ervaringen met penny meisjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:23

vroeger was er op woensdagmiddag les bij mij op stal. allemaal van dioe kleine kinderen dus. mijn verzorgpony (25 jaar oud) moest altijd meelopen. ze was door haar leeftijd wat stijfjes. die kinderen die allles wisten en konden joegen haar op in een zware bak en en lieten haar onder het zadel hele korte bochtes draaien. en wie kon die week met een kreupele pony stappen???? nou sorry hoor maar mede door dat geklooi is die pony nu nog stijver. en haar heup werkt ook niet helemaal meer mee. ik vind dat je die kliene kinderen niet alleen met een pony moet laten keutelen. en zeker niet met een oudje. nu zijn de lessen gestopt en de kinderen opgerot. en nu kan ze eindelijk genieten van haar oude dag maar dat mag onderhand wel want ze loopt tegen de dertig aan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 12:30

Botervlieg"]
[quote="*volcano* schreef:
En meisjes die je uitmaken voor dierenbeul uitlachen, daar is niks mis mee toch?? Extreme duivel

Zeker wel!
Je kunt ze namelijk ook uitleggen wat je doet en waarom je dit doet.
Daar word jij niet 'minder' van en de Penny's wijzer...
[/quote]

Ik vond het niet de moeite waard het te proberen uit te leggen (deze penny's zijn nl van het arrogante soort en weten alles beter, ik mag ze ook niet dus ja, dan ga ik ze liever staan uitlachen Scheve mond Mijn nichtje heb ik later nog wel even verteld waarom het was, bovendien wist die de reden ook wel want die stond erbij toen Gol even lollig wilde zijn.)

En nog even over mezelf als penny, ja hoor ik was ook erg,
Iid was de fiets mijn pony en had ik vaak de cap op.
Ik was uren voor mijn les al op de manege (ik wilde mijn lievelingspony poetsen en zorgen dat ik daar op reed en kon kiezen voordat de rest er was }> ) En natuurlijk wilde ik altijd overal bij zijn en helpen (paarden bijv zomers uit t weiland halen)
En ik meende ook dat ik supergoed kon rijden natuurlijk! Bloos *en dat denk ik natuurlijk nog steeds Cool *
En bij de manege in de buurt (nou ja dat was toen nog niet echt een manege, eerder een klein stalletje met buitenbak waar zo nu en dan eens wat lessen werden gegeven. Iig was ik daar samen met mn vriendin en zusje kind aan huis, we waren er elke middag na school en 's zomers hele dagen. *toen zijn we trouwens wel een béétje minder penny geworden* Schijnheilig

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 12:34

annegti schreef:

Zie soms bij de stoplichten van die meisjes compleet in rijtenue, cap op, zweep in de hand enz. Als het stoplicht dan op groen springt krijgt de fiets een knal *LOL* en dat lichtrijden op de fiets heb ik ook al wel eens gezien... Haha!
Haha!

ooooooooooohhhhh, geweldig! Ik lig echt dubbel achter mijn p.c!!! Ik zie het al helemaal voor me!

Ik moet altijd zo lachen wanneer die meisjes met de cap ook op de fiets zitten of bij paps en mams in de auto *LOL* Zo geinig gezicht Haha!

Wat dacht je van de meisjes en jongens die dan bijv naar een 1 of ander concours of paardenevenement gaan kijken in vol paardrijtenue Haha! Geweldig!!! Tong uitsteken

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:53

graciaxxx schreef:
vroeger was er op woensdagmiddag les bij mij op stal. allemaal van dioe kleine kinderen dus. mijn verzorgpony (25 jaar oud) moest altijd meelopen. ze was door haar leeftijd wat stijfjes. die kinderen die allles wisten en konden joegen haar op in een zware bak en en lieten haar onder het zadel hele korte bochtes draaien. en wie kon die week met een kreupele pony stappen???? nou sorry hoor maar mede door dat geklooi is die pony nu nog stijver. en haar heup werkt ook niet helemaal meer mee. ik vind dat je die kliene kinderen niet alleen met een pony moet laten keutelen. en zeker niet met een oudje. nu zijn de lessen gestopt en de kinderen opgerot. en nu kan ze eindelijk genieten van haar oude dag maar dat mag onderhand wel want ze loopt tegen de dertig aan.

