wordt hij verwaarloosd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:26

AMSTLVN schreef:
Hoi,

Misschien kan je bespreken met de eigenaar om iets aan de stal en paddock situatie te doen .
Zoals ik het lees komen de meeste problemen van uit het nat staan dus misschien kan je de vloer van de stal verhogen met straatstenen .
Die kan je gratis ophalen eventueel zand in de paddock , wij doen vaak 2x per jaar met alle verzorgers een klusjes dag , samen kan je veel meer .

Ook goed uitziende dieren kunnen hopeloos verwaarloosd worden er zijn natuurlijk verschillende vormen van verwaarlozing .
Denk dan aan hoef verzorgen , been / huid problemen maar ook gebrek aan dag licht of juist gebrek aan een droge plek om te schuilen / liggen .

Je kan ook de dierenbescherming eens bellen en zeggen dat je twijfelt en of zij een kijkje willen nemen of het daadwerkelijk slecht is of dat je over bezorgt bent .

Succes met alles .

inderdaad , de dierenbescherming bellen voor de zekerheid is toch wel goed ? *D

AMSTLVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:45

NoowNoow schreef:
Het is je verzorgpony, Het is jouw taak ook om alles schoon te houden! ;)
En koop gewoon een middeltje voor mok enzo.

Ik denk niet dat je de uiteindelijke verantwoording bij een verzorger van 13 jaar kan leggen ???
Hoe je het wend of keert de EIGENAAR blijft altijd aansprakelijk en verantwoordelijk over het dier !

Het is haar verzorg pony geen project van bouwval gezocht !

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 19:15

eszie123 schreef:
super zielig!! maar was dit al zo voor dat jij kwam? ik zou er wel met de eigenaar over praten.

jaa toen was het al een ramp ,, nu ietsje beter maar niet veel haha echt vreselijk ,, met de eigenaar heb ik gepraat 4 dagen geleden maar er is nog helemaal niets veranderd ..
heb t vandaag nog iets duidelijker gezegd maarja ,, blegh

HoezoJuliaaa

Re: wordt hij verwaarloosd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:27

ik vind het niet goed, als hij dag en nacht in de stront staat?? als iemand dat goed vind...

Loesjee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:03

Natuurlijk is dit alles heel vervelend, maar ondertussen staat dit onderwerp er al vanaf MAART en kan ik concluderen dat er dus niks beter is geworden met het onderhoud van het paard?
Tijd voor actie te ondernemen dus.

Dat dit een vorm van verwaarlozing is, is volgens mij wel duidelijk.
Larven, hoog in de mest staan, water in zijn stand, en het belangrijkste; MOK??? Dat klinkt niet goed.
Als hij er niks tegen doet kan het heel verkeerd aflopen.
Toch vind ik inderdaad dat jij ook wel een middel tegen mok kunt halen, en dan leg je gewoon de rekening bij hem op tafel en dan maar het geld terug vragen. Het is tot slotte zijn paard.

Praten met die man heeft dus geen zin, dus ik zou het nou maar hard gaan aan pakken!
En waar ik mee zou beginnen is met de mok, want dat is toch niet best,

succes
Laatst bijgewerkt door Revanches op 02-09-10 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd uit de tekst voor een betere leesbaarheid

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 14:44

maar iets wat ik koop mag ik niet bij hem gebruiken , dat is t probleem wat ik er nu op moet smeren is een of andere wondspray :?
er staat op dat t tegen mok helpt maar niet tegen mijt ?
mijn vriendin was bij hun buren van de week en je kan vanaf daar goed de wei zien en hij stond daar heel sneu met zn hoofd naar beneden en ze riep m maar hij reageerde niet toen is ze er heen gelopen en zelfs dat boeide m niet terwijl hij meestal meteen op je af komt rennen , hij was ook vies en was nat :? terwijl t droog was en zat onder de wonden zei ze ..
ik ben er al 3 dagen niet meer geweest maar toen was hij ook al niet zo vrolijk meer ..
ik vind echt dat hij daar weg moet! het kan gwn zo niet langer met m.
ik durf de db alleen niet te bellen omdat ik bang ben dat die eigenaar weet dat ik dat dan ben...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:35

Laat je niet gek maken.
Als er geen volwassenen zijn die hier verantwoordelijkheid voor nemen, hoef jij je niet schuldig te voelen... hoe moeilijk dat ook is.
Je doet al veel meer dan de eigenaar. +:)+
DB bellen zou ik alleen doen in samenspraak met je ouders, anders niet.
En ik betwijfel heel sterk of de DB iets in dit geval zal kunnen doen... waarschijnlijk niet.
Er is een grens aan wat je voor dit paard kunt doen.
Sterkte er mee!

LaartjexBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:21

Zoals wat de andere zeggen het klinkt als verwaarlozing, ik zou zo snel mogenlijk contact opnemen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:22

Sammielola13 schreef:
dankje senna21 !

maar kan de DB m daar niet weghalen dan ?

De DB kan in weinig gevallen echt wat doen.
Waarschijnlijk is de situatie van het paard nog niet 'erg genoeg'.
Ze kunnen hooguit een waarschuwing geven (als ze dat al doen).
Weghalen kan vaak alleen in hele ernstige gevallen.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:56

senna21 schreef:
Sammielola13 schreef:
dankje senna21 !

maar kan de DB m daar niet weghalen dan ?

De DB kan in weinig gevallen echt wat doen.
Waarschijnlijk is de situatie van het paard nog niet 'erg genoeg'.
Ze kunnen hooguit een waarschuwing geven (als ze dat al doen).
Weghalen kan vaak alleen in hele ernstige gevallen.

oke ,, nou ik vind het vreselijk zielig voor m ,, hij verdient dit totaal niet ( niemand sowieso :)) ) ik durf niet te bellen . maarja ik ben de enige die ermee te maken heeft daar . ( als verzorgster )

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:07

In welke regio staat dit dier?
Als je nu de plaats aangeeft waar hij staat, dan kan een bokker je waarschijnlijk helpen.
Als die dan eens gaat kijken naar de situatie en besluit dat het echt niet kan, zou die de dieren bescherming in kunnen schakelen.
Natuurlijk mag je alles ook via b.p kunnen regelen.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:13

vandaag ben ik met mijn vriendin even gaan kijken hoe t was met m ! stiekem even gegaan en je wilt niet weten wat ik zag ! hij werdt geslagen met de zweep !! _-:(
ik was zo boos ! ik ontplofte zo ongeveer
bah bah bah ! :(
wat moet ik nu toch doen %)
;( ik kan hier wel om huilen .

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:19

maar waarom ga je stiekem naar je verzorgpaard?
mag je er niet alle dagen komen van de eigenaar?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:24

als je er niet meer tegen kan zal je toch actie moeten ondernemen..dus bel de DB op..leg de situatie uit en hou jezelf anoniem ;)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:26

je moet bij de DB je naam doorgeven, kan niet meer anoniem
dan misschien een naam verzinnen??

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 20:13

swoeky schreef:
maar waarom ga je stiekem naar je verzorgpaard?
mag je er niet alle dagen komen van de eigenaar?

ja ik mag komen als ik wil ,, het was niet stiekem maar t kijken had hij denk ik liever niet, want ik wou er dus net heen gaan en toen zag ik dat en stond te kijken :S

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:45

Sammielola13 schreef:
maar iets wat ik koop mag ik niet bij hem gebruiken , dat is t probleem wat ik er nu op moet smeren is een of andere wondspray :?
mijn vriendin was bij hun buren van de week en je kan vanaf daar goed de wei zien en hij stond daar heel sneu met zn hoofd naar beneden en ze riep m maar hij reageerde niet toen is ze er heen gelopen en zelfs dat boeide m niet terwijl hij meestal meteen op je af komt rennen , hij was ook vies en was nat :? terwijl t droog was en zat onder de wonden zei ze ..
ik ben er al 3 dagen niet meer geweest maar toen was hij ook al niet zo vrolijk meer ..
ik durf de db alleen niet te bellen omdat ik bang ben dat die eigenaar weet dat ik dat dan ben...

Niet durven bellen omdat de eigenaar weet wie er heeft gebeld? Onzin, ik snap dat als je 13 jaar bent er huiverig voor bent, maar het gaat toch om het welzijn van het paard? Dat is toch het belangrijkste? Wat die man er dan van vind, is zijn probleem. Iedereen mag er wat van vinden, jij ook!

En als de omstandigheden echt zo slecht zijn zoals je schreef, dan vind de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming er ook wat van, zeker weten! http://www.inspectiedienst.dierenbescherming.nl/
Gewoon bellen hoor, desnoods je moeder laten bellen. De LID gaat dan een kijkje nemen, en die zeggen echt niet van wie de melding komt als je dat zelf niet wilt. Ze kunnen je wel vragen te getuigen als ze iets gaan ondernemen, maar dan wordt het paard daar wel mee geholpen.

