Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:07

Wie niet waagt wie niet wint. Je kan het altijd proberen, mocht er niets uitkomen kan je nog zoeken naar een andere oplossing en het in de tussen tijd zelf doen. Ideaal is het niet, maar je moet toch wat.

Ik heb ook een adv. gezet dat ik iemand zocht om 2/3dgn in de week mijn paarden buiten te zetten, heb toch iemand gevonden die én kon én betaalbaar was.
Tot nu toe heb ik het onderling op stal kunnen oplossen gelukkig (voordelen van een pensionstal), maar heb wel altijd iets achter de hand.
Dit zou voor mij goedkoper uitkomen dan dat ik zelf die dagen extra voor mn werk zou gaan (heen en terugreis totaal een uur, bijna 50km)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 02:34

Ik zou als ik een advertentie zou plaatsen er wel iets duidelijker in zetten wat voor vergoeding je in gedachten hebt. Want zoals het in de openingspost staat lijkt het alsof de vergoeding een beetje bijzaak is, terwijl je imo eerder een soort stalhulp zoekt dan een verzorger. Ik bedoel zoals het er staat kan er eigenlijk niet echt iets met de paarden gedaan worden (behalve een beetje poetsen), dat is een baantje geen hobby.

Topske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:28

Kijk eens op marktplaats ;) Daar vind je vast en zeker iemand die dat graag wil doen!1

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:38

Sorry dat ik een tijdje niet in dit topic geweest ben, maar heb even alles doorgelezen en ik bedank iedereen voor het meedenken! Het is fijn om te weten dat er meer mensen zijn die een dergelijke situatie hebben en om te lezen hoe die mensen het oplossen en dat er nog best veel 'vraag' naar is. Ik kan me daardoor veel beter orienteren op de mogelijkheden en heb ook al contact gehad met iemand hier uit de buurt die het graag zou willen doen. Ik ben veel aan het solliciteren geweest, maar helaas steeds afwijzingen te verwerken gehad, dus op dit moment zoek ik nog niemand om voor m'n pony's te zorgen aangezien ik zelf nu de hele dag nog de tijd heb.

Ik zal nog even proberen te reageren op een aantal posts met vragen e.d.:

@ Agnes75: Veel goede ideeen, maar helaas is het bij ons in de praktijk niet mogelijk! Ik ga op dit moment liever niet in pension staan aangezien de financien daar niet echt goed voor zijn ;) En hier in de omgeving ken ik alleen pensionstallen waarbij ze veel op stal staan, en zoals gezegd wil ik dat mijn Haf niet aandoen. Ook is het niet mogelijk de paarden te verhuizen naar een plek met andere paarden of met toezicht, aangezien ik ruim een jaar bezig geweest ben met het vinden van een plekje voor de zomer en dat ligt 10 km ver weg. Het is hier in de omgeving dus heel moeilijk aan een goed plekje te komen. Dat plekje waar we in de zomer staan is helaas niets voor de winter omdat er geen stalling is. Onze wei is van mijn vader, die helaas niet meer voor de paarden kan zorgen ivm lichamelijke klachten na een ongeval. Maar ik zou dus ook geen huuropbrengst kunnen krijgen van de wei, aangezien ik denk dat m'n vader dat dan zelf voor een groot deel wil :Y) Een grote bult kuil is helaas ook geen optie, omdat m'n Haflinger daarvan wel eens bevangen is geraakt. Ik ben op zoek naar die systemen waardoor het water niet bevriest, maar ben bang dat dat bij ons lastig wordt omdat we geen wateraansluiting/leiding hebben, maar het regenwater opvangen.
Als ik een vast contract heb zou ik wel een pensionstalling overwegen waar de paarden bijna altijd buiten zijn, maar dat ligt inderdaad helemaal aan de plek waar ik kom te werken en of ik daar makkelijk naartoe kan verhuizen. Maar voordat ik een vast contract heb verhuis ik sowieso niet en het gaat dus precies om die periode met een tijdelijk contract waarvoor ik een verzorger zoek.

Iemand anders vroeg nog of het een optie was om de paarden 'snachts op de wei te laten, om een inloopstal te hebben o.i.d. We hebben twee inloopstallen, en als de wei niet te blubberig is laten we de paarden ook 'snachts buiten lopen (normaal gesproken staan ze op een stenen uitloop met die inloopstallen). Maar ik vind dat paarden toch zeker tweemaal daags hooi moeten hebben. Daarom dat we er zelf twee keer per dag naartoe gaan, dat gaat dus niet zozeer om het buiten zetten in de ochtend, maar vooral om het voeren.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:39

waar woon je?
en watvoor ras is het?
mag je alleen buiten zetten en voeren of ook rijden enzo?

Carr_friesje

Re: Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:49

mag ik vragen waar je paarden precies staan?
ik woon zelf in wolfheze en zit in ede op school.
is het alleen 2 x per dag hooi voeren?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:24

ElCamino schreef:
ik ben helemaal niet aanvallend !!! Dat vat jij zo op, ik bedoel alleen maar dat ík het er wel voor over heb...verder geef je pas later verdere info en ik reageerde op je 1e post.

