wat voor deze stal betalen ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 13:08

superrizzo schreef:
zouden jullie blijven of vertrekken als dit bij jullie zou gebeuren en de prijs blijft 235,-

ik zou zeer zeker overwegen te vertrekken.
je krijgt zoveel minder.en dan nog
ik vindt de 260 met alles wat je had al veel geld.

ik sta met mijn paard in papekop(grens utrecht/zuidholland) bij mensen thuis

box 4.5 bij 3
buiten bak all weather 20 x 60 verlicht.
paddock 15 x 17
stro en voordroogkuil zoveel als nodig(mits normaal)
worden binnen en buiten gezet(zomers wei winter paddock/bak)
ze krijgen 4 x p/dg voer (4 x ruw 2 x kracht)
krachtvoer naar keuze - brok,meusli,granenmix
alleen wel zelf mesten,kan je een keer niet geen probleem, doen ze voor je zonder extra kosten...
ik betaal 200 per maand

wel moeten we de wei zelf huren voor 250 per seizoen.(land is van de buren)

binnenmanege is op 4 km
buitenrijden voornamelijk op straat

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:34

GamblersCup schreef:
Miracle_ schreef:
kantine, afgesloten/beveiligde zadelkamer, en eigen kast en dekenrek.

Dat zijn toch de standaard dingen, dat heeft toch iedereen, dat vind ik geen "luxe" waardoor de prijs omhoog zou gaan.

Nou nee hoor. :D Op mijn vorige 2 stallen had ik dit helemaal niet.. :n

Macholover19

Re: wat voor deze stal betalen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:44

uhmmm zo'n 300 euro is wel normaal denk ik??

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 14:48

Macholover19 schreef:
uhmmm zo'n 300 euro is wel normaal denk ik??

misschien lezen dat ik eerst 260,- betaalde en dat ik nu zelf moet mesten en binnen/buiten zetten dan ga ik daar geen 300,- voor betalen :+

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:50

Jij hebt niet besloten het allemaal zelf te doen. Het wordt je eigenlijk opgedragen. En dan heeft de locatie er even vrij weinig mee te maken vind ik. je gaaf van vol naar half pension. Ik vind 180,- idd redelijk 200 zeker max.

Succes met onderhandellen!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:53

Vind het beide veel hoor. Woon ook in Brabant en heb mijn paardje voor 235,- volpension staan. Wordt perfect verzorgt, meerdere malen per dag goed gevoerd en binnen en buiten gezet. Stallen worden gemest en mijn paard wordt goed in de gaten gehouden. Eigenaar van de stal is een echt paardenmens in hart en nieren. Daarbij hebben we alle luxe zoals een binnenbak en stapmolen.

Heb mijn paardje eerst aan huis gehad maar heb hem terug in pension gezet vanwege het werk wat er toch stiekem in gaat zitten. Als je dan zelf nog op en neer moet om binnen- en buiten te zetten, vind ik het te veel wat er nu gevraagd gaat worden. Daarnaast vond ik het belastend dat het moeilijk is om spontaan een dagje weg te gaan. Als je zelf binnen- en buiten moet zetten, moet je daar ook rekening mee houden.

Je kiest niet voor niets voor volpension.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:54

Gezien de locatie en wat je nu volpension betaald zou ik ook max. 200 euro willen zitten, je kiest hier tenslotte niet vrijwillig voor. Zeker binnen en buiten zetten zal je toch 2x per dag heen moeten (of goede planning maken met andere mensen). Is dat wel te doen naast je eigen bezigheden?

Ik betaal in de buurt van Roosendaal 125 euro, ze staan 24/7 buiten, winter krijgen ze voldoende hooi bijgevoerd. Bij erg slecht weer (bijv. paar weken sneeuw) worden ze af en toe een nachtje of dag binnen gezet om te drogen. Verder is er een stuk wei afgezet als bak en zitten we pal naast het bos. En zoals afgelopen zomer toen er veel vliegen waren stonden ze opeens met een vliegenmasker op :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 14:56

Ze staat er met andere paarden, neem aan dat er wel wat geregeld kan worden met om de beurt binnen en buiten zetten TS?

Zo doen wij dat tenminste bij ons op stal. Wij hebben een voer en binnen en buitenzet rooster. Voor ons werkt dat perfect. Iedereen is 3 keer in de week aan de beurt. Nu ga ik alsnog elke dag zelf maar dat is mijn eigen keus :)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:02

Wij kunnen kiezen:
220 voor stal, voer, zelf mesten en buiten zetten/binnen halen
voor mesten €15,- p/m extra
voor binnen/buiten €25,- p/m extra
kom je dus ook op die €260,-
zonder extra's zitten we dus op €220,- met 20*60 buitenbak, 1 paddock, stapmolen en wei in de zomer.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:57

Ik betaal voor ongeveer het zelfde E 200,- p/mnd ex BTW.
Heb alleen geen bos in de buurt. Rest komt aardig over een. Binnen en buiten zetten ook zelf doen.
Stal ligt in West Maas en Waal (zuid Gelderland).

vledder2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:17

Ben de laatste tijd op zoek geweest naar een stal in deze regio en kan je vertellen dat er in de regio heel veel stallen zijn die hetzelfde bieden tegen een lagere prijs......

