Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
natalie1977"]
Ik kan geen antwoord geven op je vraag maar, wat mij wel opbiel in het laatste magazine van KTVH (trekpaarden & haflinger vereniging) Is dat er een advertentie in stond met de vraag naar vleespaarden met veel vlees voor de slacht!
Ik begrijp niet dat deze advertentie's daarin worden geplaatst!
[/quote]
zelfs in de paard en sport worden advertenties geplaatst met slachtpaarden gevraagd.
[quote="Sjimmy"]
Er zijn hoge eisen aan. Paarden met medicijnen gaan niet de vleesverwerking in. En ook ligt de leeftijdsgrens best laag voor paarden die voor menselijke consumptie geslacht worden.
[/quote]
Dat klopt niet. Waarom mogen veeartsen bepaalde medicijnen dan niet gebruiken bij paarden omdat die in de consumptie terecht komen zodat die dieren niet geholpen kunnen worden hoewel de middelen er wel zijn?
[quote="Elise"]
In zuid amerika worden wel veel slachtpaarden gefokt, zoals veel Criollo's. Die worden naar Italië verscheept en daar geslacht.
Ik heb er in NL in ieder geval nog nooit van gehoord dat er vleespaardenbedrijven bestaan, te duur of te weinig afnemers denk ik.
[/quote]
wat verschrikkelijk! Want nu zijn er eindelijk europese richtlijnen aangaande de transport van vee naar het buitenland om de dieren tegen een hel te beschermen maar dan gaan ze waarschijnlijk weer een hoop van zuid amerika invoeren. En natuurlijk wil je niet weten hoe het er op zo'n boot aan toe gaat.
Overigens, in nederland zijn inderdaad weinig mensen die vlees eten. In belgie zijn er alweer veel meer.
[quote="Soxje schreef:Als ik beelden zie uit bijv. de Filippijnen of China met levende honden op de markt die ook voor de slacht bestemd zijn dan krijg ik wel een heel dubbel gevoel. Maar een hond is een huisdier voor ons en wild, koeien en paarden zijn dat niet. Alhoewel ik mijn paard het liefst in de huiskamer zou stallen hoor
Carolinef schreef:En dan te bedenken dat het niet ver hier vandaan (U.K) verboden is om paardenvlees te verkopen etc, daar gaat dus ook geen paard naar de slacht voor menselijke consumptie!
Haha, nee, die is echt leuk! (NOT)
Botervlieg"]
[quote="Carolinef schreef:En dan te bedenken dat het niet ver hier vandaan (U.K) verboden is om paardenvlees te verkopen etc, daar gaat dus ook geen paard naar de slacht voor menselijke consumptie!
Haha, nee, die is echt leuk! (NOT)
Natasha"]
Ik heb idd fotos gezien van honden die eerst met een gasbrander werden gefolterd, alvorens ze dood gemaakt werden.
Het vlees schijnt dan lekkerder te zijn.
[/quote]
Laat dergelijke details in het vervolg maar weg. als we er dan toch niets aan kunnen doen, willen we het hier ook niet weten. Het geeft je alleen maar een diep ellendig gevoel waar je niets mee kan.
[quote="Natasha schreef:Een varken minder dan een paard?
Een varken schijnt net zo slim te zijn als een hond!!!
Een paard is dom.
Desiree schreef:Overigens, in nederland zijn inderdaad weinig mensen die vlees eten. In belgie zijn er alweer veel meer.