wat hebben jullie aan met rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:07

Altijd met rijbroek, shirt of trui (geen flubberkleren), leren laarzen of gaithers met jodhpurs en ik ga NOOIT van huis zonder mijn handschoenen. Cap heb ik alleen met springen en buitenrijden op.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 22:20

oeeh waar rij ik in euhh meestal als ik weet dat ik ga rijden (dus de baas heb gebeld) heb ik mijn rijbroek aan en mijn jodpuhrs met willekeurig truitje die ik uit mijn kast pluk. Maar soms wil ik niet zo over straat Schijnheilig en heb ik een gewone broek schoenen enz aan. Soms kom ik uit school of ga ik s avonds erheen in me gewone kleren en soms mag ik dan onverwacht rijden dan ga ik zo rijden. In de les heb ik rijbroek, laarzen/jodpuhr+chaps en een truitje of t-shirt aan, en natuurlijk een cap Schijnheilig.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:08

Spijkerbroek en legerkisten... En een of ander willekeurig oud t-shirt of trui soms een jas.. Wel altijd een goedgekeurde cap..
Kortom als ik ga rijden zie ik er echt niet uit maarja.. Who cares??? De paarden in ieder geval niet....

Nadiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:30

Chaps zorgen ervoor dat de veter-lip van je schoenen niet in de beugel kan blijven hangen. vandaar het advies van je instructrice.

Ik zelf rij altijd met rijbroek en lederen laarzen, en in dameszadel met jodphurs (met rits, dus geen lip), zonder chaps, en zonder cap.
Als ik buiten ga rijden in dameszadel heb ik wel een rijrok, over mijn rijbroek heen, anders staat het zo dom, en zo hoort het nou eenmaal.

Ik zorg er wel altijd voor dat mijn veligheidssluitingen van de beugelriemen goed werken, m.n. het dameszadel, mocht er toch iets raars gebeuren, hoef ik daarbij alleen mijn been naar achteren te strekken, en dan is de beugel gelijk los.

groetjes
Tamara

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:50

Het verschilt bij mij per keer,vaak met rijbroek en stalschoenen. Maar rijd ook vaak zat met spijkerbroek. Naar les had ik altijd netjes m´n rijbroek, laarzen aan en natuurlijk m´n cap op.
Vaak moesten wij ´s avonds in het donker over de weg, dus hadden we ook nog eens beenreflectoren, lampjes, reflecterende jasjes en ik had ook nog eens een reflecterende deken op.

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:38

ik rij het liefst in spijkerbroek helaas zijn die nu allemaal op dat ik nu dus op mijn rijbroek ben aangewezen snel weer nieuwe spijkerbroeken halen want naar mijn mening zit dat het lekkerts verder heb ik er stalschoenen onder aan en bovenkleding verschil ligt aant weer!!!!

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:46

meestal wel met rijbroek en meestal met mn schoenen met stalen neuzen.
niet altijd een cap op in de bak maar buiten en in de les wel.soms mn sportscoenen maar dan rijd ik neit serieus

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:00

Ik rijd altijd in een rijbroek met (kunst)leren zit, of het moet 's zomers erg warm zijn, dan heb ik nog weleens een zomerrijbroek zonder aan.
Over het algemeen ook met leren laarzen, soms met chaps.
M'n handschoentjes als ik ze niet weer eens vergeten ben.
En altijd een cap. Sinds ik één keer zonder cap gevallen ben en daarna twee dagen duizelig in bed heb gelegen....En ach, ik ben het zo gewend, denk er niet eens bij na of ik hem wel of niet op zal doen.
Qua 'bovenkleding' verschilt, hangt er ook vanaf of ik achter het huis voor mezelf rijd of in de les oid!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:30

Meestal rijd ik in laarzen, rijbroek, tshirt/trui. Maar soms stap ik wel eens in spijkerbroek erop, ben ook wel eens in mn wikkelrok gegaan (zonder zadel) was geen succes voor mij wel, wel voor de voorbijgangers Knipoog

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:48

Ik rijd altijd met een rijbroek en altijd met leren laarzen en cap natuurlijk ook.

Op mijn vorige stal reed ik nog wel eens met schoenen(laarzen waren net nieuw en was me een beetje teveel om er elke dag mee te rijden)en soms ook gewoon met een pet ofzo(en dus geen cap)

Kwa bovenkleding draag ik gewoon een truitje, meestal strak(gewoon wat ik overdag aan heb) en vaak een bodywarmer alleen niet als het heel heet is.

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 10:18

spijker broek, of zoiets, mijn dagelijkse schoenen (kisten) eigenlijk kleed ik me niet speciaal voor het rijden, dat doe ik gewoon in kleren die wel tegen een stootje kunnen, en waar ik me gemakkelijk in voel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:35

Naast een cap hangt het af of ik met of zonder zadel rijd.