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:14

wat betaalde jij veel zonder binnenbak!!!! :oo
Nu dus half pension en nogsteeds geen binnenbak dan is 180 toch wel de max...
Als ze de paarden nog wel buitenzetten&binnen halen, maar je wel zelf moet mesten en dan geen binnenbak zou ik ook niet veel boven de 200 willen betalen
je staat hier in brabant voor 230/240 op stallen met binnenbak+buitenbak, trwijl ook mesten&buitenzetten wordt gedaan incl uitrijmogelijkheden.

Nee je stallingskosten waren al veel te hoog, en nu 235 en alles zelf doen, ze zijn harstikke gek!
Ik zoiu verhuizen van stal
Tel eens uit wat het je aan benzine meer gaat kosten als je extra op&neer moet íedere dag ivm buitenzetten...
roulatie systeem ivm binnen& buitnzetten samen met andere pensionklaten werkt vaak toch ook niet, iedereen moet op tijd op zn werk zijn, en als iemand ziek wordt die op die dag aan de beurt was dan staat ook alles nog binnen di dag...

Nee ik zou verhuizen naar een andere stal die dus wel vol pension is, en die krijg je zeker wel gevonden en niet duurder dan wat je nu betaalde!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:24

Ik vind € 235,- ook wel heel erg veel geld voor halfpension (en € 260,- veel voor volpension). Ik sta niet ver bij jou uit de buurt en betaal 190 euro voor volpension incl. verlichte buitenbak en zeer goede uitrijmogelijkheden. Ik zou toch eens rond gaan kijken naar wat anders.

Noortje___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:56

€ 240,- zo ongeveer?

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:51

ik krijg:
- 4x per dag kuilsgras
- box van 3x3
- binnen en buiten zetten paarden
- uitmesten
- buitenbak 20x40
- zadelkast

ik betaal 150 per maand

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 09:47

Nou ik moet een andere stal gaan zoeken ik heb een vrief gehad dat ik weg moet !

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:51

superrizzo schreef:
Nou ik moet een andere stal gaan zoeken ik heb een vrief gehad dat ik weg moet !

Waarom moet je weg dan? Omdat je niet akkoord ging met meer werk en zo weinig verlaging?

mam80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:58

ik zou ook zeggen dat 200 euro genoeg zou moeten zijn als je het vergelijkt met hoe het was. Maar waarom moet je weg? Mag je niet eerst zoeken naar wat anders?
Maar ik zou zeker naar iets anders zoeken als ik jou was, zoals je zelf al zegt heb je voor vp gekozen omdat je eigenlijk geen tijd hebt voor mesten en binnen/buiten zetten.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:41

superrizzo schreef:

ok... en hoezo dat?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:50

Bij ons is nog plaats hoor. Waarschijnlijk te ver voor je maar wel een superstal.

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:00

ik betaal 235 zelf binnen en buitenzetten,
2x in de week zelf mesten
rest van de weekword gedaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:02

t is 200 euro waard. als je alles zelf moet doen. klinkt goed deze stallen.

Zelf sta ik ook op een prima stal.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

superrizzo schreef:

Wat was de reden? En moeten er meerdere weg of alleen jij?
pb _Dune_ anders eens, staat in een bericht hier vlak boven dat ze vlak bij jou staat!
190,- volpension!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:07

ik woon in raamsdonksveer dus echt bij jou in de buurt.

en hier in de buurt is een stal met vol-pension, rijbak met verlichting padocks en wei voeren binnen en buiten zetten wordt gedaan en daar betaal je geloof ik €220

en stal in hank zelfde facelieteieten €210,

die €260 die jij betaalde vind ik al vrij duur

geertruidenberg stal zelf mesten en buiten zetten en dan in schema samen met andere pensionklanten €160 dacht ik

hank heeft ook zón stal zelf mesten en buiten zetten rond zelfde prijs €165, als ik het goed heb.

andere stallen liggen ook allemaal tussen de €175 en €230 hier in de buurt zonder binnenrijhal.

ik sta in hank bij een boer en ik mest zelf er wordt smorgens gevoerd en buitengezet en haal ze zelf binnen savonds in het weekend voeren en buiten zetten doen we zelf ik heb wel een rijbak maar die is bij heel nat weer niet te rijden, en swinters is het naar buiten gaan met sneeuw niet mogelijk, ik betaal daar €100 kaal, €35 voor hooi, vlas ben ik €20 kwijt en dan voer ik meusli € 12

dus je betaalde al veel en nu vins ik het nog steeds veel, ik lees ook dat je een andere stal moet zoeken.

als het goed is is er in hank nog een plek vrij op de vol pensiostal van €210? a 220,

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:22

superrizzo schreef:

Stond er nog een reden bij? En moet je per direct of heb je nog een maand ofzo om wat anders te zoeken?

Vond trouwens dat je wel absurd veel betaalde voor je shet! Ik betaal 40,- per maand voor mn shet, en dat in de Randstad.