Stalhouder vs. Klant and vice versa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:28

ok dan is het inderdaad jammer voor degene die aardig waren bij jouw maar je bent meteen wel van het gezeur af

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:28

Karin schreef:
Geen waardering voor mij als klant (en dat duidelijk laten merken door mij als pensionklant niet serieus te nemen, vervelende opmerkingen te maken over het feit dat ik een recreant ben, voor mij te bepalen dat een paard is om op te rijden en niet om in een bak te laten rollen) zou voor mij een goede reden zijn om ontevreden te vertrekken.

Lach jij wel eens Karin?

Bij ons op stal hebben we meestal de grootste lol. JUIST JA. Met de pensionklanten. Dat is ook de enige reden dat ze er zijn. Het gaat mij echt niet om die rotcenten!

En ze weten PRECIES hoe ik over hun denk. Ik heb het hart op de tong.
Heel vaak hebben ze een probleempje met rijden en het eerste wat ik dan zeg weten ze zelf al: "Je kunt gewoon niet rijden".

En daar hebben we dan de grootste lol over.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:29

ja, maar als ik meer dan 500 euro per maand betaal, verwacht ik WEL dat mijn stalhouder me normaal benadert. En niet te belazerd is om terug te groeten, en achter mijn rug over me te lasteren.

Voor alle duidelijkheid, dat is dus onze ex-stalhouder, we staan nu ergens anders Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 15:30

Vippie"]
Tsja nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn maar ik vindt niet dat de hoogte van je stalgeld bepaald hoe je stalbaas jou moet behandelen in jouw ogen. Als jij je onbehoorlijk gedraagd of op een manier met je paard omgaat die niet door de beugel kan dan mag de stalhouder daar zeker wat van zeggen, je bent te gast en dient je ook zo te gedragen al betaal je 1000euro in de maand per box.
[/quote]

Je hebt gedrag en gedrag. Ik heb het hier over bvb de manier waarop je met je eigen paard omgaat, of hem rijdt. Persoonlijk vind ik die 17 jarige meiden met toppaarden onder hun kont die ze even lekker de krul in trekken en vooruit raggen met een stel sporen een stuk storender dan iemand die recreatief iedere dag een uurtje in het bos gaat rijden. Is het in beide gevallen aan de stalhouder om daar iets van te zeggen? Zelfs als iemand zijn paard te hard/te zacht aanpakt, mag de stalhouder daar dan iets van zeggen?

[quote="manic"]
Zelf had ik enige tijd terug een behoorlijke aanvaring op stal, die me behoorlijk dwarszat... maar goed, aangezien het mij verder op mijn huidige stal erg goed bevalt heb ik me er daar maar overheen gezet en het op de koop toegenomen... Maar eigenlijk is het natuurlijk van de gekke...

[quote="Vippie schreef:
Iedereen heeft wel eens wat aan de hand op stal, dat komt op de beste stallen voor, klantgerichtheid ligt gewoon echt aan de stal zelf, de een heeft die feeling wel de ander niet en je moet er natuurlijk voor open staan. Er zal altijd wel iets zijn wat je niet helemaal zint, daar kun je mee leren leven of je zoekt een andere plek waar je wel 100% op je plek bent of denkt te zijn.Viv

Ik denk dat dat inderdaad een hele realistische blik is op het een en ander Lachen

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:31

amen lielle en dat bedoel ik nou met een beetje klantvriendelijkheid wat bij sommige ver te zoeken is beter gezegd gewoon niet aanwezig

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:32

CGJ12 schreef:
Lach jij wel eens Karin?

Bij ons op stal hebben we meestal de grootste lol. JUIST JA. Met de pensionklanten. Dat is ook de enige reden dat ze er zijn. Het gaat mij echt niet om die rotcenten!

En ze weten PRECIES hoe ik over hun denk. Ik heb het hart op de tong.
Heel vaak hebben ze een probleempje met rijden en het eerste wat ik dan zeg weten ze zelf al: "Je kunt gewoon niet rijden".

En daar hebben we dan de grootste lol over.