Met zadel een joggingbroek of legging van elastisch strak katoen en dan altijd met jodpurs en chaps maar liever met rijlaarzen.

ALs ik zonder zadel rijdt een joggingbroek of legging maar dan of met rijlaarzen, of jodpurs en chaps of gewone gymschoenen.

Als ik met zadel rijd wil ik niet het risico lopen dat ik met een gymschoen achter mijn beugels blijf haken of zo.

Ik doe alleen mijn rijbroek aan met wedstrijden heb een gruwelijke hekel aan dat ding.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:41

rijbroek, rijlaarzen (aigle) shirtje wat bovenop lag in de kast, als het koud is trui erover (ook die die bovenop lag Haha!) cap

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:49

Rijbroek met laarzen, alleen laatst dacht ik "ik doe geen rijbroek aan" en heb met een normale broek en laarzen ( Haha!:D )gereden maar dat reed niet echt lekker dus dat doe ik niet meer. Soms met schoenen als het heel warm is. Meestal cap(altijd als ik naar buitenga en springen maar in de bak verschillend) en gewoon een truitje of trui Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:50

Een rijbroek, schoenen met chaps (zonder vind ik nie fijn rijden )een shirtje of trui en altijd een cap op.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:50

rijbroek en laarzen en een lekker t-shirt die lekker zit en men cap. soms rijd ik ook wel met mijn stalschoenen maar in de les niet

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 12:54

Een rijbroek (heb een stel eurostar finale, zitten zo onwijs fijn) leren laarzen ( dat liggen mijn benen op zijn plekkie) en anders chaps.
Meestal koltrui of shirtje dr boven.
Hangt van het weer af of ik een jas aan heb... jassen altijd die korte, heb dr een hekel aan als je dr op kan zitten onder het rijden.
Euh en geen cap... *schaam*

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:16

Ik rij altijd met rijbroek, met daarover lange sokken. De ene keer met m'n stalschoenen en chaps, de andere keer met m'n leren laarzen. Ik rij altijd met een strakker topje op vestje, omdat ik een hekel heb aan die wapperende truien en t-shirts en je houding is beter te zien. Ik heb ook altijd handschoentjes aan en als ik naar buiten ga m'n cap op.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:46

Rijbroek, poloshirt (of trui erover), rijschoenen en cap.
Ik wil heeel erg graag die Mountain Horse High Rider laarzen
Soms rij ik in spijkerbroek.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:02

Ik rijd altijd met rijbroek, laarzen en als ik buiten rijd ook een cap. Vertrek met buitenrijden ook nooit zonder telefoon in mijn broekzak. Laatst gezien waarom laarzen zo belangrijk zijn, kwam een groepje uit het bos terug kreeg er 1 een trap van een paard en heel haar been open tot op het scheenbeen. In mijn kinderlessen zei ik het altijd al ( is niet verplicht bij ons cap dragen gelukkig wel), maar nu ze zien wat er van kan komen rijd iedereen weer met laarzen. Niet dat het dan niet gebeurd zou zijn, maar had wel de klap opgevangen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 15:18

Ik vraag me af waarom jouw instructrice jou een hele preek heeft gegeven? Wat is de reden van de preek.
Vind ze het niet mooi staan?
Uit veiligheidsredenen?

Lijkt me handig om te weten!!

Trouwens ik rijd altijd in rijbroek en slobbertrui of slobbert-shirt.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 16:38

Op de manege een rijdbroek met laarzen. als we buiten gaan soms chaps met gympen. wat ik erop draag is verschillend maar geen slobbertruiten ofzo.

Als ik niet op de manege rijd maar ergens waar bijna geen mensen zijn vaak een gewone broek, als ik geen zin heb om me om te kleden. en daarop wel soms slobbert-shirts.

Cap als ik die bij me heb, maar als ik van plan ben om te rijden heb ik die altijd bij me.

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:37

Ik rij op een manege en daar moet je toch altijd wel met rijbroek rijden en doe ik dus ook! Verder altijd rijlaarzen en een cap, dat is daar verplicht tot je 16e...wat voor t-shirt of truitje ik aan doe is ook altijd verschillend...

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:53

Altijd een cap, op de manege verplicht. Een rijbroek en eerst met laarzen, toen (niet goede) schoenen, maar ik ben nu overgestapt op goede schoenen met chaps.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 20:48

Schoene en chaps, natuurlijk een rijbroek, of een lekker t-shirt of trui in de winter met daarover een bodywarmer, (zomers een dunne en swinters een dikke dons).