Hmm.. Mijn paarden staan nu in een wei waar geen vreemde bij kunnen, en mensen die er wel 'bij (langs de wei dus)' kunnen, weten dat ik het liever niet heb dat hun wat te eten geven..
Dadelijk staan ze weer langs de weg, en laat dat net de weg zijn die naar een bos gaat waar veel mensen komen. Ik heb wel gemerkt dat er (vooral op zondag) veel mensen langs komen (met toeval, want als ik er ben lopen ze voorbij alsof het ze geen reet interesseert, de volgende dag kijk ik vanaf een plek waar ze me niet zien en dezelfde mensen komen enthousiast naar het hek...)
Nu weet ik niet of ze gevoerd worden, maar wil dit wel graag voorkomen. Zou ik dan ook een bordje ophangen of niet?
mmm ik volg dit ook even, krijg er dit weekend ook een dijkwei bij. Die bolle van mij vreet alles, denk dat ik maar bordje maak met: pas op, woeste hengst! er komt sowieso een extra draadje in de wei van mijn ruin haha
Oe, wat zou ik boos worden als jan en alleman mijn paardje zou voeren! Mijn buurman heeft vorig jaar mijn pony heel vaak een paar sneden brood gegeven. Hij was erg dik, en ik was zo druk bezig hem op dieet te zetten. Ik heb hem toen gevraagd het niet meer te doen. Antwoord was: 'Ach, in de winter mag ie toch wel een speklaag hebben?' Mijn antwoord was dat ik het gewoon niet wilde hebben, en dat IK hem voer. En toen was het goed.
Een stroomdraad extra plus het bordje dat je paard ziek is, en niks mag hebben lijkt me inderdaad het meest nuttig. Als je bordjes gaat hangen dat je paard doodgaat van brood, heb je altijd van die k*tjongen die het dan juist expres gaan voeren.
Overigens, als je het ziet dat je paard gevoerd wordt en ze hebben kinderen bij zich, vind ik het echt briljant om dan die kinderen ook van alles te geven. Snoep, chips, stop het er maar in. Want dat is precies hetzelfde! Of de hond, dat je de hond van de mensen iets geeft. Dat wil ook niemand hebben namelijk.
Bij ons zou een extra draadje spannen niet helpen, ze staan het gewoon de wei in te gooien...................... Op dat moment zag ik het, ben ik er heen gegaan en heb gezegd, waarom voert u mijn paarden? Tja had appels over (lees gistende appels die al 3 weken op de fruitschaal liggen en nog steeds zonde om ze in de kliko te gooien!), maar msischien gaat mijn paard nu wel dood omdat ze allergisch is voor appels? Oh, nou, zo had ze er nog nooit overnagedacht, maar ze zou het nooit meer doen! En anders koopt ze haar eigen paard maar om te voeren of ze gaat maar naar de kinderboerderij!
_flodje_
Geplaatst: 02-07-10 19:08
pas op ik bijt!
PegasusXX
Geplaatst: 03-07-10 06:36
Ik denk dat het bordje van 8nnemiek wel helpt hoor.
Marchador
Geplaatst: 03-07-10 08:38
Imre schreef:
De tekst die vaak in dierentuinen staat werkt op zich wel in aangepaste versie: niet voeren, deze paarden krijgen een speciaal dieet ivm ziekte.
Dit zou iik inderdaad ook doen.
Atalja
Geplaatst: 03-07-10 09:25
Ik was ook op zoek naar zo een bordje met leuke tekst, maar er staan hier ontzettend goede tussen