Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karin schreef:Geen waardering voor mij als klant (en dat duidelijk laten merken door mij als pensionklant niet serieus te nemen, vervelende opmerkingen te maken over het feit dat ik een recreant ben, voor mij te bepalen dat een paard is om op te rijden en niet om in een bak te laten rollen) zou voor mij een goede reden zijn om ontevreden te vertrekken.
Vippie"]
Tsja nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn maar ik vindt niet dat de hoogte van je stalgeld bepaald hoe je stalbaas jou moet behandelen in jouw ogen. Als jij je onbehoorlijk gedraagd of op een manier met je paard omgaat die niet door de beugel kan dan mag de stalhouder daar zeker wat van zeggen, je bent te gast en dient je ook zo te gedragen al betaal je 1000euro in de maand per box.
[/quote]
Je hebt gedrag en gedrag. Ik heb het hier over bvb de manier waarop je met je eigen paard omgaat, of hem rijdt. Persoonlijk vind ik die 17 jarige meiden met toppaarden onder hun kont die ze even lekker de krul in trekken en vooruit raggen met een stel sporen een stuk storender dan iemand die recreatief iedere dag een uurtje in het bos gaat rijden. Is het in beide gevallen aan de stalhouder om daar iets van te zeggen? Zelfs als iemand zijn paard te hard/te zacht aanpakt, mag de stalhouder daar dan iets van zeggen?
[quote="manic"]
Zelf had ik enige tijd terug een behoorlijke aanvaring op stal, die me behoorlijk dwarszat... maar goed, aangezien het mij verder op mijn huidige stal erg goed bevalt heb ik me er daar maar overheen gezet en het op de koop toegenomen... Maar eigenlijk is het natuurlijk van de gekke...
[quote="Vippie schreef:Iedereen heeft wel eens wat aan de hand op stal, dat komt op de beste stallen voor, klantgerichtheid ligt gewoon echt aan de stal zelf, de een heeft die feeling wel de ander niet en je moet er natuurlijk voor open staan. Er zal altijd wel iets zijn wat je niet helemaal zint, daar kun je mee leren leven of je zoekt een andere plek waar je wel 100% op je plek bent of denkt te zijn.Viv
CGJ12 schreef:Lach jij wel eens Karin?
Bij ons op stal hebben we meestal de grootste lol. JUIST JA. Met de pensionklanten. Dat is ook de enige reden dat ze er zijn. Het gaat mij echt niet om die rotcenten!
En ze weten PRECIES hoe ik over hun denk. Ik heb het hart op de tong.
Heel vaak hebben ze een probleempje met rijden en het eerste wat ik dan zeg weten ze zelf al: "Je kunt gewoon niet rijden".
En daar hebben we dan de grootste lol over.

ilona22 schreef:dat is een goed voorbeeld ja maar kan je als stalhouder ons als pensionklant ook een beetje snappen??
ik moet heel hard werken om mijn beestje te houden en dan wil ik niet op een stal waar allleen maar gezeur is staan
CGJ12"]
[quote="manic schreef:Dus val je gelijk in de "recreatieve" hoek.

manic schreef:Je hebt gedrag en gedrag. Ik heb het hier over bvb de manier waarop je met je eigen paard omgaat, of hem rijdt. Persoonlijk vind ik die 17 jarige meiden met toppaarden onder hun kont die ze even lekker de krul in trekken en vooruit raggen met een stel sporen een stuk storender dan iemand die recreatief iedere dag een uurtje in het bos gaat rijden. Is het in beide gevallen aan de stalhouder om daar iets van te zeggen? Zelfs als iemand zijn paard te hard/te zacht aanpakt, mag de stalhouder daar dan iets van zeggen?
Lielle schreef:Wat vind ik belangrijk op een stal (afgezien van faciliteiten, kennis van zaken ed):
- onderling respect
- oplettendheid van personeel (en pensionklanten)
- een 'geven en nemen' mentaliteit van stalhouder en klant
Ik ben uitermate tevreden waar we nu staan, iedereen laat elkaar in zijn waarde en advies wordt alleen gegeven als je daarom vraagt. Er is belangstelling voor hoe het gaat, en het gaat onderling best redelijk. Meer dan dat vraag ik niet, ik moet alleen met plezier iedere dag naar mijn paard kunnen gaan. En dat was op de vorige stal dus niet, en dat is de belangrijkste reden om te gaan.
CGJ12 schreef:We hebben het hier nu toevallig wel even over de tegenstelling:
streberige ruiter <--> hobbyistisch aangelegde ruiter,
maar volgens mij zijn de tegenstellingen nog veel groter als een dressuuruiter (een echte, dus eentje met weinig lef en een braaf paard) en een springruiter (eentje met een jong paard waar ie de 3e keer opzit) tegelijk gebruik willen maken van een (binnen)bak bij een vereniging.
daar kan ik wel een boek over schrijven.......
) Fitzroy schreef:CGJ12, dan vraag ik me af waar jij de quote 'onderling respect' van Lielle vandaan haalt als jij je op een forum zo uit laat over je pensionklanten?
CGJ12 schreef:.......over ver rijden gesproken.
Een van de mensen rijdt per dag (IDERE DAG VAN HET JAAR) 130 km naar het paard bij mij op stal !!
En dan rijdt ze niet eens elke dag, maar komt gewoon even aaien.
Dan moet je als klant toch wel HEEEEEL tevreden zijn dacht ik zo!