet te spreken over het weggooien van het aankoopbedrag + eventuele DA kosten...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 16:33

Sky_As schreef:
ik heb dan even een vraag....ik heb nu een merrie te koop staan voor 1500 euro.... (weet niet hoe ik de link kan toevoegen) zit wel een klein verhaaltje bij, maar zeker een superpaard voor iemand die het aandurft....
Wat vinden jullie dan een redelijke prijs?

3/4 jarige zeer brave goedspringende merrie.
Wij hebben een 3 of 4 jarige merrie staan (weet niet precies hoe oud ze is)
vader is de hengst Tripple.

stokmaat ongeveer 1.66 schat ik. Bruin, witte kol....
Kan echt abnormaal springen. Kent verder nog niks, wel superbraaf! gaat waarschijnlijk echt een paard worden van opstappen en wegrijden. is veel te dik op dit moment...lange haren, manen etc. je kent het wel. Maar een schat van een paard.

Moet echt verkocht worden....alleen er is 1 MAAR, hier is dan ook de prijs op aangepast. Anders was ze waarschijnlijk voor vele onbetaalbaar geweest.

Ze heeft linksachter een ietswat dikker sprong gewricht en ze staat voor iets frans. Aangezien wij eigenlijk niet van plan zijn om foto's te maken.....en er geld aan uit te geven...want er staan op dit moment meerdere paarden binnen waar wij liever onze tijd en geld aan besteden. Moet zij dus weg.

We hoeven er absoluut niet de hoofdprijs voor....
ze mag uiteraard gekeurd worden, maar kosten koper.
ik heb foto's van het losspringen.

Het perfecte paard voor iemand die voor weinig een paardje op wil knappen. en er een superpaard aan gaat hebben. Paard loopt recht, 3 nette gangen, en maakt echt een supersprong.

Vraagprijs is 1500 euro. Dit omdat wij dus geen tijd/geld eraan willen besteden en toch iemand de kans willen geven met deze lieve merrie aan de gang te gaan. Ze springt echt ontzettend goed, dus zeker geschikt voor iemand met wedstrijdambities.

graag mailen voor springfoto's c.vanhaver@gmail.com

Hier een goed voorbeeld: Waarom vraag je voor zo'n dier, wat imo niets heeft bereikt zo'n inmens bedrag?

Kijk ook maar eens op marktplaats: Shetlanders voor duizend euro, haflingers eveneens. Zelfs tinkers worden voor de hoofdprijs aangeboden?!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:37

2000 euro.. Dat vind ik wel veel geld, maar voor wat je zoekt weer weinig :o .

Heb niet lang geleden zelf nieuw paard gezocht en gevonden, nou de koopjes waren er niet.
Maar soms kom je ook bij paard van 6000 euro, waar je bij kan gaan staan janken.
Die heb ik niet eens laten lopen, stilstaand bekeken en gezegd laat maar....

Denk dus dat je of echt geluk moet hebben (het kan wel), of iets dieper in de buidel moet tasten.

En abnormaal springen vrij, is niet hetzelfde als onder de man.
Het ook wel eens een paard subliem zien draven vrij, is er door niemand ooit onder het zadel
uitgereden en dat is echt wel geprobeert!
Dus een "verwachting" hoeft niet altijd uit te komen.
Tevens vind ik de bemerking die genoemd wordt wel ernstig.
Zou minder zitten met een dressuur paard met maar 1 oog, omdat die ooit een ongelukje heeft gehad.
Of deuk in hoofd, wat optisch misschien niet mooi is, maar daar kan ie prima mee lopen.

Of je nou een KWPN, draver of fjord fokt, kosten heb je zowiezo..
En de vergelijking rijtjes huis/vrijstaande woning/hoekwoning... vind ik wat mank gaan.
Niet iedereen zoekt hetzelfde in een paard en niet iedereen valt op hetzelfde type/ras.

Wat is er overigens mis met een haflinger voor 1000 euro?
Ook die heeft dekgeld, opfok en beleren gekost, waarom zou die minder op moeten brengen
dan een KWPNer? }> (even de knuppel in het hoenderhok) Misschien heeft hij ook wel
prachtige stamboom en is voor zijn ras een super exemplaar? En als de nieuwe eigenaar
juist naar dat op zoek is, is hij eigenlijk ook een paard van 6 miljoen :Y)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:38

