Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

GamblersCup schreef:Dus dat betekend TS, dat omdat je grotouders "niet zulke pony-mensen zijn" je paardje maar gewoon dikke pech heeft de komende maanden? Dat vind ik slecht, heel slecht. Waarom niet de overweging het dier tijdelijk bij andere paarden in de wei te zetten?
Het is een vorm van dierenmishandeling.
GamblersCup schreef:Wát ga je er dan aan doen en wannéér dan? Pony staat nu al die tijd dus al alleen. En ja, dát vind ik mishandeling.
Gezelschap van soortgenoten is één van de basisbehoeften van een paard. En als je die niet kunt geven moet je niet aan een paard beginnen, heel simpel. Nou zeg ik niet dat jij je paard weg moet doen, maar ik ben wel heel geinteresseerd in wat je plan nu is. Want je bericht kwam over als "grootouders willen dat niet, dus pech".
GamblersCup schreef:Wát ga je er dan aan doen en wannéér dan? Pony staat nu al die tijd dus al alleen. En ja, dát vind ik mishandeling.
Gezelschap van soortgenoten is één van de basisbehoeften van een paard. En als je die niet kunt geven moet je niet aan een paard beginnen, heel simpel. Nou zeg ik niet dat jij je paard weg moet doen, maar ik ben wel heel geinteresseerd in wat je plan nu is. Want je bericht kwam over als "grootouders willen dat niet, dus pech".

GamblersCup schreef:Ik negeer die onzin berichten maar even over "beschuldigen" en "geen respect". Geen zin om daar überhaupt op in te gaan, gaap.
Also, TS, er zijn ideeen aangedragen in dit topic. Maar je hebt op bepaalde ideeen die steeds weer aangedragen werden door verschillende mensen helemaal niet gereageerd. Dat je geen shet aan wilt schaffen begrijp ik heel goed, is ook zeer verstandig dat niet te doen. Maar ik geloof niet dat jouw pony de enige pony in de wijde omtrek is. Het niet weten en afwachten tot iemand anders het probleem (want ja, ik vind dit een groot probleem voor een pony) op komt lossen betekend dat er steeds meer dagen bij komen dat ie alleen staat.

Lindy1982 schreef:Calanddra schreef:Hoe groot is je pony?
want een stal van 2 bij 4 vind ik voor een d-pony en groter al te kleinniet de 4 meter, maar wel de 2 meter.
2 bij 4 vind ik totaal niet klein voor een D pony ik denk dat menig paard daar zeer tevreden mee is .. ze kunnen makkelijk hun kont keren ik zou zelfs mijn paard van 160 er nog in zetten.. zelfs met een pony er bij..
Hoe moeten manege's het dan hebben die al hun paarden en pony's op stand hebben..
Moet wel zeggen die van mij staan 24/7 buiten
Maar even on topic
Wat voor een stal heb je??
Heb je er tegels voor oid..
Wij hebben 60 vierkante meter betegeld en daar een container op staan van 6 x 2,5
Dit voor mijn 4 paarden. Ze staan bij ons altijd buiten en kunnen zelf bepalen of ze naar binnen willen en eigenlijk willen ze dit bijna nooit..
Als het echt nood weer is in de nacht zetten we ze wel eens met zijn vieren echt binnen op stal..
De kleinste is 144m en de grootste 160 m gaat prima ja natuurlijk niet 24/7 dat zou zielig zijn.. maar misschien is inloop ook een optie voor jou

GamblersCup schreef:Hoe bedoel je, een briefje ophangen dan moet ie zo weer weg? Bedoel je de "logeerpony" die na een korte tijd weer weg moet of het briefje?
Je kunt weidegang voor de zomer aanbieden, er zijn mensen die graag hun pony of paard een maand of wat langer vakantie gunnen op een goedkoop weiland. Je kunt er toch bij zetten tot wanneer?
En als het om het briefje gaat: maak dan een advertentie op internet.
En zoek zelf een plekje voor jouw pony bij iemand anders op Marktplaats en hier op Bokt bijvoorbeeld.

GamblersCup schreef:En jij hebt de wijsheid in pacht, weet precies wat de pony voelt en hoe die reageert? Nee, zet rustig je paard alleen, da`s véél paardvriendelijker dan naar een weiland te verhuizen met soortgenoten! Niet dus. Verdiep je eens in het wezen paard en stop eens zo oppervlakkig te denken. Het zijn géén dingen, het zijn dieren met behoeften. Ik denk zelfs dat je een paard ongelukkiger kunt maken door het alleen te zetten dan dat ie een kleine box heeft.

GamblersCup schreef:Juist, maar of het diervriendelijk is? Nee.
Het valt me op dat veel mensen hier de dieren hun eerste behoeften ontnemen (denk aan soortgenoten, denk aan weidegang) omdat ze te lui zijn, niet rijk genoeg zijn of de faciliteiten niet hebben en dan als reden aanvoeren "maneges hebben het ook"... alsof dat het goed praat en het paard daardoor blijer wordt?
Ik vind het jammer, jammer voor de pony. Nog een geval erbij.