Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Bij sommige paarden kunnen de tanden ontzettend snel slijten bij gebruik van het betongaas.
VeerenAshley schreef:Heeft er iemand een idee hoe je kan voorkomen dat een hooibak incl. gaasmat of houten frame met net erover (net gemaakt, met dank aan degene hier die de link gaf naar de aanbieding bij de Welkoop) geen lawaai maakt als de paarden eten? Die hongerlapjes van mij gaan nl. nogal woest tekeer en proberen zo groot mogelijk plukken los te pulken, waardoor de mat of het frame steeds terugklappen tegen de bodem.
VeerenAshley schreef:Ik heb gisteren met zo'n Welkoop-net (echt ideaal!) een houten frame gemaakt dat ik op het hooi leg, maar ook dat maakt nog lawaai (zij het veel minder dan de gaasmat die ik eerst had).
Nu heb ik een nieuw systeem bedacht dat ik morgen wil gaan maken: twee smalle balkjes bevestigen op de bodem van de plastic bak die ik heb (zo'n grote van ca. 100 bij 70 cm, ca. 1m hoog) aan de korte kant. Daaraan bevestig ik het net. De lange kanten van het net laat ik los zodat ik het hooi eronder kan doen, waarna ik ze vastzet met karabijnhaken, zodat de knollen er niet met hun snufferd onder kunnen.
Geen idee of 't wat wordt, maar het valt t proberen.
Zidore schreef:heb ik niet gedaan hoor, was eerder al door een bokker gedaan
maar denk dat je met het net van m'n welkoop-aanbieding
wel een soort van zak kunt maken (die je dan met musketonhakendicht klikt?)
kan natuurlijk ook met strotouwtjes maar dan sta je elke dag zo te rijgen
zoek hier eigenlijk nog een soort oplossing voor, om een handige manier te hebben (rits zou fijn zijn maarja.. dat gaat niet echt hahaha)