Onderneem je niets....dan zal het allemaal wel meevallen.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 20:05

Bravura schreef:
Sammielola13 schreef:

Niet durven bellen omdat de eigenaar weet wie er heeft gebeld? Onzin, ik snap dat als je 13 jaar bent er huiverig voor bent, maar het gaat toch om het welzijn van het paard? Dat is toch het belangrijkste? Wat die man er dan van vind, is zijn probleem. Iedereen mag er wat van vinden, jij ook!

En als de omstandigheden echt zo slecht zijn zoals je schreef, dan vind de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming er ook wat van, zeker weten! http://www.inspectiedienst.dierenbescherming.nl/
Gewoon bellen hoor, desnoods je moeder laten bellen. De LID gaat dan een kijkje nemen, en die zeggen echt niet van wie de melding komt als je dat zelf niet wilt. Ze kunnen je wel vragen te getuigen als ze iets gaan ondernemen, maar dan wordt het paard daar wel mee geholpen.

Onderneem je niets....dan zal het allemaal wel meevallen.

dankje ! ik ga dit zeker weten doen ! :(:)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:39

db geeft nooit je naam door en doen er echt wat aan.
zelf ervaring mee paar weken trug. en waren erg blij met mijn telefoontje.

AMSTLVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:59

Meld dierenleed

U kunt telefonisch melding doen van verwaarlozing en/of mishandeling van dieren via het
Meldnummer dierenmishandeling: 0900 - 20 21 210 (10 cpm)

U krijgt dan de meldkamer van de LID dan wel de plaatselijke afdeling aan de telefoon.

VOORKOM LOOS ALARM, ZORG ERVOOR DAT U ZEKER WEET DAT HET EEN SERIEUZE MELDING IS!

Zorg dat u de volgende informatie bij de hand heeft voordat u belt:

* Om wat voor dier gaat het?
* Wat is de exacte lokatie waar het dier zich bevindt?
* Wat is er precies aan de hand?
* Uw eigen gegevens: Naam, adres, woonplaats, telefoonnummer

Meldingen over bedrijfsmatig gehouden landbouwhuisdieren kunt u doorgeven aan de Algemene Inspectiedienst (AID). Deze meldingen kunt u telefonisch of via het speciale meldformulier doorgeven aan de AID.

Let op: anonieme meldingen worden niet in behandeling genomen. U krijgt de garantie dat er zorgvuldig, vertrouwelijk en conform de Wet bescherming persoonsgegevens met uw gegevens wordt omgesprongen. Uiteraard worden uw gegevens door de LID niet bekend gemaakt bij de eigenaar (beklaagde) van het dier.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:13

Ik heb je topic doorgelezen en bij je openingspost had ik al zoiets van, getver wat een nare vent.
Maar dat hij je verzorgpaard slaat met een zweep?!? vind je het gek dat dat beestje hem aanvalt! arm ding word niet alleen verwaarloosd maar ook mishandeld.
Zeker melding van maken bij de dieren bescherming, misschien zullen ze de eigenaar enkel een waarschuwing geven, maar als de situatie zo slecht blijft zal de DB zeker wel actie gaan ondernemen.

Ik snap dat het eng is, je bent nog maar 13, maar uit je posts maak ik op dat je echt van dieren houdt :)
De DB zal jou gegevens nooit aan de eigenaar openbaar maken, dus daar hoef je echt niet huiverig over te zijn.
Succes! ben benieuwd hoe dit afloopt.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 18:22

dankje allemaal , ik moet nog even kijken wanneer ik even kan bellen :) vanwege school natuurlijk :o

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 15:06

Sammielola13 schreef:
dankje allemaal , ik moet nog even kijken wanneer ik even kan bellen :) vanwege school natuurlijk :o

Al gebeld of laten bellen???? Na school is er ook tijd om te bellen hoor! En dat dier lijdt er kennelijk nog steeds onder, wil je dat? :n

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:12

Bravura schreef:
Sammielola13 schreef:

Al gebeld of laten bellen???? Na school is er ook tijd om te bellen hoor! En dat dier lijdt er kennelijk nog steeds onder, wil je dat? :n

nee natuurlijk niet hihi , heb besloten dat ik morgen bel :))