Op welke tijden krijgen jullie paarden ruwvoer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:39

Wij voeren de fjorden 1x per dag een schepje strucomix. Staan ze in een wei met veel gras krijgen ze verder niks, maar in de winter op de zandweide krijgen ze samen ongeveer een halve tot 3/4 baal hooi. Op = op maar daar doen ze een hele tijd mee. Ze zijn nog nooit te dun of ziek geweest.

Popstra

Re: Op welke tijden krijgen jullie paarden ruwvoer ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:51

8 uur brok en hooi (ligt dan vaak nog wat hooi van de avond ervoor)
half 12 de wei op tot 19 uur (tussendoor er af om te trainen)
19 uur hooi en brok,

rond 23 uur hooi en een welterusten!

Noedle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:24

's ochtends tussen 7.00 en 8.00uur krijgt m'n paard 3 kwart schep Nature's best muesli met een scheutje olie.
Daarbij een halve plak hooi.

Hij staat dag en nacht in de wei met schuilstal en nog voldoende gras. Hij staat alleen in de wei door zijn blessure, maar heeft wel de mogelijkheid tot contact met buurpaardjes.

Ik kom op wisselende tijden in de namiddag of na het avondeten dan krijgt hij wat gedroogd brood en nog een halve plak hooi. Daarnaast vul ik zijn stal dagelijks met vers stro waar hij ook het nodige van op eet.

Hij is niet te dik en staat stil ivm een hoefblessure.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:30

De brokken en het hooi van onze paarden wordt over ongeveer 20 porties per dag verdeeld, verder onbeperkt stro in een ruif.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 21:09

Hier krijgen ze 4x per dag hooi ongeveer. Rond 8u 's ochtends, dan tussen de middag, dan rond 18u en nog 's avonds rond 22u.
Ik geef zelf als ik kom nog wat muesli.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:46

Onze paarden staan niet aan huis, we hebben zelf weinig te zeggen over hoeveel ze gevoerd worden. Krijgen ook niet veel, wat best jammer is. Maar het is wel genoeg en onze pony was al hoefbevangen van de zomer. Dus ik ben er opzich wel tevreden mee.
Ze krijgen nu om 6.00 uur hooi (doen ze ongeveer een uur mee) en dan om 7.00 uur op het land (staat niet veel gras meer op, maar wel genoeg om de hele dag wat te knabbelen te hebben). Om 17.00 uur gaan ze naar binnen, maar kijgen dan alleen krachtvoer. En dan om 22.00 krijgen ze weer hooi waar ze ong. een uur mee kunnen doen.
Ik vind het wel jammer dat ze geen hooi krijgen als ze naar binnen komen.

In de winter krijgen ze 3 keer per dag hooi volgensmij en gaan nog 3 uur het land op.