sobere paarden onmiddellijk van het gras?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:05

Bij mij ging het ook al 8 jaar goed met mijn dikke shet. In de winter van 2007 werd ze in de winter bevangen. Gelukkig kreeg ik haar er weer goed bovenop, ging weer rijden en mennen met haar. Helaas begin van 2010 met die sneeuwperiode weer raak samen met mijn welsh. Die laatste was gelukkig maar licht bevangen. Maar ik neem nu geen risico meer. Maar zoals ik al zei, mijn pony's waren allebei te dik. Dan kan het fructaan net de druppel zijn.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:08

Berdien, hou je er dan wel rekening mee dat dingen als insulineresistentie zich vaak pas na jaren openbaren? Ik wil je niet bang maken of iets, dat niet hoor..

Berdien

Re: sobere paarden onmiddellijk van het gras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:22

Weet ik :) Maar ik ga mijn paarden echt niet op stal zetten of op een paddock. Het zijn beiden dieren die enorm aan de groep hangen, en de groep nog veel harder aan hun (mijn merrie is de leidende merrie).
Daarnaast heb ik twee kerngezonde paarden die ik dus al jaren zo houdt. Komt nog eens bij op dat mijn merrie artrose heeft, en als die dus klein komt te staan wordt dat er al helemaal niet beter op.
Ik houd het dus op een dieet van het beetje gras wat er nog staat met ruim hooi van goede kwaliteit. Krachtvoer krijgen ze niet, alleen mijn merrie krijgt na het rijden een handje voor het idee.