Wat voor een bedrag per maand voor deze stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 16:17

CGJ12 schreef:
voorlopig mijn laatste bijdrage hier (om de anderen niet te veel te stressen......)

Dit topic geloof je toch nooit.........
Van plan zijn om een manege te kopen met 78 boxen.......en geen benul hebben van de prijs die je gaat vragen.
Ga eerst maar ff bij de plaatselijke Rabobank langs zou ik zo zeggen. De hypotheek-accountmanager rekent je zo uit wat een box moet gaan opbrengen. En als die manege ECHT bestaat zijn er vast en zeker al bestaande jaarrekeningen van...........

einde bijdrage mijnerzijds.

Sorry hoor, maar waar slaat deze reactie nou weer op!? Tuurlijk hadden wij al een prijs in gedachten! Alleen wilden wij even kijken of deze een beetje overeen komt! Tot nu toe zijn het iid alleen maar plannen (die waarschijnlijk uitgevoerd worden). We hebben al met de gemeente overlegd en er zijn genoeg mogelijkheden. We hebben ook nog iemand achter ons staan, maar zoals ik al zei: we oriënteren ons een beetje. En als iemand dit geen serieus topic vindt, kan diegene beter helemaal zijn/haar mond houden. Sorry hoor, maar dit moest er even uit!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:34

CGJ12 schreef:
...en even voor de duidelijkheid:

bij mij op stal
*kun je normaliter van de vloer eten (een zeldzaam keurige toko)
*staan de paarden volledig op krullen, wordt er 2 keer per dag gemest
*full-service 365 dagen per jaar / incl alle mogelijk toezicht
*full-service hulp met jonge paarden / trailer laden etc
*zeer kleine prive stal, zodat iedereen zowat altijd ALLEEN in de bak kan rijden (WAT EEN LUXE)
*alle extra's (trainingsmolen / solaria etc) volledig gratis
*gratis alle mogelijke adviezen als instructeur / jury
*belangstelling voor rijtechnische vooruitgang
*belangstelling voor alle psychische problemen (ik voel me soms een complete psychiater)
*gratis begeleiding bij het kopen van een nieuw paard
* etc etc.

.......dus zoveel valt er echt niet te klagen!

maar ben erg benieuwd waar deze superstal staat in drente??
want dan kom ik ook gelijk vanaf morgen bij je staan

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:39

Akelig dicht bij jou in de buurt Alja.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:16

CGJ12, je maakt je super geliefd op bokt, ga zo door.

Paardje ik vind het slim van je om vanuit bokt prijs inlichtingen te vragen. Bokt zit in heel nederland en je merkt dat prijzen verschillen.

Je zou evt. een een goede longeerbak kunnen laten aanleggen en een klein losgooi/losspring bakje. Hierin kunnen de paarden zonder dat iemand er in wil rijden, lekker rollen en wat ze dan ook willen.

Hiermee maak je al weer een heleboel klanten blij. 250 tot 300 euro zou dan met die extra faciliteit een goede prijs zijn. Ik begrijp dat er weidegang bij zit, super.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:21

CGJ12 schreef:
Van plan zijn om een manege te kopen met 78 boxen.......en geen benul hebben van de prijs die je gaat vragen.
Ga eerst maar ff bij de plaatselijke Rabobank langs zou ik zo zeggen. De hypotheek-accountmanager rekent je zo uit wat een box moet gaan opbrengen. En als die manege ECHT bestaat zijn er vast en zeker al bestaande jaarrekeningen van...........

Ach jo, laat dat kind lekker dromen, ze is 16!!!! Heeft waarschijnlijk zelfs al een plattegrond gemaakt in Excel ofzo...

Ik zou zeggen succes meisje, en ik hoop voor je dat je mooie stal ooit werkelijkheid wordt!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:48

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:

Ach jo, laat dat kind lekker dromen, ze is 16!!!! Heeft waarschijnlijk zelfs al een plattegrond gemaakt in Excel ofzo...

Ik zou zeggen succes meisje, en ik hoop voor je dat je mooie stal ooit werkelijkheid wordt!
[/quote]
Ja, IK BEN 16, maar mijn ouders niet!!! en zij zitten niet op bokt!!! ze vragen mij alleen maar om een aantal dingen te vragen. Maar zoals ik al zei: als jullie het dus niet geloven kan je maar beter NIET reageren!!!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 22:51

russel schreef:

Je zou evt. een een goede longeerbak kunnen laten aanleggen en een klein losgooi/losspring bakje. Hierin kunnen de paarden zonder dat iemand er in wil rijden, lekker rollen en wat ze dan ook willen.

