Hoe vaak per week je paard wassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HighFly_

Re: Hoe vaak per week je paard wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:17

ik was mijn pony's alleen als ze echt heel vies zijn. En ik was de vieze plekken voor wedstrijd en dat is 1-2x per maand

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:23

Echt wassen met zeep? Misschien 1 a 2 keer per jaar. Zijn witje voetje en staart af en toe voor een wedstrijd toen we dat nog deden, hing een beetje af van waar we heen gingen, ik ga geen voeten wassen als het losrijterrein of de ring modderig is. En nu doe ik dat als het echt vies is (oftewel bijna nooit).
Ik spuit met warm weer als hij gezweet heeft hem wel vaak af.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:34

net als de meeste hier := over het 'per week'

Mijn paardje krijgt een jaarlijkse wasbeurt in de zomer, dit jaar echter niet ivm een slechte zomer >.<
In de zomer wel regelmatig afsponsen of afspuiten na het rijden maar zonder zeep.
Momeneel worden de voetjes elke 2 a 3 dagen gewassen met betadineshampoo ivm mok of voorkomen van mok, maar thats it

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:28

Mijn paardjes gaan zomers vaker onder de douche dan swinters, als het zo heel warm is spuit ik ze gewoon lekker af.
swinters was ik ze nooit. :n

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:32

Mijn pony was ik altijd voor wedstrijd en dat is meestal om de week. ik heb een schimmel en die worden snel vies! ik weet dat het niet goed is maar als ik geen wedstrijd heb dan was ik hem ook niet,!

neapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:01

Ik heb een wit paard dus was hem vaker in het jaar
maar alleen als het echt nodig is.

groetjes

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:09

ik was 1 of 2 x per jaar het hele paard met tree tea( of hoe je het ook schrijft) shampoo voor het paard.
de staart en manen doe ik verder alleen als het echt eens nodig is.
verder in de zomer na het rijden even afspuiten met water.

hoikarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:25

de een 1 keer per jaar in het voorjaar en in de zomer gewoon zwemmen
de andere heeft een witte staart dus de staart was ik af en toe de rest van het paard nooit gewoon afspuiten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:32

Niet!! Super slecht om je paard elke week met zeep te wassen. Ik was m'n paard alleen wanneer het nodig is en aangezien ik nu gestopt ben met wedstrijden zal ik hem enkel nog in de zomer wassen. Verder spoel ik hem alleen af.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:35

Aangezien ik geen warmwater aansluiting in de buurt heb en ik dus met emmers moet gaan sjouwen....eh nooit..! Ja z'n staart als ik wedstrijd heb. Verder in de zomer als het warm genoeg is om met koud water af te spuiten dan krijgt ie dus een koude douche! Mijn paard is donkerbruin dus je ziet niet als ie vies is, verder wordt ie regelmatig gepoetst dus het ergste gaat er dan wel af.

Oh ja en mijn shetje 1 a2 keer in de zomer om te helpen het winterhaar kwijt te raken.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:46

Ik zou als het niet nodig is, dan zou ik het lijf nog niet eens gaan wassen. Ik doe dat nu niet, omdat ik het nu een beetje te koud er voor vind. En hij heeft een deken op dus word zowiezo niet snel vies. Alleen de staart was ik soms wel eens omdat die er gewoon te erg uit ziet, die is helemaal zwart. Maar natuurlijk is de staart wel sneller vies als de lijf zelf. Ik hou het er gewoon bij dat als het niet vies is dan ga ik hem ook niet wassen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:53

Als hij zweet in de zomer: elke dag na rijden onder de tuinslang met gewoon water, alle zweetresten eraf en de wei in....lekker rollen klaar...
met shampoo: nooit !!! en in de winter: nooit......allees zweet eraf poetsen als hij weer droog is.... hij rolt zichzelf vaak schoon in de bak.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 09:59

In de zomer 2x in de sop en voor de rest wordt hij alleen afgesponsd. Staart wordt (buiten de zomer om) alleen bij speciale gelegenheden gewassen :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:05