Er was les.
Die koters joegen jouw verzorgpony door de bak.
Les zonder instructie?
Wat mis ik nou?
Een niet zo beste instructeur m/v soms?
.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 13:54

Ik heb ook ooit zo'n grappig geval meegemaakt. Toen was ik zelf ook nog een pennymeisje maargoed. Ik was dus een jaar of 12 en stond langs de bakrand naar een les te kijken. Rijd daar een meisje met de teugels gekruist om zijn hals. De instructeur keek erna en zag het en zei er wat van. Wat denk je dat dat meisje zegt (ze was 8 ofzo) DAT MOET ZO HOOR! Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:12

Jessica schreef:
Jaja, jullie met je praatjes over Penny-meisjes maar geef het maar eerlijk toe, jullie waren vroeger net zo erg!

(...)
Ook touwtjes om je stuur binden deed ik vrij regelmatig maar dat fietste niet zo makkelijk kwam ik na een smak op de harde tegels wel achter.

Wij hadden 2 kleine crossterreintjes in de buurt waarop ik met mijn ijzeren ros overheen sjeesde, dan stelde ik mij voor dat ik aan cross country deed.

Ik deed vroeger NOG zoiets verschrikkelijks, als ik naar de manege reed op mijn witte fietsje hield ik mijn cap op mijn hoofd zodat ik aan iedereen kon laten zien dat IK op paardrijden zat. Ik had natuurlijk ook een broek en rijlaarzen aan maar aan mijn cap zagen ze dat ik zometeen ging rijden of gereden had. Daarmee verwerf je aanzien...dacht ik.

Ik was zo'n stille Penny:
Van school naar huis, heuvel af,
op de stoepen fietsen en van elke stoep af
maakte ik dan een perfecte sprong, hè?

Mams als paard misbruiken.
De hond (meelopend) 'berijden'.
Ook als 12+ 'ser nog onbeschaamd op draaimolenpaarden
en winkelpaarden waar je een muntje in moest gooien.
De paarden van m'n ansichtkaartenverzameling allemaal
een naam geven.
Huilend in de box zitten bij het zoveelste lievelingspaard
dat van de manege vertrok.
Een raar jochie leuk vinden omdat ie ook pony reed.

Maar zeggen deed ik niks.
Fantasieverhalen en betweterigheid waren mijn ding toen niet.

Tjee, wat ben ik veranderd! Haha!
(Maar ik begrijp alle Penny's nog steeds.)
.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 14:31

Ik ging altijd springen over verkeersdrempels Haha! Verlichte zit er overheen. En die hele brede waren dan de wal (tsja, dat hadden we ook op mijn oude manege)

Overigens heb ik ook les gegeven op mijn oude manege en daarbij had ik nog wel eens even mensen met zweep nodig (longeerzwepen) zodat ik les kon geven en zij de pony's aan de gang konden houden. Natuurlijk hoor je ze dan achteraf opscheppen.
Vervolgens zie je ze in de 20/60 bak hun Z proefjes oefenen Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:33

De quote in mijn onderschrift vind ik trouwens ook best van een hoog Penny-gehalte.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:11

Botervlieg schreef:
Een raar jochie leuk vinden omdat ie ook pony reed.

Ahum... Bloos

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:35

Ik was ook een stil pennymeisje! Bloos
Ik had van mij oma 2 barkrukken met rugleuning gekregen. Op een moment zag ik met mijn grote fantasie een paard erin! Een vriendin zag het ook en we begonnen in mijn kamer paardje te spelen!
We begonnen hoofdstellen te maken en zadels! Op een gegeven moment kregen de paarden ook nog eens dekens!
We hebben ons uurreeen vermaakt met onze paarden! Haha! Vaak ook nog eens de avonturen uit de penny nagespeeld Tong uitsteken

En samen met vriendinnetjes over het schoolplein galoperen! als de pauze over was gingen alle paardjes weer uitgestapt en wel hun stallen in(lees: De bosjes Haha! )

Verder had ik nooit commentaar op andere! Ik was wel altijd de Trut die nooit iemand het paard waar ik op gereden had uit liet stappen na de les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 18:53