Hiermee maak je al weer een heleboel klanten blij. 250 tot 300 euro zou dan met die extra faciliteit een goede prijs zijn. Ik begrijp dat er weidegang bij zit, super.

Er zit iid weidegang bij, maar alleen zomers (en niet bij de prijs in). Een paddock en een overdekte longeerbak zit er ook bij. bedaknt voor de reactie (en de vorige serieuse mensen ook bedankt)!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 22:59

Hoi

Ik heb niet alle berichtjes gelezen( waren er errug veel), maar als je bedoelt om bij deze stal je paard te stallen dan vind ik 275 a 300 euro een redelijke prijs.
Persoonlijk zou ik voor een kleinschalige stalling gaan bv. 4 a 6 boxen, vaak veel gezelliger en persoonlijker, ook je paard word persoonlijk benaderd en hij is niet nummer zover in de rij, dat is toch ook belangrijk?
Tuurlijk is het fijn als je luxe en uitgebreidde accomodatie tot je beschikking hebt, maar ik vind het niet het aller belangrijkst,
je paard staat voorop, en ik vind dat je paard beter af is in een kleine intieme stal dan op een groot bedrijf, dat vind ik hoor.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de paarden op een grote stal niet goed verzorgt, dat bedoel ik niet.
maar vaak zijn ze op een kleinere stal ook wat flexibeler.

veel suc6 gr. cissie

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:04

hoi

heb het geloof ik allemaal een beetje heel erg verkeerd begrepen (ben niet eens blond) duh!
sorry, maar jij gaat zelf zo'n soort stal beginnen en je wilt weten wat je aan je toekomstige klanten kunt vragen?
he he he het kwartje valt hoor, dat duurde effe.
nou okee blijf bij m'n vorige antw. 275 a 300 euro.

nou heb weer veel toegevoegd hoor met mijn mening(jeetje wat een knullig antw. al zeg ik het zelf, maar goed)

gr.cissie

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 23:05

cissie schreef:
Hoi

Ik heb niet alle berichtjes gelezen( waren er errug veel), maar als je bedoelt om bij deze stal je paard te stallen dan vind ik 275 a 300 euro een redelijke prijs.
Persoonlijk zou ik voor een kleinschalige stalling gaan bv. 4 a 6 boxen, vaak veel gezelliger en persoonlijker, ook je paard word persoonlijk benaderd en hij is niet nummer zover in de rij, dat is toch ook belangrijk?
Tuurlijk is het fijn als je luxe en uitgebreidde accomodatie tot je beschikking hebt, maar ik vind het niet het aller belangrijkst,
je paard staat voorop, en ik vind dat je paard beter af is in een kleine intieme stal dan op een groot bedrijf, dat vind ik hoor.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de paarden op een grote stal niet goed verzorgt, dat bedoel ik niet.
maar vaak zijn ze op een kleinere stal ook wat flexibeler.

veel suc6 gr. cissie

Daar heb je helemaal gelijk in! Alleen is dat hier niet echt rendabel. Vandaar dat we voor een groot complex hebben gekozen.

We hebben de binnenbak op de (voorlopige) tekening aangepast aan 45x60m. dan is er meer rijruimte en voor wedstrijden (springen en dressuur) is dat ook handig.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:10

300 euro wordt hier al gevraagd voor een stal op een manege (waar je dus rekening moet houden met lessen...) en dan heb je er soms nog geneens weide bij.
een privéstal lijkt me net wat fijner dan een manege (ivm met de bak bezet door lessen en gillende pennymeisjes)
dus als je in een omgeving zit waar veel vraag is naar stallen (hier in de omgeving zijn overal wachtlijsten...), vind ik 300 wel een redelijke prijs

(ga er alleen niet bij nadenken, want 660 gulden per maand is eigenlijk flink wat vind ik, ben blij dat ik zelf op een simpele wei met stalletje sta Haha! )

en ik hoop dat jullie het kunnen realiseren, lijkt me echt fantastisch OK dan!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 23:12

Hoi

Nou dat klinkt allemaal wel super de luxe!!!
wel een hoop werk zeg, dan moet je haast peroneel in dienst nemen.
Wel gaaf als je ouders zo'n stalling laten bouwen.
je hebt haast 2 buitenrijbakken nodig Ha Ha.

he veel suc6 ermee! gr. cissie

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 23:23

Bedankt, ik hoop ook echt dat het allemaal lukt. Als ik dan van deurne terugkom kan ik zo beginnen! We gaan ook zeker 300 euro vragen..... dat hadden wij ook al in gedachten

