Altijd peesbeschermers bij het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

altijd peesbeschermers bij het rijden?

A.Ja altijd
94 (68%)
B.Alleen bij springen
18 (13%)
C.Nooit
26 (18%)

Totaal aantal stemmen: 138

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:13

Ik rijd altijd met beenbescherming om, meestal met voor peesbeschermers en achter strijklappen (en dan met springen voor ook springschoenen). Met dressuren rijd ik ook nog wel eens met rondom bandages.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:35

Voor gebruik ik ze altijd.
Strijklappen achter alleen als ik het bos inga, want dan tikt hij aan. Met "gewoon" rijden heeft hij daar geen last van, ik denk dat het door de smalle paden komt.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:55

ik rijd altijd..gewoon puur omdat hij best een keer kan schrikken en zich kan stoten dus gewoon voor zijn eigen veiligheid en hij leid er niks onder hoor maar ik wil gewoon niet riskeren dat hij zich verwond........

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:57

Ik doe ze zoieso om als ik les heb, ga springen of een buitenrit ga maken. Als ik gewoon voor mezelf rustig ga rijden doe ik ze niet altijd om. Met longeren doe ik ze ook om, bijna altijd dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:50

ik rijdt zeker de laatet tijd altijd met, voornamelijk met een buitenrit, je weet maar nooit met takken ed...

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:02

Ik rijd altijd met beenbeschermers, met spinnen, zijwaarts enzo wil ze zichzelf nog wel eens aantikken en dan heb ik er liever beschermers om. Voorkomen is beter dan genezen!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:46

ik rijd altijd met peesbeschermers om de voorbenen.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:10

Ik rijd ook altijd met peesbeschermers! Alleen om de voorbenen> met springen gebruik ik voor ook springschoenen. Strijklappen gebruik ik niet> hij strijkt dan ook niet met zijn achterbenen Lachen
Ik vind bescherming wel erg belangrijk! er kan altijd iets mis gaan.. Er zijn meerdere paarden bij ons op stal die eens een peesblessure gehad heben en daar ben je wel even zoet mee.. Daar pas ik voor Haha!

blufy00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:17

Ik rij altijd met peesbeschermers of bandages zo zijn de pezen goed beschermd en is er minder kans op verwondingen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:01

Mijn vorige paard kreeg ze alleen om tijdens buitenritten, longeren, springen en loslopen. Ik vond het risico van aantikken dan groter dan als ik in de bak reed. Als ik ergens in een mulle/zware bak moest rijden kreeg hij ze ook om, gewoon om aan tikken te voorkomen als hij z'n voeten niet goed weg kon zetten.

Het paard dat ik nu heb strijkt nogal zowel met haar voor als achterbenen. Vandaar dat ze bijna altijd pijpkousen en strijklappen omheeft, mede doordat een strijkwondje eens uitgelopen is op een enorme mokinfectie..