vibabu schreef:YankeeBoy schreef:Heel interessant filmpje!
Ik vind het wel echt van het paard afhangen wat ik liever zie, zoals hierboven al gezegd.
Mijn draver valt snel in & zal nooit te dik worden, maar dat hoort ook bij zijn ras.
Met bijv een haflinger of een fjord is dat toch anders. Als die echt te mager worden krijgen ze over het algemeen wel heeel weinig, dus zie ik dat ook niet graag.
Hoe leeft een fjord of haflinger in dat land waar hij vandaan komt? Staat hij daar altijd op vol vette weides? Een arabier komt uit de woestijn waar niet veel gras staat en aangezien ze daar toch op gebouwd zijn...
het hoeft trouwens niet eens te maken te hebben met hoeveelheden. Jij zal ook niet snel dik worden als je alleen maar groenten en fruit eet aangezien dit "schraal" eten is. Met paarden en weides net zo.
Ik snap je punt, maar ik doel op het gemiddelde rantsoen hier in Nederland.
En dat is nu eenmaal vaak te vet, kijk maar naar het gemiddelde weiland. Niet zo best voor paardjes eigenlijk
net zoals TE paard
tenzij het een rede heeft natuurlijk. Een net bevallen paard mag van mij echt wel wat dikker zijn zodat het niet meteen invalt als ze melk geeft.... Een paard wat gedwongen op rust staat zal ook gerust wat dikker zijn dan een paard die elke dag gewoon z'n werk doet... Geeft niet zolang het paard er zelf maar geen last van krijgt en zodra het weer op schema zit moet dat vet er weer gewoon af zijn.
Dat is natuurlijk echt niet goed en dat voorkom ik ook. Maar een paar extra spekkies erbij in de zomer doet haar altijd zoveel goed! Zal ongetwijfeld ook komen door de zon en de verse grasjes, al dat op stal staan in de winter maakt een paard er ook niet beter op.
dat ie in mijn ogen niet te dik word
worden..