aikon schreef:Ik vraag me af of er niet steeds meer mensen (pensionhouders) zijn die goed geld willen verdienen aan hobby paarden houders.
Waar ik nu sta sinds 2 maand betaal ik 150,- per pony.(heb er 2) Krijg er een box voor, matige kuil en gehakselt brandnetel spul á 2,- per pak (20 kg) heb 3,5 pak/week/box nodig om ze een beetje schoon te hebben staan.
Voorheen (naja, 2 maand terug) regelde ik zelf het foerage en was ik voor 2 pony's per 4 weken 10 pak vlas en 1,5 grote baal hooi kwijt voor 100,-. Nu krijgen ze minder aan kuil (+/- 1 baal) en dat brandnetel spul.
Komt er nu op neer dat ik 100,- /box kale huur/maand betaal. (In totaal betaal ik 300,- "all in" voor 2 pony's) Deze kerel huurt zelf 5 boxen, waarvan ik 2 van hem, en hij betaalt daar in totaal 200,- maand voor! (40,-/box dus) Dus ik betaal al ZIJN boxen. Ik heb aangegeven dat hij mij te duur is voor wat ik er voor terug krijg. (2 boxen, kuil, strooisel, hij heeft geen eigen accommodatie, wel eigen land voor ZIJN paarden) Word ie kwaad en ratelt als een kip zonder kop "wat ik vraag is heel normaal, iedereen vraagt dat" Hij vergeet alleen verder te kijken wat ze aanbieden aan "eigen" accommodatie en dergelijke en waar deze mensen zitten. En dus niet onder verhuren!
Eigenlijk was hij ook van plan een verhoging te doen per januari, maar als ik nu zeg dat ik tot mei blijf wil hij wel 25,- minder rekenen. Is me nog 75 te veel voor wat ik terug krijg. Hij heeft mij luid en duidelijk gezegd dat hij "er wat aan wil verdienen". Dus als ik weg ga verhuurt hij aan een ander, ZONDER dat ZIJN verhuurder hier van op de hoogte is. (die vraagt overigens 90,- /box/maand all in) Dat het foerage WAT duurder geworden is snap ik, maar er speelt ook zeker mee dat de verhuurder ruimer in de centjes wil zitten. Voor jou 10 anderen die het wel willen betalen.
Als het zijn werk is, mag hij dus eigenlijk geen winst maken?
Weet je, dat de gemiddelde pensionhouder rond de 5 euro per uur verdient?