Volgens mij kan Karin wel lachen hoor

Vergeet niet dat het erg moeilijk is om via internet in te schatten hoe je bepaalde opmerkingen van iemand op moet vatten. De opmerking over de 'recreanten' kan bij jou op stal misschien erg grappig vallen door de toon waarop het gezegd wordt, maar op een forum zonder stem, intonatie en mimiek is dat wel erg moeilijk in te schatten.
Wij weten niet hoe de sfeer bij jou op stal is, kunnen we alleen naar gissen naar aanleiding van de opmerkingen die je hier maakt, en ja, dat komt dan op iemand die jou niet kent en niet weet hoe je het bedoelt behoorlijk ongenuanceerd over. Kennelijk ligt dat niet aan één iemand, er zijn meerdere mensen die over die opmerking vielen.
Laatst bijgewerkt door Cody op 25-07-03 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 15:32

CGJ12 schreef:
Je kunt gewoon niet rijden".

Tsja... dat wist ik inderdaad zelf al Tong uitsteken Dus val je gelijk in de "recreatieve" hoek.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:33

CGJ12 schreef:
Lach jij wel eens Karin?

Ja hoor, vaak genoeg.

Citaat:
(...) En daar hebben we dan de grootste lol over.

Ik weet alleen inmiddels wel zeker dat jouw soort humor niet overeenkomt met de mijne.

BTW Vippie weet het precies zo te verwoorden als hoe ik er tegenaan kijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:35

manic schreef:
Dus val je gelijk in de "recreatieve" hoek.

en daar heb ik geen problemen mee. Tenslotte hebben die mensen waarschijnlijk "meer plezier aan hun sport dan ik".

Vippie

ilona22 schreef:
dat is een goed voorbeeld ja maar kan je als stalhouder ons als pensionklant ook een beetje snappen??
ik moet heel hard werken om mijn beestje te houden en dan wil ik niet op een stal waar allleen maar gezeur is staan

Daar is een hele simpele oplossing voor hoor: lekker naar een andere stal gaan waar geen gezeur is, isse simpel. Haha!

dynamiek

CGJ12 schreef:
CGJ12 schreef:
Je kunt gewoon niet rijden".

Maar kan jij dan wel rijden, of val je ook onder recreatief?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:40

We hebben het hier nu toevallig wel even over de tegenstelling:
streberige ruiter <--> hobbyistisch aangelegde ruiter,
maar volgens mij zijn de tegenstellingen nog veel groter als een dressuuruiter (een echte, dus eentje met weinig lef en een braaf paard) en een springruiter (eentje met een jong paard waar ie de 3e keer opzit) tegelijk gebruik willen maken van een (binnen)bak bij een vereniging.

daar kan ik wel een boek over schrijven.......

ilona22

dat heb ik ook gedaan by the way vippie
ff voor de duidelijkheid

Karin

CGJ12"]
[quote="manic schreef:
Dus val je gelijk in de "recreatieve" hoek.

en daar heb ik geen problemen mee. Tenslotte hebben die mensen waarschijnlijk "meer plezier aan hun sport dan ik".
[/quote]

Maar volgens jou kunnen 'die mensen' wel beter hun heil gaan zoeken op een 'Penny-manege'. Hier spreek je jezelf IMO nogal tegen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:41

dynamiek schreef:
Maar kan jij dan wel rijden, of val je ook onder recreatief?

Natuurlijk vind ik van mezelf dat ik totaal niet kan rijden.......LOL

ilona22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:42

ik ben een ambiteuze ruiter ja op springsport gericht maar ik sta nu op een dressuur stal waar ik het prima heb ook al zijn deze mensen op een andere tak gericht Haha!
het heeft gewoon te maken met het feit dat je iedereen in zijn waarde moet laten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:43

manic schreef:
Je hebt gedrag en gedrag. Ik heb het hier over bvb de manier waarop je met je eigen paard omgaat, of hem rijdt. Persoonlijk vind ik die 17 jarige meiden met toppaarden onder hun kont die ze even lekker de krul in trekken en vooruit raggen met een stel sporen een stuk storender dan iemand die recreatief iedere dag een uurtje in het bos gaat rijden. Is het in beide gevallen aan de stalhouder om daar iets van te zeggen? Zelfs als iemand zijn paard te hard/te zacht aanpakt, mag de stalhouder daar dan iets van zeggen?

