daffie1986 schreef:TS waarom voer je ze niet in een hooinet? Word de voersnellheid drastisch mee terug gevoerd maar hij is wel de hele nacht bezig. Hooi is nu inderdaad duur omdat er veel meer vraag als normaal is en even iets minder hooi is als normaal, dus vraagt iedereen ook meer met de gedachten dat dat paard toch eten moet hebben.
Beetje laat antwoord, maar ik voer al in netten.. Ik moet maar eens kijken naar kleinere mazen denk ik en wat grotere netten, zodat ze er nog langer mee kunnen doen.
@ ElCamino: Ja, zo kwam het eerst wel bij mij over, maar na nog een keer lezen heb ik het ook anders opgevat. Sorry! Maar inderdaad, tuurlijk als het niet anders is dan komt er gewoon duur hooi, ze moeten toch eten en hooi is ook het enige dat ze hier krijgen, dus zal van enigzins fatsoenlijke kwaliteit moeten zijn. Dat komt wel goed

jacco_h schreef:Wij hebben bij de eerste geruchten van schaarste gelijk de fouragehandel gebeld en 14,5 ton laten komen.
Wij hebben toen voor kleine baaltjes 165,- per ton betaald incl leveren. (komt overeen met een baaltje van 20 kg voor € 3,30)
Nu verkopen ze hetzelfde graszaadhooi voor ruim € 210,- per ton en prijs is nog steeds stijgende volgens hun.
Dit is voor ons gelijk een jaarvoorraad, onze paarden staan 24 uur p.d., 7 dagen p.w. en 365 dagen per jaar op onbeperkt hooi dus was voor ons belangrijk om genoeg te hebben.
Ik heb geen opslag voor zoveel hooi in één keer.. Dat is nou net het probleem. En ik voer mijn paarden ook alleen maar hooi, niet onbeperkt, omdat ze dan dichtgroeien, maar zelfs dan kan ik het nog niet in één keer kwijt.