Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
eridinges schreef:Als je in de omgeving van de randstad woont heb je nou eenmaal alleen van april tot oktober weidegang en in de winter alleen de paddock tot je beschikking. Dit is hier op de meeste stallen zo. Helaas is dat niet anders.. Of we moeten verhuizen..
Rhendera schreef:z0rr0 schreef:ik betaal 385 euro
maar dat is inclusief ontwormen en hoefsmid.
alles word gedaan en je paard gaat zelfs overdag een uurtje los
dat je dat zo vermeld alsof het bijzonder is vind ik een beetje apart![]()
voor de rest, het is inderdaad veel en veelste duur. Zou eigenlijk een speciale regeling gemaakt moeten worden voor het bepalen van de stallingsprijzen icm de prijs van de grond en blablabla.
_Esther_87_ schreef:Ik vind de meeste pensionstallen helemaal niet te duur eigenlijk! .
z0rr0 schreef:nou voor een pensionstal met 35 paarden en 1 bak om los te gooie is dat hier in de buurt indd bijzonder,
ik woon in een dure omgeving waar dit dus absoluut bijzonder is.
Rhendera: onze paarden staan zomers gewoon buiten hoor!
5 paarden op 7 hectare dag en nacht dus daar is niets over te klagen!
alles staat nu nog op het land bij ons
ik zelf zou ook niet weten of ik wel een paard zou willen houden als het in de winter niet minimaal 6uur naar buiten kon... met uitzonderingen van enorm veel sneeuwval etc dan. Rhendera schreef:z0rr0 schreef:nou voor een pensionstal met 35 paarden en 1 bak om los te gooie is dat hier in de buurt indd bijzonder,
ik woon in een dure omgeving waar dit dus absoluut bijzonder is.
Rhendera: onze paarden staan zomers gewoon buiten hoor!
5 paarden op 7 hectare dag en nacht dus daar is niets over te klagen!
alles staat nu nog op het land bij ons
Begrijp me niet verkeerd! Bedoel het helemaal niet aanvallend of gemeen o.i.d.
Ik viel alleen over de woordkeuze van 'zelfs'ik zelf zou ook niet weten of ik wel een paard zou willen houden als het in de winter niet minimaal 6uur naar buiten kon... met uitzonderingen van enorm veel sneeuwval etc dan.
Je hebt hier boerenstallen en stallen waar grote huizen op staan
stallen. Maar als je het dan zo bekijk bij ons heb je ook nog een berg weideonderhoud erbij, qua stro en hooi daar is hier idd makkelijker aan te komen. Maar ook hier zijn stallen waar ze in de winter niet buiten koen (ook al hebben die wel het land ervoor!)wouterpaard schreef:Snap ligt er ook aan wat voor huisJe hebt hier boerenstallen en stallen waar grote huizen op staan
stallen. Maar als je het dan zo bekijk bij ons heb je ook nog een berg weideonderhoud erbij, qua stro en hooi daar is hier idd makkelijker aan te komen. Maar ook hier zijn stallen waar ze in de winter niet buiten koen (ook al hebben die wel het land ervoor!)
Maar het land koop je toch dus is de aanschaf duurder en daarna?
Ik sta nu nu goedkoop 24/7 weidegang binnenbak en buitenbak voo 90 euro. Ga straks naar stal met grote open stallen, binnenbak, buiten, stapmolen weide overdag voor 190.
wouterpaard schreef:Zit er zoveel verschil tussen het onderhoud van een binnenbak, aanleggen drainaige etc in het noorden dan in de rest van het land?
Buiten het feit dat het hier veelal goedkoper is doordat ze makkelijker en meer in het land kunnen zijn er ook stallen waar ze meer binnen staan. Allemaal met binnenbak etc en dit zit allemaal rond de 200 euro.
Dat is buiten om hoogezand maar in hoogezand staan echt niet veel paarden.
Trennie schreef:Ook vraag ik mij af of de gemiddelde paardeneigenaar wel het besef heeft hoe de verhoudingen baten en kosten liggen in een gemiddelde pensionstal?
Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat ik 2 paarden in volpension heb staan tegen een prijs waar ik in de randstad met geluk 1 paard zou kunnen stallen.wouterpaard schreef:Ik had het dus ook niet over die mensen. Maar over mensen die hun paarden echt in pension/ trainingsstal hebben staan. Ik snap ook wel dat het hier vaker bij kennissen etc word gezet maar ken er zat die dat niet hebben.
Wou dat hier meer zulke huizen waren in HoogezandDat is buiten om hoogezand maar in hoogezand staan echt niet veel paarden.
Amalarab schreef:Er schijnt een bedrijf te zijn dat adviseert aan pensionstallingen om alles arbeidsextensiever en goedkoper te maken. Ook natuurlijker voor de paarden. Heb er eens over gelezen. Ik denk dat zoiets voor zo'n Randstadstal weleens interessant is om te raadplegen. Gebruik de traditionele ruimte die er is eens anders en zie of er dan meer winst te halen valt in geld en het geluk van de paarden.
Het is niet Hitactief maar neigt er wel naar. Heeft iemand ook eens zoiets gelezen?
Volgens mij kan het simpeler en goedkoper. (en beter voor de paarden)