Nou ik overtef zowat iedereen geloof ik. Toen ik een jaartje of 10 was en volop nog met mijn lieftallige barbies speelde had ik natuurlijk ook een aantal barbie paarden. Nou wou ik altijd al een pensionstal hebben (toen ook al Clown). Dus wat deed ik, (wonende op een flat) pakte een grote plastic zak liep naar beneden, rende naar de zandbak schepte die hele zak vol met zand. Vervolgens weer naar boven klauteren. Aangekomen in mijn kamer knipte ik een vuiliszak open en deed daar het zand op. Vervolgens ging ik druk in de weer om letters te maken (sate-prikkers met papiertje). En hup ging barbie op het paard en kreeg les van Anky barbie hahaha gé wel dig! Haha! kan er nu nog de slappe lach van krijgen haha.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:41

Als "kind" deed ik springconcoursen met onze poedel aan de hand Bloos, en liep ik zelf "galop" naar school ... zo veel zelfs dat het er wel erg ingeworteld is ... durf het nu nog te doen ... *SCHAAM* ... En met "vreugde" zie ik m'n dochter de zelfde dingen doen, maar zij heeft dan niet enkel de droom, maar ook de pony's . Wat een gave jeugd moet zij nu hebben Knipoog (hoop ik toch). PennyBelgium dus Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 23:30

Okay als we toch van het onderwerp afdwalen zal ik ook even een boekje over mezelf open doen.

Mijn ouders hebben een boerderij maar ik kreeg in eerste instantie geen pony. Was 9 toen ik eindelijk een pony kreeg omdat ik toch wel heel erg zielig naar ieder paard keek denk ik en zelfs andere mensen voor mijn gingen zeuren om een pony. Voor die tijd heb ik een heel aantal koeien zadelmak gemaakt.... Nouja zadelmak, halster met een touw eraan en dan erop jumpen. Sommige koeien vinden dat goed maar ik ben ook heel vaak van een koe afgestuiterd... Degene waar ik wel op kon blijven zitten en die al dat getuttel wel leuk vonden kregen van mij ook dagelijks een borstelbeurt, alleen dat hoeven uitkrabben heb ik ze nooit aan het verstand kunnen peuteren.

De kat heeft het ook regelmatig moeten ontgelden... Had van stukjes wol en karton een zadel en een hoofdstel gemaakt en een heel springparcours met stukjes afvalhout. Een lange zweep van een stuk tak met een stukje wol eraan en voila jumpen maar.... Nou forget it, die klere kat dook dus mooi onder de kast en kwam de hele dag niet meer bij me in de buurt (gek he)

Toen ik 8 was mocht ik wel voltigeren overigens maar da's toch anders als een eigen pony. Mijn ouders hadden stille hoop dat ik er wel tevreden mee zou zijn en ik er wel overheen zou groeien dat paardengedoe.... Niet dus. Vond de kalveropfokclub ook wel leuk hoor maar het werd na lang poetsen nog steeds geen pony....

Onze herdershond kwam ook wel eens aan de beurt. Knoopte hem wel eens voor een karretje of voor de slee maar hij stopte nooit voor het prikkeldraad.... Hond op stap met slee en ik hing in de afrastering....

De enkele penny die ik wel eens kreeg (mijn moeder vond het onzin, te duur en lees maar een echt boek) heb ik helemaal stuk gelezen. En natuurlijk speelde ik alle verhalen na in het bos.

Kan nu hartelijk lachen om die penniemeisjes maar ik hou niet van pennies met een grote mond. (geld niet alleen voor pennies)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:03

Bij een boer achter ons kun je paarden en ponies leasen. Daar zie je ook genoeg. Kindertjes die elkaar een hoofdstel aanknopen en de een is dan paard enzo. Of bij elkaar op de rug en dan springen... Vind het altijd erg grappig om te zien maar hou ze veiligheidshalve op grote afstand van Stiek. (soms losse voorbenen en die kinderen gaan vaak recht voor een paard staan)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:24

Een paar meisjes bij ons uit de buurt rijden op onze shetten. Gaat geweldig, grote buitenritten, hoog tutgehalte, vriendinnetjes zijn natuurlijk stikjaloers Haha! Haha! !
Laatst lag een van die meiden gewoon in de wei op 'haar' shet, lekker achterover, shet stond te grazen, zij valt op die shet in slaap. Ik stond te kijken, tja, shet doet een pas vooruit, Yvonne glijdt zo van de shet af. Vreselijk gelachen.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 10:45

bij Breda Hippique stonden we bij de inrijd bak van Z-springen.. Iemand gooit een balk eraf..
Zegt zo meisje.. Zo hoog heb ik gesprongen met rolf (of hoe die pony ook heette) en die was maar zo groot (ze wees formaar 1.20 aan).. En hun hebben er al moeite mee.. Verward

