Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
grote opbrengst dit jaar. joyce B schreef:Over het stro
Waar wonen jullie en wat is de prijs?
Wil eventueel wat stro bijvoeren van de winter omdat ze hier zo dik worden, maar chagrijnig worden als ik ze zuiniger voer...
Heb net een prijs opgevraagd en dat viel me tegen...
daffie1986 schreef:Het mais moet ook nog gehakseld worden en daar moet het ook droog voor zijn en dit gebeurt meestal rond september/oktober. Maar denk wel dat je er niet van uit moet gaan dat het nu nog mooi weer wordt om te hooien.
joyce B schreef:Heb net een prijs opgevraagd en dat viel me tegen...
russel schreef:Als er veel onkruid in zit, of een plek waar een kluwe onkruid zit, dat blijft langer nat en dan is het daar te vochtig, met dit weer, rond de 20 graden gaat het idd broeien en dus schimmelen....De regen maakt de luchtvochtigheid ook erg hoog tezamen met de omgevingstemperatuur van zomers, dan is er binnen een dag of 3 schimmel....
annastasia schreef:Om de weg schoon te houden is het natuurlijk wel mooi dat het droog is.
Tenzij het zo nat is dat we een rups laten komen om te hakselen want dan blijft de weg nagenoeg schoon
Alles heeft zijn voor en nadelen zullen we maar denken.annastasia schreef:Prijzen van stro zijn al weer flink omhoog gegaan deze week.
Ben benieuwd wat het gaat doen.
En we zullen toch iets in de stallen moeten strooien!
(moest dus helemaal niet omdat ik het wilde verkopen
) Maar goed, nu kon het opgeladen en op transport naar de koper die het wilde laten bezorgen. Eind goed al goed.