Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kehdra schreef:6 maanden eenzame opsluiting vind jij dus acceptabel ?
H_Nalanta schreef:kehdra schreef:6 maanden eenzame opsluiting vind jij dus acceptabel ?
Ach, helemaal eenzaam is het niet.En ik zei al; ideaal is anders maar het is maar voor 6 maanden. Daarna gaat het dier weer lekker terug. Denk dat de helft van de Bokt mensen hun paard de hele dag op stal hebben hoor.
Ik reageerde even zo omdat iedereen er weer even lekker bovenop dook.
JadeYsla schreef:Ik weet niet hoe je ruif eruit ziet maar ik heb over mijn ruif (is gewoon een houten bak) een gaas gedaan. Je hebt van dat groene met grote gaten, beetje creatief monteren zodat je er makkelijk hooi in kunt stoppen en dat het 'meezakt' met het hooi en je paard is zo 4x zolang bezig met zijn![]()
een beetje dit, alleen dan wat groter.
Hiske4 schreef:Een pion, een jollybal en wilgentakken deden het bij ons op stal altijd erg goed. De ene keer de bal ophangen aan de zijkant en de andere keer los op de grond. Hij lag met regelmaat in zijn voorbak of voor zijn stal, dus hij was er wel druk mee. Pion kun je evt volproppen met hooi, maar ermee slepen vinden ze ook leuk.
haflingertje schreef:[VS] iemand dit speeltje al uitgeprobeerd,Uncle Jimmys Hangin Bal
Staat ook een link in van een goedkopere variant..
En een filmpje
Ragdollcat schreef:Ik wil niet banketstaaf zijn: maar ik had ergens gehoord dat als je constant speeltjes in de box doet, je een dier leert ondeugden te ontwikkelen als er eens niets is in een box dan gaat ie uitzichzelf wat anders verzinnen omdat ie zo gewend is iets in een box te hebben.
Beter is om ervoor te zorgen dat ie zich niet verveelt, lekker naar buiten en binnen lekker hooi knabbelen en doe iets met je paard (rijden/longeren/ aan de hand wandelen en noem maar op) dat ie ook geestelijk iets te doen heeft/leren.
Als je op een stal staat dat ie niet buitenkomt, dan zou ik er zo snel mogelijk weggaan en naar iets beters gaan uitkijken.
Maar ik begrijp wel dat het niet altijd kan en moeilijk is.
1liefpaard1 schreef:een liksteen? misschien wat takken?