Jacobskruid uit het weiland halen, maar hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Re: Jacobskruid uit het weiland halen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:43

Meer gras op het land laten groeien is bij ons helaas geen optie... (Sta bij iemand anders)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:59

lonnie schreef:
ik heb ook zo'n speciale vork, daarmee uitsteken, daarna liefst kuntmest strooien of een paar keer injecteren. Dat scheelt al een hele hoop. Zorg dat je weiland niet verschraalt, dan heb je er volgend jaar een stuk minder! Het duurt wel een aantal jaren voordat alles helemaal weg is

maar zoals hier, staat het bij de buren vol. Omliggende akkers worden gelukkig steeds goed onderhouden (wortelen, aardappelen en tarwe dacht ik). Maar zolang het bij de buren staat, ga je toch steeds opnieuw krijgen?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:43

lonnie schreef:
ik heb ook zo'n speciale vork, daarmee uitsteken, daarna liefst kuntmest strooien of een paar keer injecteren. Dat scheelt al een hele hoop. Zorg dat je weiland niet verschraalt, dan heb je er volgend jaar een stuk minder! HEt duurt wel een aantal jaren voordat alles helemaal weg is

Bemesten, bemesten en meer bemesten, daar ben ik het mee eens om JKK te bestrijden maar of je dan een fijne paardenwei overhoudt.... Dat gras is nmi teveel bemest vor paarden. Het is en blijft een dilemma.