geen schuilstal op weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:41

Hafjes zijn een Oostenrijks ras. Die moeten tegen de kou kunnen. In het ergste geval kun je idd een warme deken omdoen van de winter en in goed overleg is er allicht wat te bouwen. Gewoon niet de duur maken en makkelijk afbreekbaar. ;) Dit jaar was een wat koudere winter, maar de winters zijn hier goed te hebben voor een paard buiten. Niet duur en doen!

indrasjacks

Re: geen schuilstal op weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:57

idefix.
Nee mijn haflinger is 28 neemt onvoldoende voedingsstoffen op door slecht gebit en maakt daardoor geen goede vacht aan
door haar leeftijd kan ze niet tegen -20 die we in t zuiden 2 jaar hebben gehad.

En ook in overleg is er niks te maken op de weiland is mijn eigendom maar mag absoluut niet van de gemeente
echt helemaal niks.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:01

Nagano schreef:
lonnie schreef:
goed van je dat je even verder zoekt! Als ik kijk naar afgelopen winter dan word je echt niet vrolijk met 2 paarden op zo'n klein stukje zonder schuilstal.

ja daar dacht ik dus ook aan
swinters is het zonder schuilstal niets
ik kan ze dan ook geen droog hooi geven dat ligt altijd nat
en dat wil ik gewoon niet voor ze
dus word het verder zoeken
en wat ik al schreef hij staat daar waar hij nu staat ook heel goed hoor
dus ik zit niet op een schopstoel dat ik echt weg moet/wil maar het was leuk geweest een eigen wei voor hem en een shetje er bij

Je hooi hoeft niet nat te worden:

[VSW] Maak je eigen PP XL hooinet voor 25 euro incl. raamwerk

tenminste het wordt wel nat, maar niet druipend nat ;-)

Altijd nog beter om je paard op een weiland zonder schuilstal te zetten dan in een stal op te sluiten en overdag een paar uurtjes naar buiten. Ze passen zich echt wel aan met hun vacht en voor de ergste regenval kun je een deken omdoen.

Mijn arabier stond nooit in de schuilstal toen ik die nog had, vandaar dat ie nu zonder staat. Hij maakt gewoon een dikke vacht aan en voor die paar dagen per jaar dat het de hele dag pist van de lucht heb ik zijn regendeken klaarliggen.

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:38

kan echt geen kwaad hoor :+ mijn opa fokt shetjes(op dit moment heeft hij een hengsten veulentje, echt een schatje, die je opzich wel kan kopen??) en die staan wel uit de wind, maar geen schuilstal of iets. dag en nacht buiten!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:09

@jiskaringo : dat is dus geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon móeten ;)
Een dier wat niet de mogelijkheid hééft om binnen te gaan staan zal het dus ook nooit doen :)
Het gaat te ver om dan te zeggen dat ze het dus blijkbaar niet nodig hebben c.q. er best tegen kunnen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:11

ik zou het niet doen, er moeten tenminste bomen ter beschutting zijn zodat ze kunnen schuilen tegen wind/regen en een schaduwplekje hebben bij volle zon.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:10

lekker doen. Mijn paarden hadden en schuilstal, waar ze het eten uit haalden en dan buiten op gingen staan kauwen. Ze kwamen er verder nooit. Nu is het ook opslag van hooi geworden, watn de paarden gebruiken hem toch niet. OOk niet in de dikke sneeuwbuien, regenbuien en noodweer. Wel hebben ze veel beshutting van de bomen om het land.

Wel lopen ze altijd met een regendeken op, waar ze altijd droog onder blijven.

Beter dan paard in de stal opsluiten.