manege of pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:11

Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar de mogelijkheden dat je hebt bij een pensionstal, en een manege. En vanuit die mogelijkheden kun je gaan kijken wat je prettiger vindt voor je paard.

Bij de maneges in mijn buurt worden de paarden niet elke dag buiten gezet. Zij staan elke dag binnen en komen eruit als ik als eigenaresse zou gaan wandelen of rijden. Vroeg in de ochtend en laat in de avond is er wel een bak vrij en kun je je paard even los laten. Voer en grondbedekking zit erbij, gratis 1 les per week en gratis gebruik van de bak. Je betaald zo'n 350 euro.

Bij de pensionstal waar wij jaren hebben gestaan (ik heb immers geen paard meer). Werden de paarden elke dag, het hele jaar door buiten gezet sochtends, en gingen zij om vijf uur, soms zes uur op de avond weer naar binnen. Voer zat erbij en grondbedekking. Er was een bak aanwezig, geen wc. Voor zowel mij als paard perfect en plassen deed ik thuis wel. Dit voor 300 euro.

Zo maak je toch een stuk sneller de keuze?

xMelissaa

Re: manege of pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:13

Ik zou voor een pension stalling gaan is ook wat rustiger voor je paard. Op de manege heb je allemaal drukke kinderen die je paard aaien en snoepjes geven enz. Op een pension stalling heb je dat niet. Is er voorderest geen verschil met de bak, hooi/kuil, brok, stal, enz?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:16

petra1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 23:00

ja ik vind het heel moeilijk,
ik ga volgende week kijken bij een pensionstal ben benieuwd
bedankt iedereen voor de nuttige tips
ik heb er zeker wat aan

darkness666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:22

pensionstal

ik heb ook in een manege gestaan het is wel leuk maar altijd zo druk met lessen en zo
pensionsstal heb ik betere ervaringen mee