33 graden op stal, dus hebben de paarden pech...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: 33 graden op stal, dus hebben de paarden pech...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:59

De mijne staat 24/7 buiten, ik dacht hem vanmiddag binnen te zetten met de hitte maar...het was op stal benauwder dan buiten dus even lekker afgespoten, even beetje opdrogen op stal en weer naar buiten!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:02

Onze paarden gaan vroeg (ongeveer 6 uur 's morgens) naar buiten en tegen de middag weer naar binnen.
Wij hebben te weinign schaduw om alle paarden er in te laten staan.
Op stal is het dus koeler dan buiten en hebben we de deuren tegenelkaar open staan.

's nachts naar buiten is geen optie bij ons omdat mijn moeder dan alleen met de paarden is en ze dan geen oog dicht doet.
Als ik de paarden thuis had staan dan zou ik ook ze 's morgens vroeg naar buiten doen...

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:03

de mijne staat 365 dagen per jaar 24/7 buiten,

ik vind het sneu voor de paarden, vooral als het zo warm is..
en idd 2 uur is dan ook wel weinig voor de paarden,
ik doe zelfs met dit weer niets met haar

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:06

Ik kan me voorstellen dat mensen hun paard graag op stal zetten als er zwaar weer op komst is
maar 33 graden is wel heel erg warm en dan die amoniak dampen die heel slecht zijn voor de longen
Dat is wel triest zeg :(:)
Er zouden gewoon veel meer inloop stallen moeten komen
Dan kunnen de paarden iig zelf kiezen
Als eigenaar ben je min of meer toch afhankelijk van het aanbod..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:08

die dampen zijn echt niet nodig
dan moet er gewoon beter uitgemest worden

wij staan in de plantenkas met 4 grote boxen en het is daar overdag bloedheet maar je ruikt er helemaal niks van amoniak
wij mesten de boxen elke dag ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:08

Het is hier buiten zo'n 40/45 graden in de zomer, dus heb ik ze liever binnenstaan dan buiten in de brandende zon.
Maar mijn paard heeft wel een stal met een uitloop (hebben de meeste stallen hier). Binnen heeft hij een ventilator (? fan?) waar hij lekker voor gaat staan. Hij staat dan ook meestal binnen, behalve als hij mijn auto hoort komt ie even naar buiten lopen om te kijken wie daar is :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:10

Ik ben sowieso voorstander van zoveel mogelijk buiten, en gelukkig een pensionstal getroffen waar ze er net zo over denken.
De stallen worden hier in de zomer niet eens gebruikt, alle paarden blijven dag en nacht buiten.
De enigen die gebruik maken van de stallen op dit moment zijn de zwaluwen die er hun nesten gebouwd hebben :)

Zeker als de mogelijkheid er gewoon is, snap ik niet dat je je paard de hele dag in z'n stal zou willen houden als hij ook lekker buiten naar buiten zou kunnen. Al is het maar voor een aantal uren.
Uitzonderingen waarom je een paard een deel van de dag wel op stal zou willen hebben kan ik absoluut begrijpen, maar de hele dag...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:13

Mijn paarden staan overdag van 10 tot 4 binnen omdat het in de zon veelste warm is lekker onder de propellor ze doen niets liever

Zelfs een paard wat nooit de stal in wilt wilt er nu heel graag in en niet meer uit

Maar benauwde warme stallen vind ik echt not done om ze daar in te zetten

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:16

IK heb mijn paarden nu s'nachts buiten, meestal staat mijn paard s'nachts binnen. Maar aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat mensen hun paarden binnen willen. Ik heb hem het liefst ook binnen. (behalve met dit uitzonderlijke hete weer ) maar denk bijvoorbeeld eens aan diefstal en uitbreken? verongelukken? zodat ze een hele nacht met een open wond staan? wie komt er s'' nachts allemaal op de wei? mensen andere beesten? er zijn zo veel gevaren. maar ja als je hem binnen hebt heb je natuurlijk weer bij brand en hitte te maken! dusja moeilijke keus!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:16

Met dit weer is dag en nacht buiten echt geen probleem, als ze maar een schaduwplekje hebben als het te heet is. Maar 's nachts kan het makkelijk.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:17

hmmm bij ons op stal gaan ze overdag lekker naar buiten van 8 tot een uur of 10 11 en 's nachts weer naar binnen... gaat prima zo.. geen paard staat te zweten en in de wei staat een lekker windje echt heerlijk soms ga ik er ff bij staan om af te koelen haha
Maar ik snap niet dat mensen paarden in zo een warme stal laten staan ;)