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 13:44

WaHahaha nou ik: ik gebruikte eerst onze schommel als pony, toen de regenton en toen vond ik mezelf toch wat te groot voor zo'n kleine ton en toen ben ik de otto maar gaan gebruiken , oja en ik had ook van die stokpaarden en dan liep ik door de tuin te galopperen Verward
En natuurlijk de barbies Haha!

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:24

Wij hadden altijd zo'n opklap bed. Dat was mijn paard( als hij opgeklapt stond kon je er goed op zitten).
natuurlijk compleet met zadel hoofdstel deken enz.
Ik ging hier dan opzolder mee "bosritten maken" Haha!
En natuurlijk wel in vol tenu he. Compleet met laarzen, cap, rijbroek en natuurlijk een zweep voor die gevaarlijke knol.
Daar heb ik heel wat uurtjes op versleten totdat mijn moeder vond dat het bed in de weg stond en hem bij het grofvuil heeft gezet Huilen
Natuurlijk had ik ook een fiets paard. Ik trapte niet om vooruit te komen, ik dreef mijn fiets aan en als hij niet luisterde dan ging de zweep er op ~~}>

Onassis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 14:25

Blond
Lachen, al die verhalen over penny-meisjes.

Ik heb er ook wel een paar:

Mijn zus had, toen ze 15 was, haar arm gebroken. Vriendinnetje reed af en toe op haar pony, en verder stond ie wat vaker in het weiland. Een meisje uit haar klas stond erop om de pony te komen rijden, om hem in vorm te houden. Mijn zus vond het maar niks, mocht het grietje al niet geweldig. Maar ze kwam er niet onderuit...
Dus grietje kwam rijden op pony (arabier, niet altijd de makkelijkste, werkte liever niet). Ze had al aardig uitgesloofd over rijkunsten, kreeg ze hem niet in galop!! Echt niet, terwijl dat zijn beste gang is!!
Zo konden we natuurlijk ook niet naar huis, dus me zus er zelf maar op met gipsenhand (moeders mocht dit natuurlijk niet te weten komen), legt een keer been aan, en ja hoor, lekker galloperen! Haha!

Wel een leuk verhaal:

Later hadden we twee verzorgmeisjes voor een pony, een tweeling (jaar of 15). Die kwamen heel vaak samen. Stond de een hoeven te krabbelen en de ander niks te doen. Zegt die een: he joh, jij kan ook wel iets doen, ze hebben nog wel een hoevenkrabber

Ik dacht dat ik niet meer bijkwam!! Arme pony, twee voetjes de lucht in!!

Pas vond ik penny-meisjes iets minder leuk. Wilden heel graag pony uitstappen op wedstrijd, in omheinde bak. Nou ja, voorruit, die pony is heel lief, en met 30 graden haalt ie ook geen streken meer uit. Zie ik ze ff later ronddraven. Nou, dan is het dus afgelopen, afstappen en wegwezen. Dat deed ik vroeger ook niet als ik een pony mocht uitstappen, dus dat hoeven ze mij ook niet te flikken.

LavaTwilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 10:44

Onassis schreef:

Later hadden we twee verzorgmeisjes voor een pony, een tweeling (jaar of 15). Die kwamen heel vaak samen. Stond de een hoeven te krabbelen en de ander niks te doen. Zegt die een: he joh, jij kan ook wel iets doen, ze hebben nog wel een hoevenkrabber

15 jaar... dan vind ik eigenlijk niet echt meer dat je ze kan bestempelen tot penniemeisjes *nou ben ik ook 15 maar daar letten we even niet op Cool *

maar een niet zo slimme opmerking nee Knipoog

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:54

wij hebben ook nog een penny meisje van ruim veertig op stal!!!!! weet alles beter!!1 heeft de spannendste avonturen meegemaakt???? heeft een lipizanerhengst???? (een Tinker dus!!!!) je lacht je helemaal dood als je haar hoort en ziet!!!!