Ik ben nu zelf ook zo langzaamaan op zoek naar een leuk paard voor mezelf.
Als mijn haf verkocht is dan.
Het valt mij ook vies tegen wat mensen vragen voor paarden.
Al zag ik wel een paard wat een half jaar geleden ook ongeveer stond.
toen voor het bedrag van 10.000 :7
en inmiddels voor 5.500. :P
het was wel z dressuur en l springen bij een leeftijd van 11 jaar.
vind ik het geen hoog bedrag.
ik zoek zelf wel wat meer dan zadelmak. puur omdat ik graag zeker ben dat mijn paard ervaring heeft.
maar een leuke merrie op l niveau niet te oud is amper te vinden.
en als ze er zijn hebben ze vaak gebreken, lang niet gereden of medisch een foutje.
nou ja soms moet je dan toch wat.

veel succes met jou paard!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:40

Sjolvir schreef:
2000 euro.. Dat vind ik wel veel geld, maar voor wat je zoekt weer weinig :o .

Heb niet lang geleden zelf nieuw paard gezocht en gevonden, nou de koopjes waren er niet.
Maar soms kom je ook bij paard van 6000 euro, waar je bij kan gaan staan janken.
Die heb ik niet eens laten lopen, stilstaand bekeken en gezegd laat maar....

Denk dus dat je of echt geluk moet hebben (het kan wel), of iets dieper in de buidel moet tasten.

En abnormaal springen vrij, is niet hetzelfde als onder de man.
Het ook wel eens een paard subliem zien draven vrij, is er door niemand ooit onder het zadel
uitgereden en dat is echt wel geprobeert!
Dus een "verwachting" hoeft niet altijd uit te komen.
Tevens vind ik de bemerking die genoemd wordt wel ernstig.
Zou minder zitten met een dressuur paard met maar 1 oog, omdat die ooit een ongelukje heeft gehad.
Of deuk in hoofd, wat optisch misschien niet mooi is, maar daar kan ie prima mee lopen.

En de vergelijking rijtjes huis/vrijstaande woning/hoekwoning... vind ik wat mank gaan.
Niet iedereen zoekt hetzelfde in een paard en niet iedereen valt op hetzelfde type/ras.

Ook die heeft dekgeld, opfok en beleren gekost, waarom zou die minder op moeten brengen
dan een KWPNer? }> (even de knuppel in het hoenderhok) Misschien heeft hij ook wel
prachtige stamboom en is voor zijn ras een super exemplaar? En als de nieuwe eigenaar

Super verwoord en weinig aan toe te voegen ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:41

oke, dan hetvolgende...
ik kan ook niks zeggen..sprong valt nauwelijks op ;) zeker met de lange haren niet....franse stand, als mensen met weinig verstand komen kijken zullen ze het ook niet zien.....

het enige wat ze dan dus zien...is een iets te dikke langharige superspringend paard van 1500 euro, waar ze als ze 1250 euro op bieden ook meekrijgen....dan zou het ineens niet meer veel geld zijn...dan zou je zelfs meer moeten vragen omdat je anders de vraag krijgt wat het paard mankeert.....

snap je mijn punt...dat het tegenwoordig dus bijna beter is om bepaalde dingen voor je te houden (is iets anders als verkopen met verborgen gebrek, want dit is duidelijk zichbaar voor de kenner).....

ik bedoel hier verder niks mee....maar mensen maken ook zelf de handel een beetje kapot.
Tegenwoordig moet een recreatiepaard van 1000 euro al vierkant op de foto's en kerngezond zijn....
Vroeger en 1 van de grootste handelaren uit deze tijd....laten niets fotograferen.. Die laten het paard o het harde lopen...en zien aan de bouw van een paard of ze het aandurven....

Het wordt allemaal zo overtrokken.
IK weet nu dat als ik een paard als recreatiepaard wil verkopen....ze onderhand rontgelogisch goed moeten zijn....
en ja, die prijs van die keuring wordt naturlijk doorberekend in de vraagprijs...en dan iedereen maar klagen dat een recreatiepaard zo duur is...

misschien moeten mensen minder eisen stellen?? dan kan de prijs ook weer omlaag.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:43

En dan nog, ik hoorde laatst iemand klagen over een paard dat met L niveau werd aangeboden.
Dat dat ook niet echt makkelijk te rijden was.

