Hoe doen jullie het hoofd van je paard wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:59

ik was het hoofd soms met een spons en de voorpluk was ik door hem naar achteren te doen zodat het bij z n gewone manen hangt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:03

Ik heb speciaal voor het wassen van ogen, wondjes e.d. een aantal goedkope washandjes op stal liggen. Daar kan je meestal heel goed bij plekjes die zeer doen of eng zijn. Gisteren nog het hoofd van een van onze paarden gewassen want hij had zich gestoten en een heel groot stuk van zijn voorhoofd was ontveld. Dus wat lekkers in de hand en met de andere hand een natte washand over zijn koppie gehaald aantal keren. Het fijne van een washandje is dat je met je hand goed om de lastige plekjes heen kan vormen en bovendien ook nog een beetje kalmerend kan werken doordat je een beetje kan aaien door de washand heen. Een spons is meestal enger en slordiger om bij bepaalde moeilijke plekjes te komen. Als iets heel zeer doet kun je je hand met washand om het probleem heen leggen en zo een beetje kalmerend inwerken en gelijk ook schoonmaken. Je hand is per slot van rekening iets bekends, hij is nu alleen nat en met een laagje stof bedekt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:26

kimmie88 schreef:
Naja idd.
Zo'n instelling heb ik in zekere mate ook.
En van een beetje water is nog nooit iemand dood gegaan en ze smelten er ook niet van.

Er heeft bij ons een keer schimmel geheerst op stal en heb toen uit voorzorg haar gewassen met imaverol. Toen heb ik haar hoofd wel met een spons gedaan. Maar dat was omdat ze dat spul al niet fijn vond en ik wilde haar niet nog meer gaan pesten met ook nog de slag op der hoofd ahha

Ja okee. Met shampoo zet ik ook niet zo de spuit erop, dan werk ik met een washand. Maar dat doe ik inderdaad alleen maar als ze schimmel of wondjes hebben. Anders was ik het hoofd zelden met shampoo.

maayke95

Re: Hoe doen jullie het hoofd van je paard wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:47

spons inderdaad en gewoon met water, zodat het sop niet in zijn ogen komt, dat is zielig. en gewoon lekker poetsen met zachte borstel

menwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:13

voor het hoofd van mijn pony's gebruik ik altijd een oude handdoek. Deze maak ik nat en wrijf ik over zijn hoofd de meest vinden het nog fijn ook aangezien er niet direct stralen water van af komen

LinVer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:24

Ik gebruik meestal een spons met water en zeep, of droogshampoo!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:21

Ik heb ook een schimmel, heerlijk hé :+

Mijnes vond het eerst ook niks, ik heb gewoon de slang op haar hoofd gezet
en nu vind ze het heerlijk. :)
en anders idd met een spons, borstel ofzo.