amyke schreef:Een paard na het rijden even verfrissen zodat het zweet eraf is,is in mijn ogen niet slecht.
MAAR, een paard natspuiten en zo in de volle zon vind ik echt not-done. Wanneer een paard nat is,gaat deze rapper verbranden zoals mensen, ze krijgen het er alleen maar warmer van. En even afspuiten en zeggen dat je paard ervan geniet klopt ook niet, aangezien een paard pas na 10 (??) minuten het water op zich voelt en niet op de vacht.
Dat een paard het pas na 10 minuten voelt is niet waar hoor. Die van mij wordt met het warme weer elke dag lekker onder de douche gezet, op het begin is het water lauw, maar het koelt later wel af en als ik dan het koude water op zijn kont spuit trekt hij soms even zijn bilspieren samen omdat hij echt wel voelt dat het koud is.
Maar die van mij gaat ook altijd gewoon druipend de wei in, die paneert zichzelf ook als een kroketje in het zand en dan gaat ie heerlijk weer staan eten.
Heb nooit gemerkt dat hij ook maar enig ongemak heeft van dat hij nat de wei in gaat en hij staat ook altijd gewoon in de zeikregen buiten, hij is nog nooit een dag ziek geweest.
Dus denk dat het allemaal nog wel meevalt. Nou staat hij trouwens niet vol in training, die wordt gewoon lekker op het gemakje gereden, dus keihard werken doet hij niet. Maar hij is wel zwart en hij heeft het gewoon warm in de zon. Als hij dan vol met licht zand zit, hoop ik altijd dat hij wat minder zon absorbeert in zijn zwarte vachtje.