Maar als je me toch aanvallend vindt zeg ik dan maar zo: JIJ wilt paarden dus JIJ moet ervoor zorgen!
Als je iemand zoekt alleen om de klusjes op te knappen en niet te rijden geef dan een GOEDE vergoeding, wat lastig is als je geen baan hebt.

Gewoon omdat het toch tijdelijk is, lekker zelf vroeg op en laat thuis, is niet anders, veel succes met iemand zoeken dan....

totaal niet mee eens!!!!!
heb zelf 2 paarden in een paddock met 2 schuilstallen.
ze staan bij een gecombineerd paardenhouderij.
ze worden gevoerd, krijgen water en dekens worden vaak ook op gedaan aan het eind van de dag of als het gaat regenen.
enige wat ik doe is mest ruimen en lol met me paarden hebben.
hier betaal ik wel een goed bedrag voor!
ik sta dan toevallig in "pension"

al werk zondags ergens waar ik:

*binne en buiten zet
*uitmest
*water geef
*hooi en stro aanvul
hier krijg ik 5 euro per uur voor.

dus er zijn wel degelijk mensen die dit doen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:06

@Korrie22: lees de beginpost even wat beter door.
@Carr_friesje: de pony's staan in Wageningen aan de rand van Bennekom. Het gaat om 2x per dag hooi voeren, maar ook om mest ruimen uit de stallen en van de uitloop.
@ Z0rr0: Ik denk ook dat je paarden er zelf meer aan hebben als je alle aandacht bij hen kunt hebben op het moment dat je er bent. En dat het dus beter is om wat klusjes uit te besteden als je te druk bent. Ik heb mezelf in het verleden wel eens voor m'n kop geslagen omdat ik dan de hele dag mest aan het ruimen was en andere klusjes in de wei aan het doen was, en de pony's die dag misschien 5 minuten echt aandacht had kunnen geven.

En voordat mensen gaan zeggen "die klusjes horen erbij als je een paard neemt": dat onderschrijf ik ook volledig. Dat doe ik tenslotte al 8 jaar met veel liefde. En ik weet hoe belangrijk het is om zelf bijvoorbeeld de mest te ruimen, onder andere om te checken op wormen etc. Maar op het moment dat je weet dat je in de toekomst veel drukker gaat worden, vind ik het niet meer dan logisch om erover na te denken wat de beste oplossing is zodat je pony's er niet op achteruit gaan wat betreft verzorging en aandacht.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:14

Ik denk dat je niet snel iemand gaat vinden die alleen die 'vervelende'taken op zich wil nemen.. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook iets voor terug wilt zeg maar.

Ik kan me ook voorstellen dat je je paardjes niet zomaar wil verhuizen..

Ik zou toch denken aan een pensionstal. Je hebt er ook waar je paarden gewoon elke dag naar buiten mogen. En als je niet te duur wilt heb je stallen waar je zelf alles moet regelen. Dan zou je het met die personen om en om regelen. Ik sta met een aantal vriendinnen op een stal. Wij werken ook allemaal en hebben voerbeurten. We hebben allemaal dagen dat we in de ochtende en avonden voeren en de paarden buiten en binnen zetten. Mesten is voor iedereen gewoon een eigen taak.

Ik denk dat niet je de persoon gaat vinden die je zoekt. Als het je wel lukt zou ik graag een cloon willen hebben ;)

Succes iig!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:38

Ik ben zo een verzorger. Alleen de verzorging en klusjes en totaal niet rijden (ook als dierenarts of hoefsmid komt ben ik diegene die erbij is). En dit onbetaald.
Wat heel belangrijk is voor mij om dit vol te houden is de vrijheid. Als ik de stal eens 's avonds wil mesten in plaats van 's ochtends of zelfs een dagje wil overslaan, heb ik niet meteen een eigenaar aan de lijn die vraagt waarom de stallen niet gedaan zijn. Moest de eigenaar altijd op mijn vingers staan kijken of mij aanspreken op ieder ding dat ik anders doe dan hij, dan zou ik het echt niet leuk meer vinden.
Dit moet je als eigenaar echt durven, op het begin natuurlijk duidelijke afspraken maken van wat wel en wat niet kan, maar daarna de verzorger ook een beetje ademruimte geven om dingen te doen zoals hij/zij wilt.
Ik geloof niet dat ik een engel ben die nedergedaald is uit de hemel, dus ik ben ervan overtuigd dat er nog zulke personen rondlopen die dit willen doen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:18

@mirka1994: ik heb toch al wat pb'tjes gehad van mensen hier in de buurt die het zouden willen doen, dus het lijkt er toch op dat ze bestaan ;)

Ik heb inmiddels dus een paar pb's gehad van mensen die het zouden willen doen. Momenteel heb ik alleen nog geen hulp nodig, omdat ik helaas nog geen nieuwe baan gevonden heb. Als ik deze vind, dan zal ik iedereen die via pb gereageerd heeft berichten als ik hulp nodig heb!

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:00

bij ons op stal hangt een schema, voor het ochtend hooi/voer, iederereen komt aan de beurt om bijv.. 3 dagen lang het ochtendhooi over de stal heen te gooien..

bij ons staan de paarden per blokje en spreken we samen af dat als er 1 iemand is van dat blokje dat hij/zij dan de paarden buitenzet...