Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Als de stapmolen echt slecht was, Dan zou die toch niet uitgevonden zijn
Citaat:maar voor gewone pensionklanten vind ik 't altijd erg lui overkomen *i'm sorry* ik bedoel je hebt 'n paard, steek daar dan ook tijd in.
als ik mijn paarden gereden, gestapt en naverzorgd heb (zo weer 4 uurtjes verder) worden ze voor mij aan het eind van de dag nog in de stapmolen gezet en in het begin van de dag worden zij in paddock/wei gezet. Verder ben ik dan aan het werk, want ja er moeten ook centjes verdiend, kinderen eten gegeven worden etc etc
Illusion schreef:Citaat:Als de stapmolen echt slecht was, Dan zou die toch niet uitgevonden zijn
eh.. waarom zijn sigaretten dan uitgevonden bijvoorbeeld![]()
nee, geen stapmolen voor mij. ten eerste vind ik het simpelweg ''te makkelijk'' om je paard even in de stapmolen te zetten, als je een druk handels/trainingsstal o.i.d. hebt a-la maar voor gewone pensionklanten vind ik 't altijd erg lui overkomen *i'm sorry* ik bedoel je hebt 'n paard, steek daar dan ook tijd in.
overigens vergelijkingen met de wei vind ik nergens op slaan, in de wei doen ze nog altijd hun eigen ding, in de stapmolen worden ze simpelweg gedwongen om telkens maar rondjes te lopen.
jesito schreef:Een stapmolen is net als lopende band werk, verschrikkelijk saai.
Een paard beweegt meer spieren op de wei moet soortgenootjes.
Mijn paard heeft nog nooit in een stapmolen gelopen en dit zal ook zo blijven.
Tigra_ schreef:Tja ik vind het opzich niet veel meerwaarde hebben.
En moet zeker niet als vervangen voor weidegang of paddock wezen. Als particulier vind ik het overbodig ook voor mensen die dus maar een paard of 1 tot 4 hebben.
Kan me voorstellen als je er echt fulltime mee bezig bent dat het heel handig is voor in en uitstap werk enzo. Maar als je maar een paar paarden hebt dan vind ik het eerder een liever lui als moe klinken.
Je kiest voor een paard en dat kost niet alleen geld maar ook tijd. Alles is tegenwoordig voor het gemak van de ruiter en dat vind ik niet echt een pluspunt.
Maar voor revalidatie of iets dergelijks kan het handig zijn alhoewel ik geen fan ben om het paard dan rondjes te laten lopen zou eerder zeggen rechtuit gaan maar ben geen DA ofzo.
Vjestagirl schreef:Tigra_ schreef:Tja ik vind het opzich niet veel meerwaarde hebben.
En moet zeker niet als vervangen voor weidegang of paddock wezen. Als particulier vind ik het overbodig ook voor mensen die dus maar een paard of 1 tot 4 hebben.
Kan me voorstellen als je er echt fulltime mee bezig bent dat het heel handig is voor in en uitstap werk enzo. Maar als je maar een paar paarden hebt dan vind ik het eerder een liever lui als moe klinken.
Je kiest voor een paard en dat kost niet alleen geld maar ook tijd. Alles is tegenwoordig voor het gemak van de ruiter en dat vind ik niet echt een pluspunt.
Maar voor revalidatie of iets dergelijks kan het handig zijn alhoewel ik geen fan ben om het paard dan rondjes te laten lopen zou eerder zeggen rechtuit gaan maar ben geen DA ofzo.
Maar dat vind jij. Opzich is er niets mis met je paard in de stapmolen zetten. Dat je het net netjes, en niet nodig vind en dat liever lui dan moe vind klinken, dat is allemaal mening...
Wat is er mis met je paardje lekker in de molen zetten om uit te stappen (die van mij vind het geweldig) zodat je zelf alvast wat stalklusjes kan doen en eten klaar kan zetten. Daar heeft toch niemand last van?
Embe schreef:Citaat:ontopic: Als de stapmolen echt slecht was, Dan zou die toch niet uitgevonden zijn
Nou ben ik zeker voor de trainingsmolen maarrrr...
Alles wat uitgevonden wordt hoeft zeker niet goed te zijn voor je paard hoor, dat is mij iets te kort door de bocht.
Dit werd voor hem wel ook al training gebruikt naast weidegang, wat ze nu met hem doen weet ik zo niet, maar was altijd zo leuk om te zien
En maar gluren, bleren en dansen naar alles en iedereen..
Maar ik zou het absoluut niet willen als vervanging van de weidegang.