op wat voor stal sta je het liefst??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Op wat voor stal sta je het liefst??

Dressuurstal
9 (6%)
Springstal
8 (5%)
Westernstal
3 (2%)
pension stal waar iedereen staat van dressuur tot buitenrijders
115 (85%)

Totaal aantal stemmen: 135

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:12

Ik sta op een grote stal, waar pensionklanten en manegeklanten staan. Er zijn 3 lessen per dag, 1 's-middags en 2 's-avonds (waar je als pensionklant ook in mee mag rijden). Er zijn 2 20-60 bakken, een weiland en een paddock. Er zijn dressuurruiters, recreatieruiters en mensen die geen eigen paard hebben. Er is altijd wel iemand die mee gaat op wedstrijd, die mee gaat een buitenritje maken of iemand om mee te kletsen. Ik zou niet willen ruilen hoor ! OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:18

Tanjake, ja. Ik heb niets tegen maneges en manegeruiters, maar ik wil niet op een stal staan waar (een deel van) de accommodatie bezet is met groepslessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:27

En ik heb er al een hekel aan als er steeds onbekend volk over de vloer komt
En dat heb je dan ook

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 13:36

runningkawa schreef:
En ik heb er al een hekel aan als er steeds onbekend volk over de vloer komt
En dat heb je dan ook

En je heb geen last van horde kleine meisjes die je aan staan te gapen. Als je met je paard bezig bent. En niet gelijk de dierenbescherming bellen omdat je je paard eens straft.
Maar het geroddel heb je overal. Ligt er maar net aan wat voor mensen er staan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:30

het valt me op dat er heel weinig mensen zijn die hun paard liever aan huis hebben staan, oke het is wel wat minder gezellig, maar als ik met mijn paard bezig ben ben ik er ook geconcentreed mee bezig en heb daar eigenlijk niemand bij nodig en vind het dan heel fijn wanneer het lekker rustig is, je de rijbak helemaal voor je alleen hebt en niemand je aan zit te kijken of een berg commentaar krijgt over je rijden of als je je paard een keer flink aan pakt.

en ik houdt ook niet van maneges btw, veel te veel kinderen en een rijbak die bijna nooit vrij is en als ie vrij is op van die belachelijke tijden.

daarnaast zou ik het dan weer niet erg vinden als ik op een stal zou staan met goede manege paarden en lesklanten die echt verder willen en dus serieus bezig zijn met paarden, maar dan moet er wel een extra rijbak zijn zodat je niet weer aan de lestijden gebonden bent.

zelf zou ik dit in de toekomst als ik ooit een eigen stal zou beginnen ook willen gewoon een aantal goede paarden en dan mensen opweg helpen die echt serieus willen rijden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:45

De eerste voorwaarde voor mij is dat mn paard elke dag naar buiten kan (ook in de winter)
Verder zou ik een goede bak ideaal vinden en de stal moet niet te groot zijn en ook geen manege.
Voor de rest maakt het me geen biet uit, t zou me niks uit maken als ik bv met een shet op een dressuurstal zou staan, de mensen moeten me maar respecteren, dat doe ik toch ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:45

Paard bij huis zou ik echt nooit willen. Eigenlijk is het praktisch ook onhaalbaar om te doen als je gewoon moet werken voor de kost. Wie gaat er 5 keer per dag voeren en wie houdt er een oogje in het zeil? Dan ben je toch weer afhankelijk van de goedwillendheid van anderen. Met een paard aan huis ben je vreselijk gebonden. En ik ben stapeldol op mijn paard maar ik ben ook dol op mijn werk en ik heb ook nog een echtgenoot waarmee ik graag dingen onderneem.
Qua kosten ben je ook niet veel voordeliger uit. Misschien is een paard aan huis wel duurder als je alle kosten telt. Ik sta nu op een stal waarbij ik van alle gemakken ben voorzien. Dat is voor mij financieel niet haalbaar om aan huis te hebben als ik dat zou willen.
Nee, ik sta echt super op mijn huidige stal. Weinig drukte, genoeg mensen om me heen voor een praatje en een deskundig oordeel als dat nodig is. En van alle hengstenhouders en handelaren die op stal komen hoor je de meest gekke en prachtige verhalen, je hoort nog eens wat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:18

