Denk je echt dat ze daar gaan staan?
na 10 minuten is er in de schaduw geen lang gras meer, en gaan ze wel in de zon verder grazen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
miss_nadine schreef:Ik zou er toch mee oppassen. Ons paard staat ook op een land met nauwelijks schaduw maar ze is gisteren toch flink beroerd geworden van de zon. We willen dit niet nog een keer meemaken dus wij halen haar nu eerder binnen als het zo warm is. Dan maar wat meer moeite doen!
Hoppje schreef:Doelde niet niet perse op jou Kiwiko, maar sommige mensen blijven maar aangeven dat op stal overdag beter is maar dat geldt niet in alle gevallen.
Ook al hadden wij geen schaduw in het weiland dan liet ik ze nog overdag in de wei staan ipv op stal! Op stal is het echt een sauna en op de wei is vaak nog een windje![]()
En zolang er voldoende vers drinkwater is gaan ze er echt niet meteen aan onderdoor hoor....
Zooist schreef:Niet iedereen is in de gelegenheid om heel de dag op stal rond te hangen.![]()
Ik kan er best moeite voor doen maar ik denk dat ik binnen een week voor vast op stal rond kan hangen want dan hoeft mijn baas me niet meer te zien.
Onder de licht gekleurde vliegendekens zijn ze een stuk koeler dan zonder.
Zooist schreef:miss_nadine schreef:Ik zou er toch mee oppassen. Ons paard staat ook op een land met nauwelijks schaduw maar ze is gisteren toch flink beroerd geworden van de zon. We willen dit niet nog een keer meemaken dus wij halen haar nu eerder binnen als het zo warm is. Dan maar wat meer moeite doen!
Niet iedereen is in de gelegenheid om heel de dag op stal rond te hangen.![]()
Ik kan er best moeite voor doen maar ik denk dat ik binnen een week voor vast op stal rond kan hangen want dan hoeft mijn baas me niet meer te zien.
Onder de licht gekleurde vliegendekens zijn ze een stuk koeler dan zonder.
. Als er een windje staat of de zon is niet fel kan het prima maar met een dag als gister vind ik het echt niet kunnen om je paard zonder schaduw te laten staan.. Wat iedereen doet met zijn paard moet diegene zelf weten maar wat ik gister heb meegemaakt wil ik echt niet nog een keer meemaken.. Bij ons zijn er meer die hun paard eerder binnen willen hebben, met wat afspraken onderling is het goed te doen hoor..
. Op hete dagen haal in de parasols te voorschijn en zet ze op; wel heb ik iedere zomer een paar nieuwe nodig
. Meestal gaan ze toch in de zon staan grazen, maar op het heetst van de dag zoeken ze hun schaduwplekje vaak toch wel op; met een brisje erbij en een bak water; wat wil je nog meer als paard! petitparis schreef:Klopt, dat heeft de mijne ook. Die gaat overdag wel naar buiten, heeft bomen genoeg plus een hokje en genoeg drinkwater PLUS een exczeemdeken, en toch staat hij vanaf 1500 bij het hek en spurt ie naar binnen. Overal hangen dazen waar ze maar kunnen, zelfs aan je eigen benen als je niet uitkijkt.En nu de dazen actief beginnen worden, staan ze al vanaf elf uur aan de poort te drummen om binnen te komen.
Dus 's nachts is het koeler ener zijn alleen nog enkele uurtjes mugjes, maar tenminste niet die vervelende dazen...