Kostwinner & onderhoud paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: Kostwinner & onderhoud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:21

Ik ben voor 400 euro per maand ( in de randstad ) wel klaar.
Paard is verzekerd, en staat voor bijna 300 euro gestald.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 00:23

Yep, ga ik doen. En als het lukt, dan direct een extra spaarpotje :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:24

ik woon bij mijn moeder, maar hoef, zolang ik meehelp met stofzuigen, oppassen op halfbroertje en zusje, paar keer in de week eten koken, af en toe de badkamer schoonmaak, niks aan inwoning te betalen.
ik betaal wat mee aan boodschappen, betaal mijn eigen rekeningen, verzekeringen, auto(7 of 8e hands ofzo, ding is 18 jaar oud maar doet het goed :D ), en alles wat het paard betreft is mijn verantwoording. Mijn paard, mijn kosten.
ik heb een flexibele baan waar ik laat ik zeggen gemiddeld €550-€600 in de maand verdien. Daarmee red ik het, en houd ik wat geld over om te sparen, en om af en toe wat leuks te doen of iets nieuws te kopen.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 00:24

Hoi Mallow, maar ik ben dan vooral benieuwd of die kosten goed passen in het restantbedrag dat jij overhoudt als al je vaste lasten al van je inkomsten af zijn?
Red je het makkelijk zo?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:27

Makkelijk.. ja..
Het zij wel dat ik een VRESELIJKE spullenkooptic heb, en mijn paard dus regelmatig verwend wordt met de duurste spullen haha :D
Maargoed dat is maar net wat je zelf belangrijk vind..
Heb een eigen auto, maar verder ben ik niet zo afhankelijk van vaste lasten omdat ik nog bij mijn ouders woon. Ben nu wel op een leefdtijd dat ik wat voor mezelf wil gaan zoeken.
Maar daarbij heb ik dan weer het voordeel dat de randstad mij absoluut niet trekt, en het wonen voor mij dus alweer wat goedkoper zal zijn.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 00:31

Oke, tja, als je nog thuis bent en je niet verantwoordelijk bent voor hypotheken, verzekeringen en andere zaken, dan is het ook een heel ander verhaal natuurlijk.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 00:44

ik werk fulltime, verdien ongeveer gemiddeld goed, eigen wagen, elk jaar op reis, regelmatig op restaurant en bioscoop. Heb 2 katten. Ik woon samen met mijn vriend. Gemiddeld betaal ik per maand zo'n 200 euro voor mijn paard. K moet wel toegeven dat we geen huur moeten betalen voor ons huisje, het is geerfd. Ik laat wel meer kleding liggen in de winkels :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 01:05

Ik woon omgeving Arnhem en sta op een low-cost-zelfservice pensionstal en ben dit jaar gemiddeld ong. 200-250 euro per maand kwijt geweest aan onderhoud van mijn paard.
Dit was incl. hoefsmid, voer, dekens, etc.
Alleen mijn nieuwe zadel is niet in deze maandelijkse kosten meegerekend, die is nl uit een heel ander potje betaald, dan van de lopende rekening.

Nu is er ook een stal hier in de buurt, waar ik alleen aan pension al het dubbele kwijt kan zijn dan die 250 euro, niet alleen de randstad is duur voor wat betreft de all inclusief pensionstallen met luxe.

Maar aangezien ik geen gebruik maak van een binnenbak, laat staan 2, mijn pony 24/7 op de wei heb staan en een sober ras heb, die ik weinig krachtvoer hoef te voeren, en ook tijd heb naast mijn fulltime baan om zelf te mesten en te voeren, ben ik helemaal happy met mijn goedkope pensionstal. Mijn pony zou het op de duurdere stalling niet beter naar zijn zin hebben dan hij nu heeft.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 01:18

Volgens mij is het een vraag die iedereen voor zich moet beantwoorden...wat wil je er aan uitgeven en wat heb je er voor over?
Je kunt net zoveel aan je paard uitgeven als je zelf wilt: wil je volpension met binnenbak, iedere maand een nieuwe dekje en twee keer per week les, of een simpel stalletje met buitenbak en stel je ook verder niet zoveel eisen?
Hetzelfde geldt voor je andere uitgaven: wil je iedere week uit eten en twee keer per jaar op vakantie, of doe je 't daar gewoon zonder?

Je moet dus gewoon simpel je uitgaven tellen, voor je paard, maar ook voor jezelf. Als het onder de streep tegenvalt, kun je altijd kijken of je bezuinigen kunt - en dan kun je beslissen of je het er voor over hebt...

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 01:19

Hoi Marije, ik ben benieuwd waar je dan staat. Ik woon ook in de buurt van Arnhem namelijk en orienteer me hier.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 00:00

Ik vond vandaag een andere stal waar ik nog nooit van gehoord heb. Ligt iets dichter bij mijn woonplaats en ook op route naar werk:
- weidegang hele dag
- buitenbak
- voeren & mesten wordt gedaan
- aan de veluwetrail
- kast
- ontworming
- 2 keer per dag sportbiks en hooi
Voor een box van 3x3,5 betaal je dan 230 euro, voor een stal van 3x3 220 euro.

Deze stal scheelt een paar tientjes aan maandelijkse kosten met de andere pensionstal die ik al op het oog had. En ook heeft deze stal dus geen binnenbak. Voordeel is wel dat het dus iets dichter bij huis ligt (maar weer verder weg van werk) en het een wat kleinschaliger pension is.

Tja, ik denk dat ik er maar eens een kijkje ga nemen!
Wat vinden jullie ervan?