Aan huis zou ik hem wel willen
als er vrijwillige donateurs zijn hoor ik het wel Lachen
tot dusver kunnen wij dat niet betalen Boos!
Tenminste niet in brabant.
Dus zal ik me moeten "beperken" tot opstallig en daarvan kiezen wat me de beste lijkt.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 11:55

Ik denk niet dat het zoveel scheelt paard thuis of ergens anders stallen.
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt natuurlijk

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:19

Geen van alle Bloos

* Dressuur is echt mijn liefde niet. Ik kan zelfs meestal niet opschieten met de echte dressuurruiters Tong uitsteken
* Springen is leuk, maar alleen maar springen gaat vervelen.
* Western ken ik amper
* Gemengd: Ik heb een hekel aan drukte Haha!

Oftewel, ik wil een kleine stal. Met een paar gezellig mensen die dezelfde hobby als ik hebben. Lekker aanmodderen op je eigen manier met je knollies zonder dat er 100den oogjes die het beter weten meekijken.
Zoals ik nu heb is eigenlijk wel IDEAAL! Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:35

ik heb niet gestemd, maar mijn "keuze" komt het meest overeen met de laatste... ik sta het liefst op een stal waar iedereen elkaar respecteert, ongeacht de rijstijl...

Maar wat voor mij NOG belangrijker is... is dat ik op een stal sta waar mijn paard VEEL naar buiten kan... in de zomer dag en nacht, en in de winter toch minstens een paar uurtjes per dag.... Lachen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 14:50

ik heb gekozen voor de laatste optie, ik vind dat iedereen zich welkom moet kunnen voelen op een stal, mijn moeder heeft kleinschalig een pensionstal, en daar staan nu 9 paarden, 8 daarvan worden NH getraind, en 1 dressuurmatig, maar het klikt hardstikke goed met iedereen,
eigenlijk is het gewoon het belangrijkste dat er een goede sfeer hangt in de stal, en dat de paarden het naar hun zin hebben, dan kan dressuur, springen en western toch juist samen,
het lijkt me ook wel leuk om sommige dingen met elkaar uit te wisselen,
ik rijd soms voor de lol met mijn tinker een dressuurproefje mee in de bak, doe je ook een keer wat anders, is ook leuk,

veel succes met het krijgen van een eigen pensionstal, en echt waar, veek mensen vinden het het belangrijks dat hun paard er goed bij loopt, mensen die dat niet vinden, maar die het belangrijk vinden dat alles voor HUN perfect is, zal ik niet aannemen,
en reken maar, dat soort mensen zijn er
*ongelofelijk, pfff zucht*

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:07

Ik sta het liefst niet op een manege.
Ik sta nu eigenlijk precies wat ik wil hebben op een stal.
- kleinschalig, niet meer dan 15 ruiters
- mogelijkheid tot volpension
- de paarden moeten iedere dag in de wei kunnen en het liefst zolang mogelijk
- goede buitenbak en een uitwijkmogelijkheid naar een binnenbak ivm slechte weersomstandigheden zolas harde vorst.
- mogelijkheid tot het zlef uitkiezen van een instructeur die ook op stal les mag komen geven.
- openheid, respect en eerlijkheid tussen ruiters onderling maar ook tussen eigenaar van de stal en pensionklanten.
- niet alleen dresuurmensen. Maar juist ook mensen die bijvoorbeeld hoofdzakelijk springen of buiten rijden. Zo krijg je verschillende soorten mensen op stal en kun je ook diverse takken van de sport beoefenen.
(Wij hebben bijvoorbeeld één springruiter op stal, en die kan ons weer mooi eens begeleiden als wij een sprongetje willen maken. Ook staat er iemand op stal die met één van haar paarden alleen maar buitenritten maakt. Ik ga dan ook regelmatig met haar een buitenrit maken.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:23

sharir schreef:
Ik denk niet dat het zoveel scheelt paard thuis of ergens anders stallen.
Je kan het zelf zo duur maken als je wilt natuurlijk

sponsor jij voor ons een huis dan van 500.000 euro Lachen (want goedkoper heb je ze hier niet)
denk dat ik dan in de maand wel wat meer extra kwijt ben dan nu aan onze huidige hypotheek + stalgeld.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 15:47

Heb voor het laast gekozen
Maar merk wel dat veel mensen tegen een manege zijn zeg maar!