Wat is L niveau? Moet hij dan een wp hebben in een L proef?
Of moet hij makkelijk door iedereen te rijden zijn en bevestigd in aantal basis dingen?
Want dat mankeerd er nog wel eens aan als je jong paard koopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:45

sjolvir, ik denk dat een haflinger fokmerrie die erg goed is (hengstenmoeder en predikaten enz) ook vast wel meer kost?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 16:47

Sky_As schreef:
oke, dan hetvolgende...
ik kan ook niks zeggen..sprong valt nauwelijks op ;) zeker met de lange haren niet....franse stand, als mensen met weinig verstand komen kijken zullen ze het ook niet zien.....

het enige wat ze dan dus zien...is een iets te dikke langharige superspringend paard van 1500 euro, waar ze als ze 1250 euro op bieden ook meekrijgen....dan zou het ineens niet meer veel geld zijn...dan zou je zelfs meer moeten vragen omdat je anders de vraag krijgt wat het paard mankeert.....

snap je mijn punt...dat het tegenwoordig dus bijna beter is om bepaalde dingen voor je te houden (is iets anders als verkopen met verborgen gebrek, want dit is duidelijk zichbaar voor de kenner).....

ik bedoel hier verder niks mee....maar mensen maken ook zelf de handel een beetje kapot.
Tegenwoordig moet een recreatiepaard van 1000 euro al vierkant op de foto's en kerngezond zijn....
Vroeger en 1 van de grootste handelaren uit deze tijd....laten niets fotograferen.. Die laten het paard o het harde lopen...en zien aan de bouw van een paard of ze het aandurven....

Het wordt allemaal zo overtrokken.
IK weet nu dat als ik een paard als recreatiepaard wil verkopen....ze onderhand rontgelogisch goed moeten zijn....
en ja, die prijs van die keuring wordt naturlijk doorberekend in de vraagprijs...en dan iedereen maar klagen dat een recreatiepaard zo duur is...

misschien moeten mensen minder eisen stellen?? dan kan de prijs ook weer omlaag.

Die onderste opmerking vind ik een beetje overtrokken.

Maar als jij een paard zoekt, zou jij dan een paard voor dik 1500 euro kopen met een "kapot" spronggewricht en scheve benen? Dan zou jij toch ook eerst verder kijken naar de andere opties.

Ik ga zeker nooit overwegen om zo'n paard aan te schaffen. laat staan voor die prijs. Maar ik denk dat je beter flink kunt zakken in de prijs waarna je m binnen enkele maanden weg hebt, dan de prijs zo laten en de vaste kosten blijven betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:50

Sky_As schreef:

ik laat ook niks op de foto zetten, maar een paard met een dikke sprong blijft dus ook zeker staan. Als ze gaaf op de benen zijn, ze kunnen leuk lopen en de prijs is naar het risico gaat hij mee, maar als er een van de drie niet voldoet blijft ie mooi staan :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:51

Die zal inderdaad meer kosten dan 1000 euro, maar geen vergelijk met bv KWPNer.
Het is maar weer wat de gek er voor betaald.
IJsco's zijn de laatste jaren ook goedkoper geworden, maar ahum, ook geen koopje.
Terwijl fjord, haflinger relatief goedkoop zijn en weer andere rassen door schaarste duur.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:54

Urielle schreef:
Sky_As schreef:

ik laat ook niks op de foto zetten, maar een paard met een dikke sprong blijft dus ook zeker staan. Als ze gaaf op de benen zijn, ze kunnen leuk lopen en de prijs is naar het risico gaat hij mee, maar als er een van de drie niet voldoet blijft ie mooi staan :j

helemaal met je eens ;)
maar ik kan je zeggen dat 9 van de 10 het spronggewricht niet eens op zou vallen...dus dan is het denk ik al heel netjes dat ik het erbij vermeld ;)

Deze merrie oogt ook voor de rest kerngezond....
als ze te lang blijft staan wordt ze waarschijnlijk ook wel zadelmak gemaakt...maar het mooie is....als ze dat braaf doet, ook al staat ze iets frans...is een prijs van rond de 1250 euro ook nog heel netjes dacht ik zo!

de prijs van 1500 is ook, omdat iedereen tegenwoordig afbiedt. Als je 5000 euro vraagt durven mensen nog met een bod van 2000 euro te komen.
Als je dus 1500 vraagt, ga je er vanuit dat mensen met een bod tussen de 1000 en 1200 komen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:07

Zonnetje81 schreef:
Malenka schreef:
Raszuiver... tja. De kosten zijn toch hetzelfde? Datzelfde geld voor dravers. Je fokt een volle draver, hebt dezelfde kosten als een kwpn fokker maar toch mag je die kosten dan opeens niet rekenen? Ik vind het hele argumente van de kosten die er voor dat paard zijn geweest dus onzin. Dat probeer ik duidelijk te maken. Ik zie namelijk niet in wat die te maken hebben met het paard. Ik kan hem op een weilandje gooien van 50 euro in de maand of hem in pension zetten voor 250 euro in de maand... heeft dit paard dan uiteindelijk een andere waarde?

Een goede draver voor de drafbaan zal vast wel meer geld opleveren dan een rijpaard draver... dat beodel ik.

