Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sugarmiss schreef:Er bestaan speciale halsters voor in de wei. Dit worden zgn. break-away halsters genoemd. De riem achter de oren is van dun leer, als ze ergens achter blijven hangen breekt dit en is het halster af. het leer is mekkelijk te vervangen.
Verder maken veel mensen de fout een halster te los om te doen, hierdoor komt er makkelijk iets tussen.
benneton"]
[quote="Sugarmiss schreef:Er bestaan speciale halsters voor in de wei. Dit worden zgn. break-away halsters genoemd. De riem achter de oren is van dun leer, als ze ergens achter blijven hangen breekt dit en is het halster af. het leer is mekkelijk te vervangen.
Verder maken veel mensen de fout een halster te los om te doen, hierdoor komt er makkelijk iets tussen.

Sugarmiss"]
[quote="Lilly97 schreef:Gelukkig hebben we haar naar een andere wei verhuisd waar we een eigen heining konden kiezen en maken. Wit koord waar stroom op kan.

runningkawa schreef:Maar ik heb ze in de winkel hier in de buurt nog niet gezien
Wie weet waar deze halsters wel te verkrijgen zijn?
die zich toch door de kleinste gaatjes weet te wurmen en bovendien pakt hij de handvaten van het schrikdraad vast en maakt het gewoon open. Omdat ik dus ook zoiets heb van , zo min mogelijk draad, dan kan er ook weinig gebeuren had ik alleen spandraden bovenaan (op 1m)het tennisdraad zitten, kruipt de rotzak daar gewoon onderdoor! (dat weet ik zeker want verder is het hek 2 meter hoog) dus toch maar spandraden aan de buitenkant.Irre schreef:Handig zo'n halster. Waar zijn ze te koop? Mijn paard staat altijd met halster op de wei omdat hij een vliegen frontriem draagt. Dit omdat hij 1 blind oog heeft wat nogal prutterig is en waar dus altijd enorm veel vliegen inzitten.

xtostarlight schreef:paard in de wei en stal halster af!
starlight heeft bij de vorige eigenaar snachts in de wei aan de haak van de deur vastgezeten. Als ze niet zo hard gehinnikt was zodat die man zn nest uitkwam was ze nou dood geweest!
Ze heeft daarna nooit een halster meer omgehad, alleen voor te borstelen. Voor de halsters nog beter ook nog.
Irre schreef:Handig zo'n halster. Waar zijn ze te koop? Mijn paard staat altijd met halster op de wei omdat hij een vliegen frontriem draagt. Dit omdat hij 1 blind oog heeft wat nogal prutterig is en waar dus altijd enorm veel vliegen inzitten.
Nog een tip: doe geen vliegendeken om op de wei. Ik had dit wel gedaan maar mijn paard is gaan rollen met zijn deken om en bleef met zijn been in een gesp hangen met als gevolg de vliegendeken aan gort en een enorme jaap in zijn been. Overigens kan ik niet met zekerheid zeggen dat de vliegendeken de oorzaak was, maar het is het enige wat ik kan bedenken.

maar ik d8 ah laat hem ff rollen
ummh aan de achterkant van zijn hoef wat dus steeds open gaat als ie liep
Sugarmiss"]
[quote="Irre schreef:Als ik hem een vliegenmasker omdoe wordt zijn zicht aan het goede oog ook nog eens beperkt..
!!