Slachtpaarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 13:12

omdat wij zelf mensen zijn eten we geen mensenvlees. dat is kanibalisme en behoudens enkele soorten niet natuurlijk.
paarden zijn intelligenter dan varkens en de rantemetant. al kan je dat betwisten... mss daarom willen we ze niet doden. als je naar een paard kijkt, dat door de weide draaft, vgl met een koe die daar maar staat... misschien is het dat. ik was ook helemaal kapot van dat levend villen enzo... de trage dood is evenmin natuurlijk!
de lagere landen als spanje, italie... zijn veel dieronvriendelijker dan de noorderlanden als de scandinavische landen, engeland... dat begint in belgie. in frankrijk gaat het nog, spanje.... denk aan stierengevechten, windhondenrennen (met bijhoren)...
afrika: die beesten, zie je ze al lopen in de hitte, voor de ploegen. ok ze kunnen niet anders, maar diervriendelijk is het niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 14:03

natalie1977"]
Ik kan geen antwoord geven op je vraag maar, wat mij wel opbiel in het laatste magazine van KTVH (trekpaarden & haflinger vereniging) Is dat er een advertentie in stond met de vraag naar vleespaarden met veel vlees voor de slacht!

Ik begrijp niet dat deze advertentie's daarin worden geplaatst!
[/quote]
zelfs in de paard en sport worden advertenties geplaatst met slachtpaarden gevraagd.

[quote="Sjimmy"]
Er zijn hoge eisen aan. Paarden met medicijnen gaan niet de vleesverwerking in. En ook ligt de leeftijdsgrens best laag voor paarden die voor menselijke consumptie geslacht worden.
[/quote]
Dat klopt niet. Waarom mogen veeartsen bepaalde medicijnen dan niet gebruiken bij paarden omdat die in de consumptie terecht komen zodat die dieren niet geholpen kunnen worden hoewel de middelen er wel zijn?

[quote="Elise"]
In zuid amerika worden wel veel slachtpaarden gefokt, zoals veel Criollo's. Die worden naar Italië verscheept en daar geslacht.
Ik heb er in NL in ieder geval nog nooit van gehoord dat er vleespaardenbedrijven bestaan, te duur of te weinig afnemers denk ik.
[/quote]
wat verschrikkelijk! Want nu zijn er eindelijk europese richtlijnen aangaande de transport van vee naar het buitenland om de dieren tegen een hel te beschermen maar dan gaan ze waarschijnlijk weer een hoop van zuid amerika invoeren. En natuurlijk wil je niet weten hoe het er op zo'n boot aan toe gaat.

Overigens, in nederland zijn inderdaad weinig mensen die vlees eten. In belgie zijn er alweer veel meer.

[quote="Soxje schreef:
Als ik beelden zie uit bijv. de Filippijnen of China met levende honden op de markt die ook voor de slacht bestemd zijn dan krijg ik wel een heel dubbel gevoel. Maar een hond is een huisdier voor ons en wild, koeien en paarden zijn dat niet. Alhoewel ik mijn paard het liefst in de huiskamer zou stallen hoor Lachen

je kunt wel alles op eten maar honden gaat mij echt te ver. Niet alleen omdat ze huisdieren zijn maar mensen hebben er een hechtere band mee dan met welk ander dier dan ook. Je kunt onderhand ook wel mensen gaan eten! nee, ik vervloek alle mensen die honden slecht behandelen (en opeten hoort er ook bij). En wat betreft normaal vinden: die honden worden niet op een diervriendelijke manier geslacht hoor, want die k*tchinezen en koreanen houden van veel adrenaline in het vlees. Dus worden ze eerst ook nog even gemarteld van te voren. Die mensen kunnen niet anders dan in en in slecht zijn.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:23

adrenaline in het vlees? gaat het ze echt daarom? daarom villen ze ze levend? nu krijg ik echt kriebels. groot gelijk: die mensen zijn iderdaad in en in slecht!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 15:56

yep, jammer dat daar geen gaia groepering rond loopt he. MAar details moet je dus echt niet weten want dan slaap je 's nachts niet meer.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:05

ik heb foto's gezien. heb idd niet geslapen Boos! Haha! .
gaia zou daar niks uithalen, op zo'n grote schaal. hier kan je er misschien nog wat aan veranderen, dan nog, daar is het gewoon het leven.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:25

Carolinef schreef:
En dan te bedenken dat het niet ver hier vandaan (U.K) verboden is om paardenvlees te verkopen etc, daar gaat dus ook geen paard naar de slacht voor menselijke consumptie! Koe

Boos! Haha, nee, die is echt leuk! (NOT)

De grap is, dat de Engelsen hun slachtpaarden levend exporteren om ze in het buitenland te laten slachten.
Da's dus niet paardvriendelijk,
dat heet mega-hypocriet Schijnheilig
.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:33

Botervlieg"]
[quote="Carolinef schreef:
En dan te bedenken dat het niet ver hier vandaan (U.K) verboden is om paardenvlees te verkopen etc, daar gaat dus ook geen paard naar de slacht voor menselijke consumptie! Koe

Boos! Haha, nee, die is echt leuk! (NOT)

De grap is, dat de Engelsen hun slachtpaarden levend exporteren om ze in het buitenland te laten slachten.
Da's dus niet paardvriendelijk,
dat heet mega-hypocriet Schijnheilig
.
[/quote]

evenals zo met de kistkalveren. Dat mag daar ook niet, dus dan maar transporteren zodat ze alsnog kistkalf worden. Inderdaad zeer hypocriet.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:16

Ik heb idd fotos gezien van honden die eerst met een gasbrander werden gefolterd, alvorens ze dood gemaakt werden.
Het vlees schijnt dan lekkerder te zijn.
Een varken minder dan een paard?
Een varken schijnt net zo slim te zijn als een hond!!!
Een paard is dom.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:50

Ik hoor hier toch een paar keer al dat er geen paardenvlees bedrijven zijn in nederland. Helaas jongens, dit is niet waar! Ik ken er zelfs 1. En van die persoon heb ik ook alle andere info gekregen die ik hier eerder al heb vermeld. Naar maar waar....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:18

Natasha"]
Ik heb idd fotos gezien van honden die eerst met een gasbrander werden gefolterd, alvorens ze dood gemaakt werden.
Het vlees schijnt dan lekkerder te zijn.
[/quote]
Laat dergelijke details in het vervolg maar weg. als we er dan toch niets aan kunnen doen, willen we het hier ook niet weten. Het geeft je alleen maar een diep ellendig gevoel waar je niets mee kan.

[quote="Natasha schreef:
Een varken minder dan een paard?
Een varken schijnt net zo slim te zijn als een hond!!!
Een paard is dom.

een varken is zelfs nog intelligenter dan een hond. Paarden zijn dom maar hebben weer een geweldig geheugen. Maar het is de band die je met een dier hebt. Honden doen heel veel voor mensen, ik kan zoveel opnoemen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 14:45

Desiree schreef:
Overigens, in nederland zijn inderdaad weinig mensen die vlees eten. In belgie zijn er alweer veel meer.

Ik hoop dat je paardenvlees bedoelt.
Ik heb geen cijfers bij de hand, maar ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid van de Nederlanders vega is, hoor.
Ik kan niet in de huizen kijken, maar op een mooie avond stinkt het hele land immers als een crematorium? Boos! Huilen