En in het laatste geval koop je een paard niet geschikt voor jou doeleind en budget :) Je kan wel een totilas willen maar niet kunnen betalen...dan moet je je eisen bijstellen :D

Ibbel schreef:
Precies, moet jij eens kijken wat die draver opbrengt als-ie een winssom van een paar ton heeft :D

Dat is hetzelfde als het hebben over een top dressuurpaard. Daar gaat het hier toch niet om? Om die enkele uitzondering? De draver was net als de kruising fjord een voorbeeld. Ik denk dat jullie heel goed begrijpen wat ik daarmee wil zeggen.

MontyRulezz schreef:
Heel simpel, omdat mensen veel meer willen betalen voor een KWPN-er dan voor een draver. Je vraagt voor een rijtjeshuis toch ook niet hetzelfde als voor een vila?? De kosten blijven hetzelfde, de opbrengst (als je het dan zo wilt noemen) zal heel verschillend zijn.
En niemand zegt dat je die kosten niet mag rekenen, je mag vragen wat je wilt, of je je paard dan verkocht krijgt, dat is een tweede.

Tuurlijk mag je vragen wat je wilt. Maar het is toch niet zo dat de kosten de minimum vraagprijs zouden moeten zijn( omdat je toch geen geld cadeau doet aan vreemden)? Het is hier bijna algemeen geaccepteerd dat een paard moet opbrengen wat hij gekost heeft. Dat vind ik werkelijk belachelijk. Helemaal als dit dan opeens niet meer geld als het om een ander paard dan het typische sportpaard gaat.

Sjolvir schreef:

Zoiets denk ik dus ook...

sporter

Re: Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:09

Blijkbaar zijn er mensen die die prijzen wel betalen. En zolang die er zijn kun je nog zoveel klagen als je wil. Maar als jij het niet betaald doet een ander het wel :D

lrm

Re: Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:16

nouja als ik dan ook even een sommetje ga maken met onze fokproducten.
dekgeld 1250 euro.
merriebegeleiding en extra voer: 500/600 euro.
3 jaar opfok: 3000 euro.

tja en dan heb ik ze nog niet beleerd of geklasseerd.
vaak zeggen mensen dat vraagprijzen hoog liggen. maarja het onderhoud van 3 jaar kost al veel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:22

lrm schreef:
dekgeld 1250 euro.

vaak zeggen mensen dat vraagprijzen hoog liggen. maarja het onderhoud van 3 jaar kost al veel.

jepz...en dan zijn ze 3.... en hebben ze een kleine standsafwijking en zijn ze nog maar 700 euro waard....

leuk he...fokken ;)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:24

lrm schreef:
dekgeld 1250 euro.

Dit is waar jezelf voor kiest je kan ook het veulen verkopen en dan heb je de opfok kosten niet maar het zal wel zo zijn dat jullie eerst willen zien wat het gaat worden.
En als dan blijkt dat het toch niet aan de eisen voldoet om verder te komen in de sport dan wordt het paard verkocht met drie jaar en dan moet de hoofdprijs betaald worden door de gemaakte kosten.
Je weet zelf wel wanneer je prof.bezig bent met een zaak in wat dan ook, dat hier risico's aan zijn verbonden en dan niet met het argument komen en er op terugvallen over de gemaakte kosten.

Deze kosten kan je dan bij de vroege verkoop bij een ander leggen zo minder erop verdienen maar geen hoge opfok kosten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:29

Vandaar dat hier mijn toekomstige veulen al te koop staat.
Dan zit ik niet met de opfok kosten en het risico dat hij met 3 toch niet helemaal oke is.
Echter er is ook al opfok adres geregeld :o voor geval ik hem toch niet kwijt wil,
of er geen geschikt potentieel baasje op komt dagen.

En geloof me ik ga er zeker op toeleggen, aangezien ik dus een fjord fok...
Maar onder het motto, het is hobby dus mag het geld kosten, komt er toch een veulen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:37

eenitraM schreef:
_Esther_87_ schreef:
MontyRulezz dat is inderdaad ook waar, er staan ook veel paarden voor te hoge prijzen. Gewoon htk-paarden die echt niet bijzonder zijn voor +4000 euro.

Maar voor een normaal, braaf, gezond paard zonder bemerkingen en zadelmak, zie ik nog steeds niet waarom 4000 dan veel geld is...laat staan de helft.

Dat is je goed recht. Vinden dat 4000 niet veel geld is. Ik vind 4000 behoorlijk wat.

Maar dat was mijn vraag niet. Waar worden die prijzen op gebasseerd? Niveau? Afstamming? Kleur misschien?