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 00:14

Jij bent vast het gelukkigste meisje van Nederland! Je opleiding afmaken en direct aan de slag in het grote bedrijf van je ouders....Ik zou die ouders maar goed in ere houden.....Een vraagje, is het een nieuw te bouwen complex of een bestaand? het gaat om nogal wat hectares en ik weet uit ervaring dat gemeentes erg moeilijk kunnen doen over het bouwen van binnenbakken, zeker als er nog meer binnenbakken in de directe omgeving zijn. Ik hoop dat jullie het rond kunnen krijgen...Hou je ons op de hoogte van de vorderingen...?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 01:32

CGJ12 schreef:
Akelig dicht bij jou in de buurt Alja.......

hahhaaa je maakt me zo wel erg nieuwschierig hoor

en denise ga zo door *LOL* , ik weet dat je het kunt en als je er zelf in blijft geloven komt het zeker uit.....

kom zeker een keer bij je kijken en ideeen stelen Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:01

Alja, misschien Zuidwolde? Geen idee hoe het er daar uit ziet, rij er vaak langs maar ben er nog nooit binnen geweest Haha!

Dan weer even ontopic.
Ik heb mijn paardjes nu aan huis staan en betaal dus lekker helemaal niets meer maar heb wel ervaring met een soort gelijke stal, alleen veel groter.
Daar hebben ze meer dan 250 paarden staan (is dus echt niet leuk hoor, veel te druk op het erf) maar ik kon altijd rijden, bakken genoeg!

Facciliteiten: spuitplaatsen met warm/koud water, sollarium, trainingsmolen, 3 longeerkralen, 2 buitenbakken, 2 binnenbakken (waarvan 1 30x80meter), 1 losgooibak (echt noodzakelijk, ook voor de sportruiters!) 1 springtuin, 1 ovaalbaan, kantine, bos op stapafstand met een eigen pad er naar toe, genoeg weidegang, als je dat wilt ook dag en nacht, mag je zelf bepalen, dit is dan wel in een kudde (merries en ruinen wel gescheiden) die weidegang is gratis, een prive landje van ongeveer de zelfde afmeting als jij noemt koste extra, weet niet hoeveel alleen is de ervaring wel dat 1 paard een landje van 20x40 binnen een week kaal heeft en je er de rest van het jaar niets meer aan hebt dus ik heb dat nooit gedaan ja, of je moet je paard een uurtje per dag buiten laten maar dat is niet mijn idee van weidegang....

Dit is in de omgeving van Amsterdam, best duur daar, bij een manege is stalling in die omgeving niet te betalen naar mijn idee maar dit is een pension stalling.
Voor dit alles betaalde ik maar 175 Euro in de maand, ik moest dan wel zelf uitmesten, vol pension was wat duurder, weet niet precies hoeveel.

Ik weet niet op wat voor klanten jullie je gaan richten? alleen echt sport of ook recreanten? Ik zelf ben dus een echte recreant en had er niet meer dan 175 euro voor over omdat ik toch alles zelf al deed, voor een stal waar de klanten het een en ander zelf moeten doen (o.a. uitmesten) zeg ik 200 Euro maximaal, voor echt volledig verzorgd vol pension zou ik niet hoger dan 300Euro gaan.

Kan je niet eens bij jullie in de omgeving rond vragen wat de andere stallen rekenen? kan je daar net onder gaan zitten, ben je toch nog goedkoper dan de rest, Haha! goed voor de concurentie Haha!

Veel succes!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:55

Citaat:
Of je gaat als pensionklant op zoek naar een andere stal. Als je recreatief wilt rijden ben je meestal niet zo op je plek op een luxe dressuurstal.

Precies, de mentaliteit verschillen zijn zo groot, dat beiden zich niet prettig zullen voelen.

Het soort moet elkaar vinden en dan kunnen we heel plezierig met elkaar omgaan.

Je hebt in deze paardenwereld zoveel disciplines, daar hoeft toch niet over geruzied worden? Zet een tuigpaardenliefhebber op een dressuurstal, waar geen sprietje meer op de grond ligt.............gillen.

Kijk daardoor wordt alles zo leuk, dat we verschillend (kunnen) leven, anders werd het zo saai... *LOL*

Nu weer naar de vraag: Ik denk dat je je aan moet passen aan de omgeving. Als je duurder zou zijn dan jouw collega vang je bot, tenzij je wel erg veel beter zou zijn.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:17

Ik werk bij de Gemeente Almere. Als ik jou was zou ik heel goed ook naar de bestemmingsplannen kijken want je kunt voor verrassingen komen te staan.