Dat ligt eraan wat de normen en waarden van de stalbaas zijn, een goede kan met beide omgaan. Sommige stalbazen hebben voor de leut een pensionstal en hebben van de technische kant van het rijden de balle verstand. Jij vindt de sporenprikkers en teugelrukkers storend, zij vinden dat gehobbel mischien storend.
Als het de spuigaten uitloopt en de stalhouder heeft verstand van zaken dan mag hij daar mijn inziens wat van zeggen ja. Maar zijn tolerantiegraad zal ongetwijfeld hoger liggen dan die van jou (heb ik zo het vermoeden).

Maar nogaals bevalt de rest van de mederuiters je niet, dan zoek je een stal die wel bij je past qua mensen. Heb je dr ook geen last meer van Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:44

Wat vind ik belangrijk op een stal (afgezien van faciliteiten, kennis van zaken ed):
- onderling respect
- oplettendheid van personeel (en pensionklanten)
- een 'geven en nemen' mentaliteit van stalhouder en klant

Ik ben uitermate tevreden waar we nu staan, iedereen laat elkaar in zijn waarde en advies wordt alleen gegeven als je daarom vraagt. Er is belangstelling voor hoe het gaat, en het gaat onderling best redelijk. Meer dan dat vraag ik niet, ik moet alleen met plezier iedere dag naar mijn paard kunnen gaan. En dat was op de vorige stal dus niet, en dat is de belangrijkste reden om te gaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:48

Lielle schreef:
Wat vind ik belangrijk op een stal (afgezien van faciliteiten, kennis van zaken ed):
- onderling respect
- oplettendheid van personeel (en pensionklanten)
- een 'geven en nemen' mentaliteit van stalhouder en klant

Ik ben uitermate tevreden waar we nu staan, iedereen laat elkaar in zijn waarde en advies wordt alleen gegeven als je daarom vraagt. Er is belangstelling voor hoe het gaat, en het gaat onderling best redelijk. Meer dan dat vraag ik niet, ik moet alleen met plezier iedere dag naar mijn paard kunnen gaan. En dat was op de vorige stal dus niet, en dat is de belangrijkste reden om te gaan.

Goh, je staat toch niet bij mij op stal........LOL

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:51

nee, is een beetje ver rijden iedere dag Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:52

CGJ12, dan vraag ik me af waar jij de quote 'onderling respect' van Lielle vandaan haalt als jij je op een forum zo uit laat over je pensionklanten?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:53

CGJ12 schreef:
We hebben het hier nu toevallig wel even over de tegenstelling:
streberige ruiter <--> hobbyistisch aangelegde ruiter,
maar volgens mij zijn de tegenstellingen nog veel groter als een dressuuruiter (een echte, dus eentje met weinig lef en een braaf paard) en een springruiter (eentje met een jong paard waar ie de 3e keer opzit) tegelijk gebruik willen maken van een (binnen)bak bij een vereniging.

daar kan ik wel een boek over schrijven.......

Dit kan prima samen gaan hoor als je mekaar maar begrijpt en in de waarde laat. De een is niet meer of minder dan de ander en beide heben evenveel recht op gebruik (al denken ze er misschien zelf anders over Schijnheilig )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:54

.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:56

Fitzroy schreef:
CGJ12, dan vraag ik me af waar jij de quote 'onderling respect' van Lielle vandaan haalt als jij je op een forum zo uit laat over je pensionklanten?

Die uitspraken moet je met een lach lezen.

trouwens: onderling respect moet van TWEE kanten komen. Als ik het gevoel krijg dat een klant het onderste uit de kan probeert te halen wordt ik daar soms best verdrietig van.

Ik ben te goed voor deze wereld......en dat meen ik ook nog.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:57

CGJ12 schreef:
.......over ver rijden gesproken.

Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.

Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!

Wat probeer je nou te bewijzen met al die voorbeelden van je? Verward

Ik zou persoonlijk niet eens bij jou op stal WILLEN staan. Een beetje op mensen als ik (meer recreant dan fanatiek wedstrijdruiter) zitten afgeven op internet, nee bedankt. Mijn eigen stalhouder heeft IMO iets meer fatsoen (en mocht ik erachter komen dat dat niet zo is, dan ben ik daar ook zo weg).