mijn sul staat ook met halster op het land mocht ie los breken kun je hem tenminste bij zijn neus pakken en heb je wat meer houvast zolang er toezicht is kan het geen kwaad
hij heeft ook jaren zonder gestaan
verder heeft ie ook jaren zonder gestaan
maar jij vraagt het ivm jou vliegen deken die zou ik niet aan je halster vast zetten gezien die het kopstuk naar achteren zal trekken ik zou de veter door de manen truuk doen
PegasusXX
Geplaatst: 03-07-10 06:40
Mijn verzorgpony gaat ook met halster op het land.
Mijn paard staat momenteel ook met halster. Omdat ze een vliegennet om heeft.
Vliegenmasker wil ze iets te graag af hebben Heb nu overigens wel een mooie, die ik ga proberen als het wat koeler is. (eentje die echt heel goed doorkijkbaar is, want dat is het probleem bij mijn paard.)
Als ze geen vliegennet draagt, gaat het halster af.
Atalja
Geplaatst: 03-07-10 09:39
Ik zou de deken niet aan het halster vast maken, kun je hem niet die speciale kap nog geven?
Ik zou liever geen halster omdoen,maar nu moet het wel omdat ze nu een vliegenfrontriem op hebben.Een halster om in de wei heeft zijn voor en nadelen.
Farolover
Geplaatst: 03-07-10 11:13
De mijne heeft wel een halster aan in het weiland, omdat mevrouw soms nog wel eens wil weg lopen als ik dr ophaal.
_Dune_
Geplaatst: 03-07-10 18:16
Voor de mensen die wel het halster om laten in de wei, gebruiken jullie dan een veiligheidshalster? je hebt verschillende, en ze werken volgens mij allen prima. Mijn paard staat ook met een halster om vanwege zijn graaskorf, maar wel met een veiligheidshalster met elastiek achter de oren en bij de neus. Liever zijn halster af of kwijt, dan een paard dat vast hangt aan zijn halster.
Je hebt speciale halsters die losgaan (vaak met klittenbandsluiting) als b.v. een paard blijft vastzitten, kan het halster af. Deze worden ook wel veiligheidshalsters genoemd of field safe halsters
rommulus
nee mijn paard staat met een normaal halster in het land het enige probleem wat ik ooit gehad heb is dat mijn paard met een van zijn bilriemen van zijn winterdeken aan de waterbak heeft vast gestaan dat is het enige verder heb ik gelukkig nog nooit last gehad met het halster
Mijn verzorgpony staat met een gewoon halster op het land. Maar de eigenaresse overweegt om hem af te laten en ik zou dat wel goed vinden. Ik denk dat het voor de boer waar ze in het land staat, wel prettig is, mocht de nood aan de man komen, dat hij de pony zo kan pakken. Ook als een paard in nood beland is mijn ervaring dat zo'n halster enorm fijn is om het paard ergens weer uit te trekken. Mijn verzorgpony staat niet op ijzers, dus ik ben niet heel bang dat ze daar achter zal blijven hangen, maar de vrijheid van het niet dragen van iets als ze op de wei staat, spreekt zowel mij als de eigenaresse wel aan.... Dus ik blijf meelezen!
vannah
Geplaatst: 04-07-10 11:13
mijn paard heeft ook regelmatig een halster om op de wei. zorg dat het halster niet te los zit, dan kan er weinig gebeuren
Bij de manege waar ik rijd staan de paarden ook met halster op de wei. Er is wel altijd toezicht op. De manege paarden staan dicht bij het huis van de eigenaarresse, bij de eigen paarden is er zo ongeveer om het uur wel iemand die gaat rijden dus. dan zien ze het wel als er iets is!