Verder vind ik een bedrag van 300 euro en dan geen weidegang (dus dat nog exclusief) nogal bizar. Ik betaal 225 en heb alles inclusief. En dan ook nog km's bos om in te rijden. Weet uit ervaring dat in Almere dat niet zo is. En het wordt alleen maar minder want de bedoeling is Almere nog verder te laten groeien qua bewoners. Niet qua natuur.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 12:09

Jac schreef:
Een vraagje, is het een nieuw te bouwen complex of een bestaand? het gaat om nogal wat hectares en ik weet uit ervaring dat gemeentes erg moeilijk kunnen doen over het bouwen van binnenbakken, zeker als er nog meer binnenbakken in de directe omgeving zijn. Ik hoop dat jullie het rond kunnen krijgen...Hou je ons op de hoogte van de vorderingen...?

Het wordt nieuw gebouwd. We zien wel met de gemeente.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 12:50

paardje"]
[quote="Jac schreef:
Een vraagje, is het een nieuw te bouwen complex of een bestaand? het gaat om nogal wat hectares en ik weet uit ervaring dat gemeentes erg moeilijk kunnen doen over het bouwen van binnenbakken, zeker als er nog meer binnenbakken in de directe omgeving zijn. Ik hoop dat jullie het rond kunnen krijgen...Hou je ons op de hoogte van de vorderingen...?

Het wordt nieuw gebouwd. We zien wel met de gemeente.
[/quote]

Haha, we zien wel met de gemeente???
Ik wou niet reageren, maar toen ik dat stukje zag, moest ik toch wel ff grinniken, het wordt er zo niet geloofwaardiger op.
Ik dacht trouwens dat het al bestond, dat je alleen bepaalde faciliteiten wou uitbreiden?

Op een stal zonder weidegang zou ik nooit gaan staan (nouja, mn paard er neer zetten), in de zomer zeker, maar ook swinters moet ze naar buiten kunnen.
300 Euro is een belachelijke prijs, zeker als je er ook nog geeneens weidegang voor hebt en als je dat wilt, er extra voor moet betalen.
Je mag toch wel verwachten dat er dan alles bij inzit, zeker omdat het complex behoorlijk groot is en het daardoor niet echt op vooruit gaat.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:16

Is het de bedoeling dat jullie vanaf het begin starten met ca. 80 boxen?? Dat is wel erg riskant? Of niet? Hebben jullie zoveel vraag naar stalling rond Lelystad!??

Wat voor stallingsprijs waren jullie op terecht gekomen om quiet te kunnen spelen voor het bedrijf (met name dan de stallingskosten voor jullie als bedrijf)?? Vaak gaat men hier iets boven zitten.

VB: 169.36 euro is het bedrag om quiet te spelen, dan kan de prijs tussen de 170 en 200 euro liggen. Hoeveel iemand omhoog gaat is natuurlijk; hoe veel winst wil men maken en hoe erg wil je de mensen laten betalen boven het minimumbedrag!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 18:15

Je bent iets van 150 euro per maand per paard kwijt. als je dan 300 vraagt......... De omgeving vraagt ook iets van 300 met mindere mogelijkheden. Dat van de gemeente, ik ga daar niet verder op in, want mijn ouders regelen dat (ik zie me al aankomen!)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:33

Tja, de gemiddelde prijs ligt hier op 180 euro. Dus met 300 wens ik je erg veel succes. Ik hoop van harte voor je dat het lukt. Mij krijg je niet als klant want ik vind zo'n opzet veel te massaal Haha! . Geef mij mijn kleine gezellige stalletje maar waar de eigenaresse een scheet die dwars zit al ziet.

Maar als het zover is wil ik best eens even komen kijken. DAt mag wel he?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:37

mmh, om dan echt te concurreren moet je natuurlijk iets onder dat bedrag gaan zitten. Want om het geld hoef je het dan niet te doen!
Maar goed....weet niet hoe de gemeente in Lelystad is, maar hier in Steenwijkerland is het altijd een heel gedoe. Een jarenplan.....en dan kun je nog het antwoord NEE krijgen.....frustrerend.

Maar goed, was er nou veel vraag naar stalling?? Zit echt beetje met die 80 stallen. Hebben jullie in het plan zitten dat ineens neer te zetten of in de loop der tijd.....als uitbreiding!? Laatste is vaak succesvoller....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:39

Het gaat toch om Almere? Of wordt ik nu gek?

In Lelystad wordt het helemaal lastig. We hebben Holtslag. Staat niet erg goed aangeschreven maar er staan er wel een aantal, diverse privestallen, boeren, Manege Lelystad en Equimare en dan rondom heb je nog ik weet niet hoeveel stallen. Denk dat je in totaal keuze uit zo'n 200 stallen heb van niets tot superluxe voor dat bedrag.