Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
felicity schreef:Onder luxe versta ik niet alleen een binnenbak. Maar ook ruime lichte boxen, goed in het stro, voldoende ruwvoer, warm en koud water, solarium, goed onderhouden accomodatie, goede bodems in de bakken, stapmolen, kantine enz.
felicity schreef:Ik vraag me dat inderdaad af ja. Op die luxe stallen is vaak geen of nauwelijks weidegang. En geen luxe stal hoef ook niet meteen van ellende in elkaar te zakken hoor. Heb gister ook een stal gezien waar je pnning 16 betaalt waar de paarden wel buiten komen maar dan op een zandstukje te gtootte van een postzegel. Oude bende beetje bij elkaar geraapt. Slechte bodems in de bakken maar wel helemaal vol staan. De paarden stonden netjes in het stro en zagen er goed uit. Maar ook hier zou ik niet voor kiezen.

xTweetyx schreef:ik heb niets te klagen over onze stalling,
de mensen gaan goed met de paarden om,
de site. kunnen jullie even kijke.
http://www.zeggezicht.nl/weidegang.html

ikke schreef:xTweetyx schreef:ik heb niets te klagen over onze stalling,
de mensen gaan goed met de paarden om,
de site. kunnen jullie even kijke.
http://www.zeggezicht.nl/weidegang.html
Waarmee maar weer eens bewezen is dat alles relatief is.
De weilanden zijn wel groot, maar er staat vrijwel niks in. Uitrijgebied is ook niet alles en daarmee zijn voor mij de belangrijkste punten al negatief.
Maar wellicht heb jij er geen behoefte aan om zonder na te hoeven denken 100km te kunnen rijden zonder uit het bos te komen. Daar is ook verder niks mis mee, maar het geeft wel aan dat "luxe" uitermate relatief is, evenals tevreden zijn met wat je hebt.
xTweetyx schreef:wij hebben 1 24 uurs wei,
daar staan zowiezo een groep in van meer dan 20 paarden,
er zijn maar 2 weides die 6 paarden heeft staan,
de rest 4 of 5.
ik heb liever een wei met 6 paarden dan een wei met 15 paarden hoor.
bij ons hebben de paarde genoeg gras.
naar buiten gaan, er is best dichbij een bos.
niet elke stal is perfect, en bij ons zijn er zowiezo mensen die liever rondje de polder gaan dan int bos, voor het bos hoeven ze maar iets van 10/15. minutjes te lopen.
alle stallen staan bij ons vol,en we hebben een grote wachtlijst, dus denk dat de mensen onze stal toch heel fijn vinden.
flower1983 schreef:Omdat de meeste bokkers zo fel reageren als iemand zegt dat zijn paardje maar 2 uur per dag buiten komt, dat die personen slim genoeg zijn om zich over dat onderwerp maar stil te houden.
Ladygiroc schreef:Je scheert wel iedereen over 1 kam sjonnie48. Zoals ik al aangaf hebben wij ook geen weidegang. Maar mijn paard is echt niet ongelukkiger dan een paard die wél op de wei staat. Het gaat toch om sociale contacten en beweging, die kunnen paarden ook hebben op een stal zonder weidegang..
Gentlegiant schreef:Sjonnie als je paarden hebt die niet buiten willen praat je wel anders
Niet elk paard heeft er behoefte aan om veel buiten te zijn...