Zelf stal-speelgoed maken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:59

Een skippybal ophangen, zo een met zo'n hengsel waar je je aan kunt vasthouden als je er opzit. Kunnen ze met hun hoofd tegen aan 'boksen' of rond duwen! Ketting van Jilletje is ook een leuk idee, alleen oppassen dat je paard niet zijn of haar hoofd of gebit kan bezeren als deze met een te grote snelheid daar tegen paard aankomt!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:59

je zou een jerrycan ook een beetje kunnen vullen met water, geeft wat meer gewicht en het klotsen geeft ook weer een geluid

Anoniem

Re: Zelf stal-speelgoed maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:01

Ketting zou ik sowieso niet midden in de stal ophangen, eerder tegen een wand aan. Maar ik hang alles tegen de wanden aan.. :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:03

tussen de tralies door als je die hebt
zoiets bedoel ik :+
Afbeelding
dan kunnen ze er lekker mee aan rommelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:04

Dat is weer wel lastig met afstoffen.. Neh, ga ik toch maar niet doen.. :+

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:14

Ik doe wel eens een paar grote appels in de waterbak (spaciekuip). Die van mij is daar toch al snel 15 minuten zoet mee.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:16

daar heeft mijn peerd een hele slimme oplossing voor :') omgooien maakt niet uit hoe veel water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:18

Leuk idee wel, helaas hebben wij in de wei een zelf-drinker staan en op stal hebben ze ook automatische drinkbakken..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:23

Haha, ja veel paarden vinden het echt schitterend om lekker kabaal te maken op stal! :))

Ik heb houten balken schuin omhoog lopen, dus ook boven de stal. Dan kan ik perfect een bal of pion in het midden van de stal ophangen. Succes verzekerd! *D

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:16

Ik blijft het topic ook even volgen. Mijn paard staat al 9 weken op boxrust maar moet nog 2/3 maanden. Tot nu toe heb ik voor hem een jollybal opgehangen, liksteen in zijn voerbak, zodat het eten wat hij krijgt nog minder snel opgaat. Hij moet letterlijk de liksteen steeds een aan de kant duwen om zijn muesli en brok te kunnen eten ;). En dan had ik ook een hooi net, maar hij eet even hard er uit als op de grond hooi neer leggen, niet een super succes voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:28

Mir_horses schreef:
Ik blijft het topic ook even volgen. Mijn paard staat al 9 weken op boxrust maar moet nog 2/3 maanden. Tot nu toe heb ik voor hem een jollybal opgehangen, liksteen in zijn voerbak, zodat het eten wat hij krijgt nog minder snel opgaat. Hij moet letterlijk de liksteen steeds een aan de kant duwen om zijn muesli en brok te kunnen eten ;). En dan had ik ook een hooi net, maar hij eet even hard er uit als op de grond hooi neer leggen, niet een super succes voor hem.

Daarom heb ik nu hooizakken besteld. Nieuw zijn ze net zo duur of zelfs goedkoper dan 2e hands (incl verzendkosten), dus ik heb ze gewoon nieuw (€11 per zak) besteld. Las er erg goede recensies over! Wat je eventueel om het nog moeilijker kan maken nog kan doen, is een hooinet in de zak doen..

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:31

Hoe bedoel je dat, in een zak doen?? Het hooinet in de hooizak doen?? Dat maakt het nog wel moeilijker inderdaad.. mhh, goede tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:34

http://www.agradi.nl/stal-erf/voedervoo ... 001200/653

Dat is een hooizak. Zoals je ziet is dat nu alleen een gat, maar als je er een hooinet in doet heb je dus een nog moeilijker gat. :)
Ik ga beginnen met alleen de zak, en als me dat te snel gaat dan ga ik er hooinetten in hangen/ maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 17:44

Wat een leuke ideeen! Ik heb niet het idee dat mijn paarden zich vervelen, maar kan natuurlijk altijd leuker. Ik ga ook proberen :o

darkness666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:29

neem een skippy bal en doe er een touwtje aan en hang het op in je stal

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:56

Zo hier ben ik weer hoor .. Ik heb me echt sùf gezocht achter knotwilgtakken; blijkt dat er in Deurne ongeveer geen enkele staat :Y)
Heb wel verschillende treurwilgen gevonden, kan je die ook geven? :o?
En ohja, hoe groot/dik zijn de takken ongeveer die jullie geven?

Regina_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:06

darkness666 schreef:
neem een skippy bal en doe er een touwtje aan en hang het op in je stal

Dat vinden paarden erg leuk. Die van mij wilde het eerst niet met een grote skippy bal, maar een wat kleinere bal wilde ze wel spelen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:13

Volgens mij heb ik hier ook een treurwilg staan, maar nu weet ik het niet meer zeker.

De takken grootte maakt niet uit. Ik doe meestal een normale tak met wat kleine takjes eraan.. Jumjum.

Ik heb ze ook nog niet gespot in Deurne, niet dat ik er zo vaak op let. Maar nu je het zegt kan ik het me niet heugen.. Haha. Terwijl ze hier langs de weg ook staan..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:19

Een autoband is gevaarlijk, ken mensen waarvan het paard erin vast gezeten heeft.
Mischien kun je een borstel van een bezem bevestigen in de stal, kunnen ze eraan schuren?
Is alleen niet echt speelgoed ofzo :P

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:04

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:23

Een lekke bal en daar gaten in maken en dan kun je die ophangen/neerleggen en er wat lekkers in doen, als ze erop staan gebeurd er niks lek is lek en zo groot zijn die gaten niet... dat er een hoef in kan. je kan er ook hooi/gras in doen alleen dan in kleine hoeveelheden.

is zowel geschikt voor honden, konijnen en paarden
(kwam ik achter omdat mijn hond de konijnen-bal ging plunderen :P
(gebruik ze ook voor mijn konijn, die gebruikt het als boksbal en valt hem steeds aan := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:22

Lekke bal vind ik erg riskant.. Vooral mn haflinger loopt altijd aan alles te trekken, dus een lekke bal is dan niet zo'n goed plan.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:11

ik volg even mee,jammer genoeg staan hier veel dezelfde ideetjes en ben zelf ook niet zo creatief :+

Fjordentroll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:31

Misschien een groot dik touw met een groote knoop er in bij hinden werkt het wel maar ik weet niet of het bij paarden werkt:P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:07

ik hang altijd touwen met knopen aan de want, de van mij trok er altijd aan en liet hem daarna los, geweldig vond hij dat _O-