Elke dag.
Als ik dat niet doet worden haar haren vies en vet. Ieuw!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:42

Ik was mijn paarden helemaal ongeveer 2 x per maand, benen en staart om de dag.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:43

Wat versta je onder wassen? In de Zomer spuiten wij ze wel eens af, als ze heel veel hebben gezweet en in het najaar als ze echt supervies zijn. Verder niet

xDaanedaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:39

Als je nou zo'n paard/pony heb die ook telkens over zijn staart poept kan je de staart maar wat vaker wassen :+ vacht doe ik eigenlijk nooit met zeep/shampo. Dat vind ik niet goed voor het paard (staat bij mij altijd zonder deken)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:41

Huh? :o? Wassen? Moet dat dan? Ik denk als ik mijn paard wil wassen dat ik hem eerst uit de balken moet halen... :') Die is van zijn leven en hij is nu 12, is nog nooit gewassen! Wel een paar keer afgespoeld bij heet weer, dat wel.. :+
Ik doe dat altijd met een borstel.

Onze Desperado wordt eens per 2 maanden een keer onder de kraan gezet. Vooral zijn manen en staart. Vooral zijn staart! Maar ja, die schimmel en schildert de achterwand van zijn stal nogal graag. Als we dan ergens heen moeten, dan willen we zijn staart nog wel eens netjes houden. Wat ook werkt is gaan zwemmen. Dan worden ze vanzelf schoon. :D

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:45

ik spuit alleen af als het warm is en na het rijden dus bezweet zijn onder het zadel.

verder als haar staart weer eens onder de poep zit de staart wassen. verder niet.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:54

hier hetzelfde als sharontucker!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:57

Ik ben wel benieuwd waarom TS het wil weten...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:12

1x in de 4 jaar ofzo. Mijne is nu 4 en is enkele weken geleden voor het eerst helemaal gewassen. De manen en staart moesten gewassen worden en omdat het zo warm was heb ik ze maar helemaal gedaan. De manen en staart doe ik wel wat vaker maar. Er staan hier paarden van +15 die nog nooit gewassen zijn.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:30

Ik zit hier met een bonte die zich érg graag vuil maakt.
Ze gaat elke dag voor een paar uur op de wei (of komt zelfs niet op stal) en ja ze wordt erg vuil.
Ik was haar regelmatig, maar zeker niet wekelijks.
Ik weet ook wanneer het tijd is om te wassen. :Y)
Op een gegeven moment is ze zooooo vuil dat ik het stof & zand er zelfs niet meer met babydoekjes uit krijg, of met welke borstel dan ook.
In de winter of op een frisse dag was ik haar met warm water en dan onder het solarium. Als het érg warm is, gewoon met koud water en dan droog stappen in het zonnetje.
Ik ben wel van plan een zweetdeken te kopen om mijn paard te laten drogen want bij ons betaal je voor het solarium (1 euro/ 20 min.) en mijn paardje droogt erg traag. :+
PS: Ik lees hier iets over speciale shampoo, dus deze ga ik ook kopen aangezien mijn paardje toch wel regelmatig eens in bad moet. :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:34

voor iedere wedstrijd worden ze helemaal gewassen. liefst met babyshampoo.

buiten de wedstrijden om worden de staart/manen afhankelijk van paard 1 keer per week/ 1 keer per 2 weken gewassen.

een paard met veel wit wordt het wit iedere week gewassen om te voorkomen dat het later nooit meer wit wordt :-)

daarnaast worden ze bijna dagelijks na het rijden afgespoeld met gewoon water als ze gezweet hebben.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 11:35

Ik was alleen de benen voor wedstrijd. Dat is meestal 1 keer per maand, nu toevallig drie weken achter elkaar. Voor de rest doe ik héél af en toe de staart en 1 keer per jaar het hele lichaam, meestal met CH Bergen, dat is altijd begin juli, dus dan was ik al het vuil van de winter eraf en is ze weer klaar voor het zomerseizoen. Ik spoel haar meestal wel af als ze heel erg bezweet is, maar liefst niet want daar gaat ze van verbranden. :(