ook niet echt een optie denk ik..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ook niet echt een optie denk ik..
XxLiEsJuHhxX schreef:mijn paard stond in een container waar ze eerst door 2 ramen naar buiten kon kijken maar we hebben het zijraam dicht moeten maken van de winter omdat ze te erg op de tocht kwam te staan. ze vond het niet leuk in die stal stond dan ook vanaf 's ochtens 5 uur tegen de stal te slaan tot om half 7 ze der eten kreeg en naar buiten mocht. met gevolg dat ze de contaier kapot heeft geslagen en een wond aan haar kroonrand kreeg ( we hadden al een dikke mat tegen de deur gehangen zodat het zou dempen zodat ze zich neit zou verwonden aan haar pezen e.d. toen ze dat wel kapot had gekregen zijn we genootzaakt geweest eens stukje van haar stal af te zetten zpdat ze niet meer vooraan kwam. ze werd een stuk rustiger maar ik vond dat tptaal geen fijn beeld.. ook met de zon van laatst werd het een woestijn tempratuur in der stal. en ook in haar weitje had ze geen beschutting ( in de andere weides allemaal ook niet ) daar werd ze niet lekker van dus moest ze overdags op stal.. ze is toen in de stal gegaan waar ze nu staat.. ze ging toen 's ochtens rond 10 uur naar binnen en rond 5 uur weer naar buiten.. in die paar uurtjes vrat ze dus en der hooi en der stro compleet op.. en ook op de wei vrat ze der hooi op.. toen het weer war minder warm werd heb ik het weer om gedraait mede omdat ze samen met der vriendje waar ze toen mee buiten stond waren begonnen aan de weipaaltjes te knagen ( dat heeft ze 1 keer gedaan daarna niet meer ) toen is ze dus weer overdags naar buite gegaan en 's nachts binnen.. sinds ze in die stal stond stond ze altijd weer met der oortjes naar voren over der balk te kijken en was ze in het algemeen weer vrolijker als in de container. ze heeft 2 rustige buurmannen die der met rust laat zodat ze niet boos word ofzo.. ze heeft een liksteen in der stal hangen waar ze niks mee doet.. zo verder is ze echt vrolijker en fijner en blijer geworden sinds ze op die stal staat.. alleen het stro eten is gewoon een probleem..
als ze op der weitje een maatje heeft zou ze daarvan minder stro kunnen gaan eten.. ?
XxLiEsJuHhxX schreef:tjhaa een beetje buikje vind ik niet erg.. maar vind het minder als ze eruit ziet alsof ze elk moment kan bevallen en opmerkingen te krijgen of ze drachtig is..
marise83 schreef:Er bestaat iets waar je hooi in kan doen maar waar je paard meer moeite voor moet doen om het te krijgen.. Een kist met een rek erin wat mee zakt als ze het hooi opeten, hierdoor moeten ze meer moeite doen en zijn ze langer bezig. Het klinkt nm wel als verveling...
ik ga kijken
XxLiEsJuHhxX schreef:dankje voor de link..ik ga kijken
@ kim_bjorn: je bedoelt nu toch niet een maatje voor in de stal toch.. ?? want dat is pure zelfmoord voor het maatje..
daar krijg je
dit van denk ik
is wel heel jammer.. er staan 2 shetjes daar kan ze het wel redelijk mee vinden en 1 ruin naar die ruin acsepteerd ze ook niet altijd.. en ik wil geen paarden kreupel hebben door mijn paard ook al is het de natuur..
en die 2 shetjes kunnen neit bij haar omdat 1 van dei 2 onder draden door kruipt en anderhalve week geleden een paard in de wei ernaast 1 van de 2 shetjes vreselijk gegrepen heeft en ik dat dus niet weer wil riskeren..
dus zou er niks anders op zitten dan zelf een shetje aan te schaffen.. maar dat moet ik eerst thuis goed bespreken..
daar zullen mijn ouders niet blij van worden..
XxLiEsJuHhxX schreef:Hihi dat is een beetje het probleem het enigste paard dat ze echt aardig vind is een paard dat haar totaal met rust laat tenzij zegt dat ze aandacht wilt en vooral dat maatje mag absoluut niet 1st bij het hek staan of in een straak van 20 meter bij haar hooi berg in de buurt komen anders dan slaat ze die half de wei uit..is wel heel jammer.. er staan 2 shetjes daar kan ze het wel redelijk mee vinden en 1 ruin naar die ruin acsepteerd ze ook niet altijd.. en ik wil geen paarden kreupel hebben door mijn paard ook al is het de natuur..
en die 2 shetjes kunnen neit bij haar omdat 1 van dei 2 onder draden door kruipt en anderhalve week geleden een paard in de wei ernaast 1 van de 2 shetjes vreselijk gegrepen heeft en ik dat dus niet weer wil riskeren..
dus zou er niks anders op zitten dan zelf een shetje aan te schaffen.. maar dat moet ik eerst thuis goed bespreken..
daar zullen mijn ouders niet blij van worden..
daar komt alleen maar narigheid van.