Nou precies. Niveau? ja voor een groen paard betaal je natuurlijk minder. Een opgeleid paard zit tijd, stalling. voer, hoefsmid, inentingen, etc etc en dus geld in. Al gauw een jaar eer hij/zij vanaf groen een beetje op L niveau zit.
Afstamming? Ja de afstamming zegt wel iets over het paard. Komen ze uit een goede (sport)lijn, vader moeder gezond etc. Wat hebben broertjes, zusjes in de sport gedaan?
Kleur? Ja zegt i.d.d. ook wat. Voor een vos en schimmel wordt vaak minder betaald. Veel mensen zien toch graag een mooie zwarte Totilas. Liever geen vos met 4 hoge witte benen en brede bles. Maar in feite heeft een goed paard geen kleur zullen we maar zeggen.
Vergeet de bouw niet: Ramshoofd, beenstand heeft allemaal invloed op de prijs.
Gezondheid? Zeker! Een paard met "bemerkingen" kun je voor minder kopen, maar dan koop je wel meer risico. Als een paard rongenologisch is goedgekeurd weet je meer maar zo'n keuring kost al gauw z'n 550 euro.
Beweging? Hmmm ja natuurlijk. Denk je dat je Totilas voor 2000 had kunnen kopen. Zo'n paard verwisselt voor die prijs zelfs als veulen niet van eigenaar.

Geloof me, voor 2000 euro kun je misschien aan een gezonde niet heel bijzondere pony komen.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:42

tja ik zou alle veulens wel willen verkopen maar zolang niemand ze wil hebben! zijn ze ook niet weg.
ja mensen komen hier en zeggen dat ze de veulens wel voor 1000 euro willen hebben. het kwakje heeft al meer gekost. en dan heb je ook het risico dat het niet goed is.
wij hoeven er niet rijk mee te worden absoluut niet. maarja de onkosten van een veulen zouden we er wel uit willen hebben. en ja fokken neemt veel risico's mee dat klopt.

maarja wij gaan niet zomaar veulens voor een prikkie weg doen. dan zie je vaak ook nog dat ze uiteindelijk nog ergens anders (misschien wel slacht) terecht komen. dat zijn deze paarden niet waard.

en als ik even na een paar jaar terug keek toen verkochten we veulens die nog veel minder goed op qua uiterlijk en beenstand waren zo voor 5000 euro. zonder problemen. de tijden zijn gewoon slecht.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:44

sporter schreef:
Blijkbaar zijn er mensen die die prijzen wel betalen. En zolang die er zijn kun je nog zoveel klagen als je wil. Maar als jij het niet betaald doet een ander het wel :D

Tuurlijk. Dat kan. Daar kies je helemaal zelf voor als je 'klaagt'.
Aan de andere kant hoor ik om me heen alleen maar mensen die de paarden niet kwijt raken en heb ik er zelf net een gratis weg gegeven (maar dan wel met contract).

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:47

MontyRulezz schreef:
Ik vind als je een veulen fokt en dan 3 jaar lang houdt om hem als zadelmak te verkopen je niet alle kosten kunt gaan tellen die je tot die tijd gemaakt hebt.

Eens, als ik een van mijn paarden zou verkopen bereken ik toch ook niet het stalgeld van de afgelopen jaren door?! Omdat hij dat wel allemaal gekost heeft?!
Vind de prijzen van een jonge zadelmakke of net aangereden paarden vaak ook 'erg enthousiast' gevraagd, zeker in deze markt en dit jaargetijde.
Ben nu zelf zachtjes aan aan het kijken naar een nieuw paard, gewoon een 3 of 4 jarige, leuk bewegende, gezonde, allround inzetbare ruin. Wordt net zo
makkelijk 10.000 voor gevraagd. Nog niets gedaan of gepresteerd! En bloedlijnen zijn leuk; maar voor een ruin geeft dat in mijn ogen maar weinig meerwaarde...

Ook laatst meegemaakt: ruin zoals eerder genoemd, zou L proef klaar zijn, KWPN, maar geen bijzonder bloed. Geen balans/nog erg zwalkend, doof voor het been,
galop alleen op stemhulp, geen wijken, geen middengangen en weinig impuls. Is allemaal aan te werken en trainen, maar daar leg ik echt geen € 10.000 voor neer!

Maar goed, misschien ben ik ook wel op zoek naar de speld in de hooiberg... Al vind ik € 2.000 ook wel weer erg weinig.

Edit: Overigens wil ik hiermee niet klagen... Ben alleen hogelijk verbaasd en vraag mij af of verkopers wel een reëel beeld hebben van hun paard en de huidige markt.