Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sita_ schreef:Onbeperkt hooi begin ik echt niet aan, sorry.. Ze is al moddervet en ons hooi (van eigen land) is te voedzaam om het onbeperkt te geven... Vorig jaar heb ik zo ongeveer onbeperkt gegeven en geloof me, op een Haflinger zit geen stop. Het is een bodemloze put..
Ik ga haar niet volduwen met eten, wat ze niet nodig heeft, omdat ze haar gedonder moet houden.. Ik heb er nog 5 op stal die dan ook onbeperkt moeten gaan krijgen omdat die anders gaan donderen omdat die ook de hele nacht eten willen..
Carboleum is vast in België of DLD nog wel te krijgen, daar kom ik met regelmaat, dus dat valt wel te regelen.
Hooinetten heb ik zat, dus dat kan ik wel proberen..
daffie1986 schreef:TS gaf al aan dat de paarden na 2 plakken vol zit, wat vaak voorkomt bij kwalitatief goed hooi.
@TS: Ja wij hebben echt vogeltjesland hooi, het is dus puur buikvulling en heeft geen inhoud m.u.v. droge stof. Het is grof en stengelig en daardoor doen ze er ook langer mee.
Sita_ schreef:Verder ga ik haar niet volproppen met eten om haar zoet te houden, ik zie het maar als een kind met een lolly op de bank houden omdat ze op moeten houden met zeuren..
marleen_usar schreef:Het schijnt dat paarden die knagen een tekort van iets hebben,als je iedere dag een scheut appelazijn door het voer doet stoppen ze na 2 weken met knagen.