Heb mijn paarden meestal op een manege gehad
Ik vind het heerlijk
Vooral de laaste
De eiegnpaarden/pony's stonden bijna allemaal bij elkaar
Dus niet echt last van vreemd volk
Natuurlijk moet je je schikken maar dat moet overal!
Met weinig rij mogelijkheden heb ik nooit last van gehad!

Denk als ik weer een nieuw paardje heb dat die eerst weer op de manege
kom te staan!
Kom heel goed met de meesten om!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:42

Een gemengde pensionstal vind ik toch het meest ideaal. Niemand verwacht iets....
Momenteel rijd ik ook op een pensionstal en daar is het gewoon ontzettend gezellig. ER zijn dressuur rijders, springers en recreatierijders. Van beginners tot meer gevorderderden...Iedereen probeert elkaar een beetje te helpen en ook worden alle soorten paarden gewaardeerd.

Af en toe moet je rekening houden met het feit dat de bak 1 uur in de week per persoon afgehuurd kan worden. Maar goed, met goed overleg komt men er vaak wel uit!
Er worden feestjes gehouden, dus vreemd volk is er geregeld, maar daar heb ik geen problemen mee. De mensen op stal houden het goed in de gaten en er wordt ook duidelijk gezegd dat er bepaalde dingen zijn die niet mogen.....en tjah, de kleine kittens zijn toch vaak iets leuker! haha

ER staan nu 21 paarden waarvan 6 van de eigenaresse. Iedereen kent elkaar en men gaat leuk met elkaar om.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 16:43

de poll heft niet genoeg opties. ik sta nu op een boerenstal, is een manege, maar het is hartstikke gezellig.

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 17:56

Ik sta in de tuin *LOL* , ik heb een grote stal (eigenlijk voor merrie en veulen), de stal is van de buurvrouw en ik mag er gewoon gratis gebruik van maken. De stal staat (bijna) altijd open dus hij kan lekker in en uit lopen. Het eerste stukje van de uitloop is betegeld en de rest van de uitloop loopt uit in onze eigen tuin en is ongeveer 15 bij 8.
Overdag gaat Anton naar een wei (ongeveer een kwartiertje lopen ) en daar staat ook een merrie, die wei kost ook niks omdat het in bruikleen is van de gemeente.
Het is elke dag wel een eindje lopen maar het kost niet veel(niks dus Haha! ).
Ik kan vanuit huis lekker het bos in en ik mag de bak van de manege lenen als er niemand anders rijdt.

Het is niet allemaal in de buurt maar het is wel hardstikke leuk om je paard zo dicht bij huis te hebben.

(en paarden heb je wel genoeg in de buurt dus ik kan zo met iemand afspreken)

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 19:28

Persoonlijk sta ik liever op een gemende stal...
(sta ik nu ook)
Je leert altijd door te kijken naar hoe andere rijden, van zowel de goede als de fouten dingen dus vind t wel goed zo!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:50

Lielle schreef:
precies wat Missouri zegt. Veel te druk, altijd problemen met de bak die bezet is en veel te veel kinderen.

En Jippie beschrijft bijna letterlijk de stal waar ik nu sta (=niet dezelfde!), alleen is het geen dekstation Haha! Toch Gomir?

helemaal waar
Op zo'n stal zou ik me ook nog wel redden, maar mijn eigen stekkie blijft ideaal

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:51

ik rijd nl. heel afwisselend soms ga ik echt dressuren, de andere keer springen en de andere keer buitenrijden...bovendien is alle 3 goed voor je paard en zou ieder paard alles wel een keer moeten doen Haha! maar dat weet iedereen hier vast al wel