maar soms is ze ook best aardig hoor je moet 'r alleen niet te vaak zien!!!!
OK dan!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:41

Hmm, ik was ook een echte. Op de fiets was ik ruiter, dus rechtop zitten en niet teveel het bovenlichaam bewegen (balans verstoren). Heb fiets ooit eens omgedoopt tot pony door aan de handvatten touwtjes (teugels ) te knopen en zo te fietsen. Geen succes, dat kan ik jullie wel vertellen! En idd ook verlicht fietsen/rijden en de stoep als hindernis nemen.
Ook de barbies en hun paarden (gaf voorkeur aan Fleur paard, dat kon tenminste dingen bewegen. Dat stomme barbiepaard in die spastische houding, tsss) hebben hele avonturen beleefd. De paardenblaadjes verslonden en jaloers zijn op de heldinnen daarin. Hele muren van mijn slaapkamer behangen met de paarden en pony's (al waren de plaatjes nog zo klein, ze werden opgeplakt!).
Ik kon niet wachten tot 365 dagen na mijn eerste rijles verstreken waren: dan had ik AL 1 jaar rijervaring!!!

Ah, de goede oude tijd Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:08

Citaat:
Ah, de goede oude tijd

Juist inderdaad.
ben mijn penny tijd al lang voorbij, alhoewel ze soms zeggen dat je nooit volwassen wordt Tong uitsteken , heb ik dat wel een hele leuke tijd gevonden.

De herken bare verhalen van met je cap op naar de manege fietsen, paardje spelen in de tuin en vooral heel veel penny's lezen.

Mijn eerte halster was bv wit!. Maar uiteindelijk heeft ie het wel 15 jaar uitgehouden en mocht ik mijn eigen paard daarmee vastzetten Haha!

Mijn ouders dachten ook altijd dat het met een aantal jaren wel over zou zijn, maar helaas voor hun ben ik nu in de wereld van de volwassen penny meisjes terecht gekomen. Met 2 echte penny paarden. OK dan!

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:58

volgens mij overtref ik alles
ik klom dan in de boom en daar maakt ik dan van ijzerdraadjes stijgbeugeltjes in en aan de boomstan gewone teugels en daar zat ik dan de hele middag te licht rijden, maar afstappen was wel lastig (ik donderde met regelmaat uit de boom)
als ik bij m'n oom en tante was (die hebben stallen maar geen paarden) dan ging ik altijd de hele stal schoon maken en dan kregen de paarden bix en dan ging ik m'n nichtje van 6 inspannen en dan moest die wel 20 rondjes door het weiland lopen Haha!
en als ze moe was kreeg ze een tik met de menzweep was wel zielig eigenlijk maarja ik was toen nog maar 8
En op de stal waar ik nu rij hebben we altijd een klein jongetje en een klein meisje die gaan dan constant bij het hek staan de ponys roepen en als je gaat rijden alles vragen en als je gaat buitenrijden gaan ze meefietsen!
we hebben ze er nu al 5 keer weggestuurt maar iedere keer komen ze weer!
en iedereen word er helemaal gek van!!!

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:42

radijs schreef:
volgens mij overtref ik alles
ik klom dan in de boom en daar maakt ik dan van ijzerdraadjes stijgbeugeltjes in en aan de boomstan gewone teugels en daar zat ik dan de hele middag te licht rijden, maar afstappen was wel lastig (ik donderde met regelmaat uit de boom)
als ik bij m'n oom en tante was (die hebben stallen maar geen paarden) dan ging ik altijd de hele stal schoon maken en dan kregen de paarden bix en dan ging ik m'n nichtje van 6 inspannen en dan moest die wel 20 rondjes door het weiland lopen Haha!

Haha super lig hier helemaal dubbel..!
Ik ging vroeger altijd met van die barbiepaarden spelen, en dan barbie's erop zetten maar ze bleven nooit zitten.. paard was niet zo stevig en dan was ik altijd helemaal boos omdat die stomme barbie niet op d'r paard wou blijven zitten.. Haha!

En laatst, was een meisje.. 'Heee Debbie, ik spaar lekker paardenfan maar het duurt heeeeel lang voordat ik alles heb, en er zitten telkens 2 posters bij en ik heb er al 16!! en ik heb ook al een deken!!..'

Haha lag helemaal dubbel.. *LOL*